Este o continua provocare pentru toti asiguratorii de viata sa tina pasul cu ritmul vietii pe care o traim. Daca privim la generatia «millennials», de exemplu, devine foarte limpede ca tehnologia isi pune tot mai mult amprenta. “Astazi, clientul are nevoie de «comoditate», iar procesul de vanzare sa aiba loc in mediul online, la distanta de o aplicatie pe telefon. Am inteles acest lucru si ne-am orientat o parte din eforturi si resurse pe aceasta zona. Insa, nu am mers doar in mediul online, ci am facut ceva mai mult - am facut un pas in spate si ne-am intors catre piata; ne-am intalnit clientii si am dorit sa vedem ce isi doresc in 2018. Am inteles cateva lucruri cu adevarat provocatoare. Daca, acum 10-15 ani toata lumea isi dorea sa castige mai multi bani si sa avanseze cat mai repede in cariera, surprinzator sau nu, acum oamenii pun accent mai mare pe echilibru intre munca si timpul liber petrecut cu familia sau prietenii si pe bucuriile simple", spune Carmina Dragomir (foto), CEO Metropolitan Life.

“Astfel, daca pana acum a existat un focus legat de cariera pentru a avea acces la tot ceea ce parintii nostri nu au avut, odata cu maturizarea societatii ritmul s-a mai ponderat, iar oamenii s-au intors catre principiul "work-life balance".”, povesteste Carmina Dragomir. Si inaintarea in varsta si-a spus, de asemenea, cuvantul, iar odata cu familia multe persoane si-au schimbat din mers prioritatile, sporind nevoia unui control mai mare asupra evenimentelor imprevizibile ale vietii.

Asigurarea «Asa cum vrei tu» - un instrument de protectie si o incurajare de a fi «designerii» propriei vieti

Metropolitan Life a lansat aceasta asigurare in luna aprilie a acestui an, iar in prezent peste 30% din vanzarile companiei la nivel de agenti sunt reprezentate deja de acest produs.

"Vanzarile de asigurari de viata au si vor avea, mult timp de acum incolo, loc fata in fata cu un consultant specializat, din mai multe motive: odata pentru ca este vorba de nevoile unei persoane si de o discutie legata de acestea, iar apoi deoarece constituie o decizie importanta. Este extrem de dificil inca sa vinzi asigurari de viata printr-o aplicatie pe telefon. De aceea, raspunsul este ca, in cazul asigurarilor de viata, este indicat sa iti aloci un timp bine definit si sa te intalnesti cu un consultant de asigurari de viata, iar discutia ar trebui sa fie ca la doctor: foarte deschis si foarte sincer. Aici se creeaza acel moment de «wow», de constientizare si responsabilitati, legate de familie si nevoia de a o proteja! De exemplu, «ce se va intampla daca am maine nevoie de o suma de bani pentru a ma trata pentru o anumita afectiune»", apreciaza Carmina Dragomir.

Astfel, in opinia sa, clientul se afla in centrul operatiunilor, iar daca asiguratorii reusesc sa se raporteze in mod realist la profilul si nevoile acestuia, acest lucru se traduce pe termen lung in castiguri de ambele parti. De exemplu, asigurarea "Asa cum vrei tu" ofera un plan de protectie modular, ce include plata de catre companie a unei sume asigurate de pana la un milion de lei, in cazul nefericit al decesului din orice cauza al titularului politei.

In caz de invaliditate permanenta din accident sau fracturi si arsuri, compania asigura un beneficiu de pana la 500% din suma asigurata, iar pentru chirurgie din accident sau/si imbolnavire, ofera acelasi beneficiu, ce poate urca la 35.000 lei.

De asemenea, in situatia unei spitalizari din accident sau/si imbolnavire, compania ofera pana la 700 de lei zilnic pentru spitalizare, incepand chiar din prima zi. In cazul aparitiei unei afectiuni grave, clientii pot beneficia de o suma asigurata de pana la 800.000 lei, iar, printr-o clauza suplimentara, au acces la tratament in afara tarii, cu sume despagubite de pana la un milion de euro anual sau pana la doua milioane de euro pe viata.

Totodata, in situatia unui diagnostic grav, clientii au posibilitatea de a cere inca o opinie si recomandare de tratament din partea unui consortiu medical specializat. In plus, pe parcursul contractului, clientii pot primi inapoi o parte din sumele platite daca evenimentul asigurat nu a avut loc, in limita a 30% din suma primelor platite pentru anumite riscuri.

Metropolitan Life tinteste o crestere de doua cifre in 2018

"In primele trei luni ale acestui an am putut observa o crestere a primelor brute subscrise la peste 73 de milioane de lei, comparativ cu anul anterior, dezvoltarea echilibrata a canalelor noastre de distributie fiind unul dintre cele mai importante motoare de crestere. In contextul unei cresteri de 13% pe care am raportat-o pe intreg anul 2017, consideram ca rezultatele pe primul trimestru din 2018 sunt pe masura asteptarilor si in acord cu previziile pe intreg anul 2018, in care ne asteptam tot la o crestere de doua cifre", mai spune Carmina Dragomir.

Metropolitan Life este parte a MetLife, Inc., una dintre cele mai mari companii de asigurari de viata din lume. In Romania, compania ofera servicii pentru doua milioane de clienti, care beneficiaza de asigurari de viata si pensii private obligatorii. Sumele brute platite de Metropolitan Life anul trecut catre clienti in 2017 au fost in valoare de peste 96 milioane de lei, in crestere cu 7% fata de nivelul din 2016.