Cum ne setăm obiectivele perioada aceasta? Cât de mult ține doar de noi sau de contextul pandemiei cu care ne confruntăm? Nu vi s-a întâmplat perioadă această să vă propuneți o lista de activați, iar pe parcursul zilei să constați că – lucrurile se îndreaptă intr-o altă direcție? Cum ne creștem motivația interioară? Simplu, în teorie: căutăm ingredientele necesare pentru realizarea procesului de încredere că ceea ce facem va aduce un plus de valoare atât pentru noi cât și pentru colectivul din care facem parte.

Schimbarea nu este un proces nici simplu, nici comod. Dar care este rețeta succesului atunci când vorbim de performanță, rezultate și calitate, azi, acum? Cum ne adaptăm la acest mod de lucru virtual?

Câțiva pașii pentru a funcționa în mediul virtual

Lidia Chiraches, care are o experiență de peste cinci ani în coordonarea virtuală a echipelor internaționale, într-una dintre cele mai mari companii multinaționale ale lumii, împărtășește câțiva din pașii pe care i-a parcurs în a funcționa în acest mediu virtual.

Cea mai mare provocare o reprezintă încrederea. Construirea încrederii ia timp și energie pe care trebuie să o investești în cunoașterea echipei, setarea de roluri și responsabilități, cât și într-un nou mod de lucru adaptat. Referitor la acest nou mod de lucru virtual sunt câteva aspecte care trebuie avute în vedere:

1. Asigurarea unor echipamente și sisteme de operare performanțe poate face diferența în modul în care echipele operează în mediul virtual. O întâlnire virtuală în care oamenii sunt distrași de problemele tehnice poate însemna timp pierdut și frustrări. În schimb, un sistem de operare optim are capacitatea de a “reduce distanța” dintre oameni, facilitând o comunicare eficientă între aceștia.

Citeste si:
Sunt tineri si renunta la munca traditionala: cat castiga freelancerii
Tot mai multi romani renunta...

2. Setarea de roluri, obiective, responsabilități și termene limită clare. Acestea devin și mai importante atunci când lucrăm în mediul virtual întrucât reprezintă fundația încrederii pe care părțile trebuie să o construiască și să o valideze constant.

3. Setarea unor întâlniri recurențe

A. Întâlniri săptămânale 1 to 1 cu membrii echipei. Pe lângă timpul acordat statusului proiectelor este important să acordăm cel puțin 15 minute în care subordonatul să abordeze orice subiect (relațiile dintre colegi, plan de dezvoltare sau orice altă problemă apărută în acea săptămâna pentru care are nevoie de îndrumare).
B. Întâlniri de 2 ori pe luna cu întreaga echipă în care pe lângă discuția despre proiecte cross-funcțional să avem posibilitatea de a crea sentimentul de apartenență la echipă extinsă. În cadrul acestei întâlniri este foarte important să alocam timp pentru discuții libere în care să creem contexul unor conexiunil la nivel personal (mai profund) între membrii echipei.

4. Prioritizarea conferințelor video (în favoarea celor audio)

Citeste si:
MAE: Fermă din Germania unde lucrează şi români a intrat în insolvenţă
MAE: Fermă din Germania unde...

Această recomandare vine în contextul în care în comunicare folosim atât limbajul verbal cât și pe cel non-verbal care ne poate aduce informații adiționale referitoare la reacțiile partenerului de discuție. De asemenea, trebuie avut în vedere că atunci când nu avem contact vizual cu interlocutorii este foarte ușor să fim distrași având tendința de a face și alte lucruri în paralel (citirea mailurilor sau rezolvarea altor sarcini). Se ajunge astfel la situații în care oamenii sunt în conferințe audio însă participarea activă este foarte redusă.

Având în vedere toate acestea, conferințele video s-au dovedit eficiente, având avantaje clare, contribuind la formalizarea discuției și realizarea unei conexiunii mai strânse între participanți.

5. Crearea de foldere plasate pe diverse platforme cu acces pentru membrii echipei:

A. Calendar comun care să conțină informații referitoare la concedii și întâlniri importante

Citeste si:
Un angajat al Penitenciarului Iaşi, confirmat pozitiv la testul de...
ANP: Un angajat al...

B. Fișiere de interes comun (financiar, marketing, sales, etc) cu “naming convention”pentru a ușura navigarea

6. Responsabilizarea membrilor echipei pentru a contribui la îmbunătățirea modului de lucru virtual

La instaurarea unui nou mod de lucru pot există cazuri în care membrii echipei să opună rezistentă. În acest caz recomand implicarea acestora în găsirea unor soluții pentru îmbunătățirea modului de lucru virtual.

7. Celebrarea succesului și a eforturilor depuse Orice victorie/eveniment special (professional/personal) trebuie în continuare sărbătorit. Aceste momente ajută la conectarea emoțională a membrilor echipei și acest lucru se dovedește extrem de important pentru clădirea unei echipe puternice pe termen lung.

8. Reunirea în format “face to face”

Lucrul în mediul virtual este unul cu multe provocări și de aceea este important că la intervale regulate de timp echipele să se reunească pentru a pune sau a construi în continuare bazele unei colaborări puternice cu accent pe încredere reciprocă.

Sursa foto: shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Cum să lucrezi eficient din biroul de acasă. 9 sfaturi de pus în practică ACUM
Setari Cookie-uri