Metodele traditionale de recrutare nu mai functioneaza, in prezent, asa ca firmele sunt nevoite sa gaseasca solutii pentru a suplini lipsa personalului. Despre problemele din industrie si solutiile gasite de angajatori pentru a pastra oamenii in firme au vorbit reprezentantii companiilor Adecco, Michelin si Industrial Montaj in cadrul Forumului economic franco-roman.

Metodele traditionale de recrutare nu mai functioneaza, iar canalele pe care le utilizeaza companiile pentru a recruta s-au diversificat, ajungand pana la angajarea de personal din strainatate pentru zona blue collar.

„In anumite industrii vorbim de o piata a candidatilor si, automat, metodele traditionale de recrutare, precum postari pe job board-uri, nu mai functioneaza. Ce facem noi acum este sa identificam corect nevoia clientului si sa mergem noi catre candidati in piata, sa le vindem oportunitatile, sa le vindem compania, sa ii transformam, practic, din candidati pasivi in candidati activi. Canalele sunt multiple si nu cred ca exista o reteta care poate fi aplicata. Canalele se personalizeaza in functie de nivelul de experienta cautat, in functie de abilitatile cautate, de la cautarea directa in baza de date, parteneriate cu universitati, employer branding activities, prezenta in piata pana la facilitarea integrarii cetatenilor straini pe piata locala. In primele 5 luni ale acestui ani, aproximativ 8.700 de cetateni straini au obtinut permise de munca in Romania, tarile din care vin acestia fiind, preponderent, Vietnam, Nepal, Republica Moldova, Turcia”, a declarat Olivia David, HUB Manager, Professional Executive Search in cadrul Adecco, companie de resurse umane.

Michelin Romania are, in prezent, 4.500 de angajati in cele trei uzine si in sediul central din Bucuresti. Pentru a recruta angajati in centrul de servicii deschis recent in Bucuresti, Michelin s-a folosit de toate canalele disponibile, de la cele online, la cele fizice, precum targurile de joburi.

„Pentru a-i putea recruta, nu am neglijat niciun canal, de la cele traditionale, job boarduri, website-uri de companie, targuri de joburi – numai anul acesta am participat la 9 targuri de joburi in Bucuresti, in afara Capitalei, in tara si international, la canale mai putin traditionale, precum parteneriate cu anumite companii care au decis sa isi restructureze companiile din Romania si am avut acces la angajatii lor sau recomandari interne. Cred ca cel mai surprinzator canal de recrutare a fost acela al recomandarilor interne, care ne-a rezolvat pana la 30% dintre recrutari, ceea ce a insemnat foarte mult pentru noi”, a explicat Gabriela Alexandru, HR director Central Europe, Michelin.

Pentru a retine angajatii in companie, Michelin personalizeaza ofertele de angajare si pune la dispozitie angajatilor un sistem prin care au acces la informatii privid pozitia salariilor fata de piata.

Astazi suntem intr-o prima etapa de transparenta si desecretizare. Angajatii nostri, folosind un sistem prietenos si integrat, au acces la informatii precum pozitia salariilor lor fata de piata, precum posturile disponibile in companie, inclusiv cele de management. In ceea ce priveste politica de compensatii si de beneficii, care, in mod evident, e legata de retentia angajatilor: in trecut promovam si incercam sa standardizam ofertele noastre, sa le facem simple, usor de inteles. Astazi, simt ca suntem intr-o tendinta in care ne segmentam, ne adaptam diverselor categorii de angajati, diverselor generatii, astfel incat sa fie motivante pentru acest mix generational pe care il avem in companie”, explica Alexandru.

Pentru a atrage si a retine angajati, Industrial Montaj, firma de constructii, montaj si intretinere a instalatiilor industriale, mizeaza pe investitia in traininguri in strainatate, in tari precum Belgia, pe infiintarea unei scoli de sudori, prin care se ofera traininguri pentru sudori in domeniul oil and gas si in invatamantul dual, compania alaturandu-se de curand initiativei Michelin din Campina, unde va infiinta o clasa pentru electricieni, a declarat Guillaume Leurent, director adjunct al Industrial Montaj.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri