Angajatii din generatia Millennials (pana in 30 de ani) schimba regulile jocului la locul de munca, iar tot mai multi sefi din organizatii au nevoie de traininguri pentru a invata cum sa ii motiveze si sa ii retina pe tinerii valorosi in companii. Trainerul Octavian Patis a aratat, intr-un interviu acordat wall-street.ro, ca tinerii isi doresc birouri netraditionale, dupa modelul Google, dar si diversitate la locul de munca, sarcina care cade pe umarul managerului direct.

Daca generatiile anterioare puneau mare pret pe siguranta locului de munca si, nu de putine ori, ieseau la pensie din primele joburi, tinerii generatiei Millennials (generatia Y) sunt mai greu de retinut in companii.

"La un loc de munca, pentru millennials nu conteaza numai salariul, ci si mediul. Iar companiile investesc tot mai mult in mediu, in special in ce se vede, respectiv in birouri netraditionale, astfel ca ce vedeai inainte in birourile Google, acum vezi si la noi. Sunt birouri in care gasesti mese de tenis, de biliard, sunt viu colorate. Organizatiile isi dau seama ca trebuie sa puna accent si pe mediu, nu doar pe salariu sau pe un job description, pentru a-i atrage si mentine pe acesti oameni", a explicat Pantis, cofondatorul companiei de training Qualians.

Iti recomandam sa citesti in WS PRO articolul Cum sa fii un sef iubit de toate generatiile de angajati, in care Octavian Pantis detaliaza lucrurile pe care si le doresc categoriile diferite de angajati de la locul de munca si, in special, de la managerul direct.

Generatia Millennials si oportunitatile de dezvoltare

O caracteristica importanta a angajatilor tineri este legata de usurinta acestora de a schimba un loc de munca, daca nu gasesc tot ce isi doresc intr-o companie.

Citeste si:
Investițiile în dezvoltarea angajaților, puse ”pe hold”....
Investițiile în lecțiile de...

Iar cand vine vorba de mediu, nu doar dotarile birourilor conteaza pentru tineri, ci, mai ales, oportunitatile de dezvoltare pe care companiile pot sa le faciliteze, iar managerul direct are o responsabilitate ridicata in retentia tinerilor.

"A scazut foarte mult loialitatea fata de companie, nu mai sunt ca parintii nostri, care lucrau toata viata intr-o companie. Nu mai sta lumea 10 ani, nici macar cinci ani intr-o companie, mai ales daca acea companie nu are ceva ce sa ii tina acolo, in afara de employer branding, pentru ca oamenii se uita la mediu, la colegi si la sefi. Adica daca pana acum lucrai la un super brand si acest lucru te tinea acolo, pentru ca aveai o super carte de vizita si aveai masina, acum sunt mai multe branduri interesante pentru care poti sa lucrezi. (...) Si, aici, creste rolul sefului direct, care trebuie sa stie ce sa faca cu oamenii tineri, sa stie cum sa faca munca interesanta, nu doar sa descarce pe masa obiective", a precizat Octavian Pantis.

Daca in urma cu 20 de ani lucrai la Coca-Cola aveai frigiderul cu sucuri in birou si puteai sa bei Coca-Cola, Sprite. In continuare, Coca Cola este employer of choice, insa mai sunt mult mai multe companii de acest gen. Acum, oamenii au de unde alege, si pentru ca au de unde alege, nu au retinere sa o faca si pleaca dintr-o companie intr-alta

Munca pe proiecte, cuvinte cheie pentru generatia Millennials

Astfel, potrivit lui Pantis, generatia Millennials este atrasa de proiecte interesante, isi permite sa lucreze chiar si cateva luni, fara a sti ce va face in perioada urmatoare, iar managerii sunt sub presiunea de a face munca cat mai atractiva.

Citeste si:
Cum putem fi mai productivi în această perioadă, la locul de muncă?
Dan Luca, trainer:...

Esti interesat de domeniul HR? Te invitam sa te inscrii la conferinta WS2GROW, din 3 noiembrie, in care vom vorbi despre cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si despre cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori.

"Millennials se plimba mult mai mult de colo-colo, nu cauta angajament pe termen lung, cauta, mai degraba, sa lucreze project based. De exemplu, un angajat casatorit, cu rate, cu facturi de platit, nu pleaca de la un salariu fix pentru un proiect, pentru ca are nevoie de siguranta. Insa oamenii din generatia millennials nu au angajamente de genul acesta si chiar se feresc sa isi faca. Iar noi intervenim aici, ii ajutam pe lideri sa stie ce sa faca mai bine in lucrul cu tinerii", a mai spus Pantis.

El a aratat ca in prezent cele mai multe cereri de programe de dezvoltare in compania Qualians sunt pentru dezvoltarea competentelor de leadeship, "tocmai pentru ca intra tot mai multi millenniali si trebuie condusi altfel".

Qualians este o companie est-europeana, cu activitate din 2004 pe piata locala. In Romania, Qualians ofera servicii de coaching si consultanta, traininguri personalizate si cursuri deschise. Aproximativ 6.000 de persoane din companii cu activitate locala urmeaza programele Qualians in fiecare an, 51% dintre acestia fiind middle manageri, iar 6% top manageri. De asemenea, sute de profesionisti de diferite specializari participa anual la cursurile deschise organizate de companie.

Citeste si:
Generația Z, mai sceptică față de millennials când vine vorba de...
Generația Z, mai sceptică...

Qualians detine franciza TMI in Romania si firma de teambuilding Ecoxtrem, iar cumulat, in 2015, a obtinut cifra de afaceri de 1,9 milioane de euro.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri