Lucian Miess a reusit sa construiasca GETT’S, una dintre primele retele de saloane de infrumusetare din Romania, si sa devina unul dintre liderii de pe piata locatiilor de 4 si 5 stele de profil.

In luna octombrie a deschis un nou salon GETT’S Color Bar in centrul comercial Plaza Romania din Bucuresti, dupa o investitie de peste 165.000 euro. Astfel, brandul cu o vechime de 21 de ani ajunge la 10 saloane deschise la nivel national.

Bugetul mediu al amenajarilor in cazul saloanelor GETT’S se situeaza la 1.000 de euro/mp insa efectul inflatiei care se regaseste nu doar in costul materialelor, ci si in forta de munca, dar mai ales in lipsa acesteia, au dus la o crestere a costurilor la 1.225 euro/mp. Investitia a fost asigurata cu aportul partenerilor strategici dar si din fonduri proprii, ca-n multe alte locatii anterioare. Lucrarile au durat 8 luni, dublu mediei estimate de investitori, insa acest lucru s-a datorat complexitatii tehnice si amenajarii salonului in spatiul mall-ului. Amenajarea, care se intinde pe o suprafata interioara de 135 mp si 30 mp de terasa, pastreaza linia industriala cu influente interbelice ca o diferentiere de restul saloanelor brandului. S-au pastrat structurile metalice ce imita cuprul, placari de faiante pe mobilier, tavanele deschise, luminile suspendate.

Cum iti alegi locatia perfecta pentru un salon de infrumusetare?

“Noi am mers in zona de 4 si 5 stele, unde exista un anumit limbaj. Oamenii reactioneaza la anumiti stimuli, au nevoie de o poveste, de servicii la cel mai inalt nivel si, nu in ultimul rand, de o experienta. In ultimii ani, am deschis cate un salon nou cam in fiecare an, iar fiecare locatie noua a insemnat o investitie de peste 100.000 euro. Ultimul salon deschis din Plaza Romania a fost deschis cu o investitie de 165.000 euro”, a relatat Lucian Miess, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

INS: Consumul si taxele,...
Citeste si: INS: Consumul si taxele, principalele cheltuieli ale romanilor

Saloanele GETT’S de 4 stele sunt mai accesibilie si mai mari, in timp ce cele de 5 stele sunt mai mici si mai exclusiviste. Chiar daca cele din urma au un numar mai mic de clienti, acestea au un bon mai mare, diferenta de pret fiind cu in jur de 20% mai mare decat in locatiile de 4 stele.

“Nu vom refuza sa ne extindem daca vom vedea o locatie cu potential. Ne gandim acum sa deschidem o locatie de 3+ stele si avem chiar si un contract semnat, dar sunt probleme tehnice si e posibil sa nu dam curs acestui proiect”, a precizat fondatorul grupului GETT’S.

GETT’S detine un lant de 9 saloane in Bucuresti si unul in Cluj. Lantul de saloane GETT’S are in portofoliu 4 branduri: GETT’S Hair Studio, GETT’S Color Bar , GETT'S MEN si GETT’S MEN Exclusive.

Interviu cu Lucian Miess, fondatorul saloanelor GETT'S

Investitorii de pe bursa vor...
Citeste si: Investitorii vor putea sa scape de obligatiile fiscale pana vineri

GETT'S Hair Studio - Locatii de 5 stele cu destinatie exclusivista ce exprima rasfat, imbina stilul clasic cu imaginea eleganta, adresate celor ce-si doresc intimitate. Din aceasta categorie fac parte saloanele aflate in incinta JW Marriott Grand Hotel, Hotel Radisson BLU, InCity Residence.

GETT’S Color Bar - Locatii de 4 stele, amplasate in centrele comerciale AFI Cotroceni, Bucuresti Mall (Vitan),Iulius Mall Cluj, Mega Mall, Park Lake si Plaza Romania ce combina stilul high-tech si imaginea moderna.

GETT'S MEN - Locatii de 4 stele, amplasate in Park Lake, Plaza Romania si Iulius Mall Cluj Napoca. Aici, atmosfera este modern-vintage, mai pe placul barbatilor.

GETT’S MEN EXCLUSIVE - un brand de 5 stele, pentru orice barbat care isi doreste mai mult decat o frizerie, pe Calea Floreasca 111-113. Aici, salonul are o terasa-bar si cafenea cu 26 locuri.

Introducerea declaratiei...
Citeste si: Bezna digitala in relatia cu ANAF se adanceste!

Un singur salon inchis in 21 de ani

“O singura locatie a fost inchisa de-a lungul timpului. Au fost locatii care si-au schimbat pozitionarea, cum a fost locatia din Radisson BLU care s-a mutat din interior la parter, dar una singura am decis sa o inchidem de tot. Eram in plina criza cand am deschis un salon pe bulevardul Dacia, cred ca prin anul 2009, si dupa ce am pierdut bani vreo 2 ani de zile, am decis sa o inchidem. Nu a fost usor sa renuntam la ea, pentru ca aveam o clientela buna acolo. Acum, in conditii de non-criza, dureaza in jur de 6 luni pana ajungem la breakeven”, a povestit Lucian Miess.

Saloanele ofera servicii day SPA – hair&beauty, pentru orice varsta sau sex, precum: coafura, frizerie, estetica faciala, machiaj, estetica corporala, epilare definitiva, manichiura, pedichiura avand o echipa de peste 200 de profesionisti si peste 120.000 de clienti/an/servicii.

Cum percep romanii un salon de beauty: stil de viata sau necesitate?

“Piata pentru locatii de 4 si 5 stele este mica, cu cat esti in afara Bucurestiului potentialul scade, pentru ca in alte orase nu sunt la fel de multe evenimente, nu prea exista o viata sociala atat de activa, iar oamenii se duc la salon numai din necesitate

Anul trecut ne-am dorit sa trecem pragul de 100.000 de clienti si am incheiat cu 115.000 clienti, iar anul acesta avem in jur de 128.000 clienti. In locatiile din malluri frecventa este de 1,2 ori pe luna, in timp ce la locatiile de tip GETT’S Studio e o frecventa de 1,6 ori pe luna”, a mai spus Miess.

In aceste saloane femeile sunt cele care cheltuiesc cei mai multi bani, avand un bon mediu de 150 lei, comparativ cu barbatii, care au un bon mediu de 70 de lei.

“Statul vrea sa transforme un artist intr-un functionar”

Lucian Miess sustine ca a incercat sa infiinteze o asociatie in acest domeniu, care sa vorbeasca in numele tuturor pentru a schimba ceva, dar fiind o lume a artistilor - “plina de personalitate si gelozie” - nu a reusit sa uneasca oamenii din piata.

Suntem intr-o concurenta neloiala, care cumva esta creata si din lipsa de viziune si intelegere a statului pentru acest domeniu. Statul vrea sa transofrme artistii in functionari, iar oamenii nu o sa faca niciodata acest lucru, pentru ca ei gandesc creativ si emotional. Sunt o groaza de lucruri de facut incat marea majoritate este nevoita sa se ascunda intr-o piata gri sau neagra, sa se ascunda la etajul 2 intr-un bloc si sa nu plateasca nimic, neavand nici macar o firma. Statul ar trebui sa gandeasca un impozit forfecat, care sa fie gandit la minim, dar care sa fie macar garantat si care sa degreveze orice business micut de povara inregistrarilor si toate cele. Ce preferi? Sa iei mult de la putini sau putin de la multi? E vorba de viziune aici…, a conchis Lucian Miess, fondatorul grupului GETT'S.

Anul trecut grupul a incheiat cu o cifra de afaceri de 2,3 milioane euro, iar pentru anul 2018 estimeaza ca va ajunge la 2,5 milioane euro, marja de profit a companiei fiind in jur de 5-8%.