Intalnirile de afaceri sunt foarte importante pentru bunul mers al unei afaceri. Succesul depinde in mare masura de modul in care organizezi si te prezinti intr-un business meeting. De la limbajul non-verbal, pregatirea detaliata si din timp a planului de afaceri prezentat, pana la vestimentatia aleasa, toate acestea vor cantari mult in fata clientilor pe care doresti sa-i impresionezi.

In continuare, iti prezentam cateva norme de eticheta pe care sa le folosesti atunci cand un business meeting important iti bate la usa:

1. Nu intarzia

Punctualitatea in viata de zi cu zi, nu doar in afaceri este un semn ca oamenii se pot baza pe tine. Un manager care doreste sa inspire incredere colegilor sau potentialilor clienti va ajunge cu cel putin un sfert de ora inainte la meeting pentru a se putea pregati. Astfel, vei da dovada de profesionalism, iar clientii cu siguranta vor recepta acest lucru intr-un mod pozitiv.

Tot aici am putea include maniera de prezentare folosita. Este important sa iti spui numele complet in momentul in care te prezinti pentru prima data in fata oamenilor. De asemenea, incearca sa retii numele persoanei din fata ta. O strangere de mana hotarata este un semn ca esti pregatit de succes. Contactul vizual este esential in acest moment, deci nu rata ocazia de a-l privi in ochi pe cel de langa tine.

2. Respecta codul vestimentar impus de situatia in care te afli

Se spune ca „Haina il face pe om” si, cu toate ca nu vrem sa fim superficiali, acest lucru de foarte multe ori este adevarat. Daca ne aflam intr-un mediu informal, putem sa alegem dintr-o varietate de bluze de dama casual, asortate cu o fusta creion si niste balerini comozi. O camasa cu maneci suflecate pentru domni si o pereche de mocasini sunt de ajuns pentru a face impresie buna la un pranz de afaceri lejer.

Retail jobs

In schimb, daca intalnirea are loc intr-un mediu elegant, eticheta cere sa respectam locul in care ne aflam. Un costum elegant este solutia perfecta atat pentru femei, cat si pentru barbati.

3. Prezentarea este cheia

Inainte de a stabili o intalnire de afaceri, cunoaste-ti posibilii clienti. Incearca sa afli cat mai multe informatii despre ei, tipul de afaceri pe care il ofera, de ce au nevoie si cu ce poti veni tu in plus fata de alti competitori.

De altfel, este nimerit sa tii un speech pe care sa il cunosti cu de-amanuntul. Ai grijja la tonul si ritmul vocii, fii ferm in momentul in care incepi prezentarea, astfel vei capta atentia interlocutorilor, iar tu vei prinde si mai multa incredere.

Incearca sa iti setezi telefonul pe „Nu deranjati” sau inchide-l, intr-un meeting de afaceri. Tine-l in buzunarul de la haina, si nu pe masa pentru a nu distrage atentia celor din jur. Daca doresti sa bei o cafea, frumos este sa obtii acceptul tuturor celor aflati la masa, deoarece zgomotul sau mirosul i-ar putea deranja pe cei de langa tine, iar tu ai parea total neprofesionist.

Citeste si:
(P) Trenduri și eticheta în rochiile de nuntă de la...
(P) Trendurile și eticheta...

Toate aceste detalii conteaza, mai ales daca esti la inceput de drum in cariera antreprenoriala. Cu cat vei participa la mai multe meetinguri de business, cu atat vei intelege mai bine eticheta si o vei respecta. Amanuntele fac diferenta, iar cu atitudinea corecta si entuziasmul debordant vei reusi sa ii convingi si pe cei mai dificili clienti.

Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri