Gigantul Google are peste 10.000 de angajati raspanditi in peste 150 de orase din intreaga lume. Mare parte dintre angajatii Google au un program de lucru flexibil si schimba foarte des birourile, in functie de cat de solicitati sunt intr-o locatie sau alta. Asta inseamna ca e nevoie de o foarte buna coordonare si comunicare intre angajati, iar partea de logistica trebuie sa functioneze impecabil.

Veronica Gilrane, manager Google's People Innovation Lab, si-a propus sa invete mai multe despre productivitatea si eficienta echipelor mobile, motiv pentru care in urma cu doi ani a demarat o cercetare. Aceasta a chestionat peste jumatate dintre angajatii Google, cu care a stat de vorba despre mediul organizational, procesul de lucru, relatia cu colegii, dar si cu sefii, zilele mai putin productive, scrie businessinsider.com. Studiul realizat de Veronica Gilrane arata ca cei mai productivi angajati actioneaza diferit de colegii lor in urmatoarele situatii:

Acorda timp pentru a sta de vorba cu colegii despre ... "nimicuri"

Angajatii care lucreaza remote si care sunt nevoiti sa isi schimbe biroul o data la cateva luni nu reusesc sa construiasca relatii interpersonale cu colegii. Pentru ca au putine ocazii sa interactioneze, acestia profita de orice intalnire pentru a construi o conexiune cu colegii lor.

Greseala pe care multi dintre noi o facem atunci cand avem o sedinta este sa ne lansam direct in discutii legate de job, pentru a fi cat mai productivi si eficienti. Recomandarea celor de la Google este sa incepem discutia cu o intrebare simpla: "Cum ti-ai petrecut weekend-ul?" sau "Cum a fost ziua ta ieri?".

Chiar daca pare o discutie inutila, nu este deloc asa. Din contra, genul acesta de discutii informale, relaxate, ii ajuta pe angajatii din diferite locatii sa se cunoasca si sa relationeze mai usor. Daca esti leaderul echipei, initiaza tu acest dialog.

Google suspenda accesul...
Citeste si: Google suspenda accesul Huawei la o serie de produse

"Am descoperit, realizand aceasta cercetare, ca managerii care fac un efort in plus pentru a conecta echipele din diferite colturile ale lumii au un impact urias asupra productivitatii angajatilor", a declarat Veronica Gilrane.

Asadar, urmatoarea data cand programati o sedinta, intalniti-va cu cinci minute mai devreme si stai de vorba despre .. "nimicuri".

Citeste si: 5 sfaturi simple care te vor ajuta sa devii mai productiv

Programeaza sedintele la ore diferite

La peste o treime dintre sedintele Google participa angajati din tari care se afla pe doua sau chiar mai multe fusuri orare. De cele mai multe ori, diferenta de ora este destul de mare. De exemplu, un angajat din Asia trebuie sa se trezeasca foarte devreme pentru a fi pregatit pentru sedinta pe are o are cu colegii din SUA.

ICEE.fest: Google si Facebook...
Citeste si: ICEE.fest: Google si Facebook vin cu cel mai mare numar de speakeri

Pentru companii precum Google, cu mii se angajati raspanditi in toate colturile lumii, este imposibil de gasit o ora convenabila pentru toata lumea. Imposibil, dar asta nu inseamna ca nu exista solutii. Pentru a impaca toti angajatii, sedintele pot fi programate la ore diferite, astfel incat sa nu fie mereu aceeasi oameni care se trezesc foarte devreme sau care trebuie sa stea foarte multe ore peste program.

Lasa-i pe colegi sa te vada

Chiar daca esti intr-o video-conferinta cu un coleg aflat la zeci de mii de kilometri distanta, fii cat poti de prezent. Nu inchide camera video, pentru ca nu e de ajuns ca celalalt doar sa te auda. Comunicarea non-verbala este foarte importanta, mai ales atunci cand oamenii nu se afla in aceeasi camera.

Lasa-i pe oameni sa iti vada expresiile faciale, chiar daca nu ai prea multe de spus in video-conferinta. Orice feedback este important si va face comunicarea sa decurga mai usor, in ciuda barierei fizice.

Citeste si: Cum ajuta munca remote femeile de cariera: trei ponturi de la specialisti

Google.org investeste 500.000...
Citeste si: Google.org investeste 500.000 de dolari in programul Generatia Tech

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
CEO-ul care a renuntat la telefon si a devenit un lider mai eficient