Atunci cand isi aleg o cariera, cei mai multi oameni se uita mai intai la lucrurile pe care le fac cu placere si pasiune. Prea putini sunt intr-atat de norocosi, incat sa faca ceea ce le place cu adevarat. Asta se intampla tocmai pentru ca, de multe ori, pasiunile nu pot fi momentul zero de la care sa dezvolti o cariera.

Antreprenoriatul este o cariera. Pentru a reusi, orice intreprinzator trebuie sa aiba o abordare strategica.

Parintii, profesorii, mentorii ne sfatuiesc mereu sa ne alegem o meserie care sa ne placa, pentru ca doar atunci cand facem ceva cu pasiune vom reusi sa crestem din punct de vedere profesional si sa ne atingem obiectivele. Cu acest gand in minte, ajungem in punctul in care trebuie sa decidem ce cariera vrem sa urmam.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center, aproape jumatate dintre angajatii din SUA (49%) sunt nemultumiti de joburile pe care le au. Aflati intr-o permanenta cautare, acestia schimba intre 10 si 15 locuri de munca, scrie entrepreneur.com.

Altii, mai determinati si cu ceva mai mult curaj, renunta la rolul de angajat si trec in tabara angajatorilor, asumandu-si rolul de antreprenor. Insa nici pentru ei lucrurile nu sunt mai simple. Apar noi provocari.

Mediul de business propune...
Citeste si: Mediul de business propune solutii concrete la problemele din educatie

Jill Hart este expert in resurse umane si autoare de carti. Intr-una din volumele sale, aceasta scrie: "Sa ai propriul business implica foarte multa munca, iar pentru asta ai nevoie de perseverenta si determinare. Daca ti-ai transformat pasiunea intr-o afacere care iti aduce venituri de care esti multumit, cel mai probabil hobby-ul nu va mai fi niciodata altceva decat "o masina de facut bani" ".

Acum, gandeste-te la modul in care te raportezi la propriul business. Il tratezi ca pe un hobby sau ca pe o cariera? Iata cateva recomandari care te pot ajuta sa iti schimbi perspectiva si sa cresti un business sustenabil pe o perioada lunga de timp.

Asuma-ti angajamentul

Un business nu se conduce cu o atitudine relaxata. Nu este o activitate la care lucrezi in timpul liber sau atunci cand "te loveste" inspiratia. Un business cu rezultate se construieste doar in momentul in care antreprenorul isi asuma un angajament si isi face o strategie care sa il conduca spre succes.

Stabileste-ti obiectivele

Scopul din spatele unui business este complet diferit de cel din spatele unui hobby. Hobby-urile sunt pentru relaxare si distractie. In schimb, business-ul are un obiectiv. Pentru a creste o afacere, e nevoie de ambitie si viziune. Antreprenorul trebuie sa aiba o strategie legata de drumul pe care vrea sa il urmeze si cum isi construieste acel drum. Unde vrea sa ajunga si cum vrea sa ajunga in acel punct.

Studiu: 1 din 2 romani din...
Citeste si: Studiu: 1 din 2 romani din mediul urban si-ar deschide propria afacere

Foarte multa munca

In 2005, Steve Jobs, fondatorul Apple, spunea: "Atunci cand esti antreprenor, munca iti va ocupa aproape tot timpul, iar secretul pentru a fi multumit de job este sa crezi ca ceea ce faci este un lucru maret, care te satisface si care poate schimba in bine vietile celor din jurul tau. Iar ca sa realizezi ceva maret trebuie sa iti placa ceea ce faci".

Sa conduci un business inseamna ca vei fi (foarte des) nevoit sa faci lucruri mai putin placute, mecanice, renundante. Trebuie sa fii pregatit sa faci lucruri care nu iti plac sau pentru care nu ai calitatile si abilitatile necesare. De exemplu, sa platesti facturi, sa raspunzi la telefoane, sa te intalnesti cu clientii, sa gestionezi resursele umane.

Concentreaza-te pe profit

Banii sunt principala diferenta dintre un business si un hobby. Don Peppers si Martha Rogers, doi experti care ofera consultanta in afaceri si management, spun adesea ca un antreprenor care nu are clienti, nu are, de fapt, un business. In schimb, are un hobby. Iar un hobby devine business abia atunci cand face bani, iar un business solid este acela care face bani pe o perioada cat mai lunga de timp.

Cunoaste-ti valorile

Antreprenorii de succes stiu foarte bine la ce sunt buni, care le sunt punctele tari, dar si cele slabe. In plus, acestia stiu sa faca diferenta intre lucrurile pe care le fac cu placere si lucrurile la care sunt buni. Daca nu esti stapan pe un domeniu, nu il transforma intr-un business.

Esti "corporatist" si vrei sa...
Citeste si: Esti "corporatist" si vrei sa pleci pe cont propriu?

Succesul in antreprenoriat sta la intersectia dintre ceea ce faci bine, ceea ce iti place sa faci si oamenii care te pot ajuta sa cresti un business durabil. Doar atunci cand poti bifa toate cele trei conditii, poti sa fii sigur ca esti pe drumul cel bun.

Citeste si: Cum ajuta munca remote femeile de cariera: trei ponturi de la specialisti

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Povesti de antreprenoriat care sa te motiveze sa incepi o afacere