Mike Abramson conduce un business in industria fitness care valoreaza multe milioane de dolari. Acesta a marturistit ca mare parte din succesul sau il datoreaza companiei McDonalds's. Iata de ce!

Cum poate un business din industria fast-food sa te ghideze rapid spre o cariera de succes? Mike Abramson, directorul general al unei firme de fitness, are un raspuns care te va surprinde.

Chiar daca acum conduce o companie care valoreaza multe milioane de dolari, Abramson spune ca succesul pe care l-a obtinut in plan profesional se datoreaza primul sau job: vanzator la McDonald's, scrie inc.com. Abramson era adolescent atunci cand s-a angajat la McDonald's. De la prima sa experienta in campul muncii au trecut cativa zeci de ani, insa Abramson spune ca lectiile pe care le-a invatat atunci sunt inca valabile si pot fi aplicate de orice lider, indiferent din ce industrie provine.

Citeste si: Metoda dezvoltata de un psiholog, care te ajuta sa-ti faci o evaluare pe bune a carierei

Nu te subestima. Poti face orice

In restaurantele McDonald's fiecare angajat are un rol foarte bine stabilit, insa ori de cate ori un coleg are nevoie de ajutorul lui, indiferent de responsabilitate, acesta trebuie sa se implice. Astfel ca, un angajat McDonald's poate sa treaca de la pregatit burgeri, la curatat podeaua, la chestiuni administrative. Abramson spune ca experienta de la McDonald's l-a invatat sa accepte sa faca munca diversa si, uneori, grea, insa a inteles, in timp, ca succesul in cariera depinde de asta.

Google a incercat sa...
Citeste si: Google a incercat sa demonstreze ca nu are nevoie de manageri

Nu-ti fie teama sa gresesti

Greselile te tin cu picioarele pe pamant, spune Abramson. Greselile te motiveaza sa faci lucrurile mai bine si sa-ti imbunatatesti rezultatele. Asa a ajuns Herb Peterson, un francizor McDonald's din Santa Barbara, sa inventeze Egg McMuffin.

Un bun lider trebuie sa le asigure celor din echipa libertatea si flexibilitatea de a fi creativi si de a vorbi deschis despre ideile pe care le au. "Da, e important ca un lider sa aiba viziune, insa, in acelasi timp, trebuie sa fie deschis sa invete, sa-si ajusteze cunostintele si sa invete din greseli", spune Mike Abramson.

Invata sa comunici cu oamenii

Cu foarte putine exceptii, joburile de la McDonald's presupun o interactiune permanenta cu tot felul de clienti, unii mai intelegatori, altii mai nervosi. "Experienta de la McDonald's m-a invatat ca indiferent de locul de munca pe care il avem, e foarte important sa stim cum sa comunicam. Comunicarea este cheia succesului unei organizatii competente si eficiente", a mai precizat acesta.

Pregateste-ti fiecare miscare

Buna organizare face diferenta dintre succes si esec. Acesta ar trebui sa fie un motto in lume afacerilor. Afla tot ce poti despre clientul cu care urmeaza sa te intalnesti, noteaza-ti cateva idei inainte de a sustine un discurs, calculeaza bine inainte de a lua o decizie importanta. Pregatirea inainte de orice eveniment te ajuta sa reduci din stres si sa fii mai eficient.

Cum poate stilul de...
Citeste si: Cum poate stilul de leadership sa modeleze angajamentul

Pastreaza o atitudine pozitiva

Energia pe care o transmiti poate fi contagioasa. Un lider fericit si multumit le va transmite aceasta stare colegilor lui si va crea un mediu de lucru placut si creativ. Daca un client are o zi proasta, il poti ajuta sa isi schimbe starea cu o atitudine pozitiva. "Incearca sa fii mereu pionul care aduce energie pozitiva si vei primi, la schimb, o energie buna din partea colaboratorilor", a conchis Mike Abramson.

Citeste si: Lectii de leadership invatate din Game of Thrones. Ce personaj reprezinta liderul perfect?

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Editorial Mihai Stanescu: Infrastructura performantei in leadership