Partea financiara este importanta, dar fii cu bagare de seama si la celelalte aspecte, cum ar fi un program fix care se respecta in firma, posibilitatile de avansare, bonusuri sau gratuitati de care te poti bucura.
Nu lua decizia finala in pripa, ci alcatuieste-ti o lista cu avantajele si dezavantajele acceptarii locului de munca propus. Entuziasmul primirii unei oferte de munca este de moment, dar rezultatul alegerii tale va defini pe termen lung drumul tau, deci fii calculat in luarea deciziei.
Daca esti curios sa afli mai multe detalii despre lucrurile care conteaza cand accepti un nou loc de munca, citeste randurile de mai jos:
1. Fii atent la mediul de lucru
Este important sa stii cine esti si sa iti cunosti ritmul intern. Sunt persoane care lucreaza foarte bine in medii multiculturale, cum sunt corporatiile, dar si oameni care prefera firmele mai mici, cu personal mai putin numeros. Daca nu esti dispus sa lucrezi si in weekend, intreaba-ti angajatorul care este programul de lucru, pentru a te putea lamuri.
Citeste si:
Sunt firme care accepta ca angajatul sa lucreze o zi sau doua pe luna de acasa sau companii care ofera posibilitatea de a sta peste program intr-o zi anume pentru a putea sa beneficieze de o zi mai scurta in alta.
De asemenea, fii atent la functia pe care o vei avea. Intreaba angajatorul in detaliu sarcinile care iti vor reveni in momentul in care te angajezi. Sunt multe posturi care suna pompos, dar imediat ce le-ai preluat sunt invers decat ti-ai imaginat. Nu neglija acest aspect.
2. Bonusuri, gratuitati, tichete de masa si asigurare medicala
Multe firme se folosesc de schema de bonusare pentru a creste productivitatea si eficienta angajatilor, mai ales daca vorbim despre domeniul vanzarilor.
Un alt aspect important este acordarea de tichete de masa de la Edenred, un beneficiu substantial a carui valoare o vei constata la supermarket cand iti vei face cumparaturile saptamanale.
Citeste si:
De asemenea, destule corporatiile ofera gratuit abonamente la sala, deoarece cunosc faptul ca mintea trebuie sa se si relaxeze pentru a putea face fata taskurilor de la birou. Abonamentul la o clinica privata este un aspect important de care sa tii cont si pe care sa il bifezi pe lista de avantaje, deoarece te scuteste de plata analizelor de sange anuale, a controlului oftalmologic sau al celui stomatologic.
3. Negociaza contractul de munca
Citeste fiecare pagina a contractului pe care il vei semna. Ai dreptul sa iti negociezi clauzele din contract. Bifeaza lucrul acesta, daca este cazul, pentru confortul tau psihic. Motivatia iti va scadea aproape sigur, daca ti-ai hranit imaginatia cu inventii proprii legate de responsabilitatile jobului pe care l-ai acceptat.
Este in interesul tau sa ai un job care te multumeste, atat din punct de vedere salarial si al beneficiilor, cat si din punct de vedere profesional.
Citeste si:
4. Concediul
Posibil cea mai frumoasa parte din an, concediul este unul dintre aspectele de care trebuie sa tii cont la angajare. Durata minima a acestuia este de 20 de zile, anual. Angajatorul poate sa ofere zile in plus de concediu de odihna, dupa criterii stabilite de el. Fie ca este vorba de fidelizarea angajatilor (fiecare an in plus petrecut in firma iti poate aduce una-doua zile de concediu peste cel minim), fie ca iti negociezi de la inceput un numar mai mare de zile, concediul poate fi un beneficiu important.
Training-urile, seminariile de cariera la care poti participa sunt de neratat pentru evolutia ta profesionala. Ai grija ca jobul pe care te gandesti sa il accepti sa coincida cu personalitatea ta si cu abilitatile pe care le-ai asimilat in decursul anilor. Daca stii clar ce iti doresti, alegerea cu siguranta va fi mai usoara.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: