Recrutarea, interacțiunea, motivarea și beneficiile pentru angajați s-au mutat în mediul virtual. Starea de bine a angajaților, principala prioritate

2020 a fost un an neobișnuit pentru piața muncii, care a transformat modul de lucru al angajaților din toată țara. Odată cu munca de acasă, mulți angajatori și-au transformat și politicile de resurse umane și au mutat în mediul virtual recrutarea, dar și interacțiunea în echipă și beneficiile oferite angajaților pentru starea lor de bine.

Cum a schimbat pandemia beneficiile oferite de angajatori

Pandemia a transformat aproape radical modul în care lucrăm și în care ne raportăm la munca noastră de zi cu zi. Munca de acasă este definită deja de aproape un an ca fiind noul „normal”, acolo unde tipul de activități a permis această tranziție. Prin urmare, angajatorii au pus accent mai mult ca niciodată pe starea de bine a angajaților pentru ca aceștia să beneficieze de un echilibru constant între viața personală și cea profesională.

Strategia de business trebuie să fie acum mai mult ca oricând în strânsă legătură cu cea dedicată resurselor umane pentru că în aceste vremuri incerte, angajații vor ca managerilor să le pese mai mult și să fie mai mult preocupați de starea de bine a lor, dar și de dezvoltarea personală și profesională. Colaborarea, comunicarea constată și recunoașterea performanțelor creează un mediu de lucru pe care toată lumea și-l dorește fiindcă doar prin acest mod rezultate vor fi cele pe măsura așteptărilor.

Business-urile care se apleacă asupra oamenilor sunt cele care obțin câștiguri pe termen lung, în pofida celor care mizează pe planuri stabilite doar în cifre, cărora le scade consistența. Un grup cum este NN, analizează permanent beneficiile acordate angajaților și își ajustează pachetele în așa fel încât echipele să resimtă cât mai puțin presiunea generată de provocările aduse de pandemie.

„Spre exemplu, în parteneriat cu platforma digitală de servicii de sănătate și wellbeing ATLAS, colegii au beneficiat de soluţii pentru sănătatea lor emoțională. Printr-un alt parteneriat, cu Fitpass, au avut și o alternativă interesantă de a face sport, din siguranța propriei case, accesând online sesiuni de fitness, yoga, pilates si nu numai. Și au putut totodată să participe workshop-uri prin care să fie sprijiniți să facă față provocărilor profesionale apărute odată cu pandemia.

-Meliha Yardim, Chief HR Officer NN România-

De ce să lucrezi alături de cei mai buni oameni

Tranziția către un mediu de lucru de la distanță a impus o recalibrare nu doar a activităților la nivel profesional, ci și a interacțiunilor dintre colegi și manageri. Teambuilding-uri online, evenimentele de învățare virtuale, întâlnirile online la cafea sunt cele care încurajează interacțiunea și cunoașterea și dincolo de aria profesională. În strategia NN România, componenta umană joacă un rol esențial în derularea activităților, motiv pentru care menținerea, cât și atragerea de noi talente este o prioritate continuă.

Tehnologiile avansate prezente în fluxul de lucru încă de dinainte de contextul sanitar actual au permis migrarea către un proces aproape integral în mediul online, de la atragerea candidaților, la desfășurarea interviurilor și până la momentul în care candidatul selectat începe activitatea în companie. Și procesele on-boarding ale noilor angajați de la NN s-au mutat tot într-un spațiul virtual și interactiv, în deplină siguranță, fără însă a fi perturbate echipele, modul de lucru, cultura, dar și valorile.

Anul 2020 a fost atipic și din perspectiva beneficiilor extrasalariale, o preocupare majoră pentru companiile care se concentrează tot mai mult pe starea de bine a angajaților. Practicile de atragere și de retenție a resursei umane au suferit modificări esențiale în condițiile în care nevoile oamenilor s-au schimbat, iar echilibrul emoțional a fost poate latura care a necesitat cea mai mare atenție.

Companii cum este și NN România s-au concentrat încă de dinaintea pandemiei pe strategii de engagement pentru angajați, în așa fel încât productivitatea și atingerea obiectivelor să nu sufere transformări radicale, care să schimbe desfășurarea activităților de zi cu zi.

Atenția către îmbunătățirea stării de bine a angajaților e o preocupare care s-a reflectat în beneficii relevante adăugate prin parteneriate inovatoare cu start-up-uri românești. Alternativele sunt numeroase, de la sport, care asigură menținerea unui stil de viață sănătos, din siguranța propriei case și până la workshopuri de sprijin în fața provocărilor profesionale apărute în pandemie.

Totodată, în vremurile tulburi pe care le traversăm, calitatea vieții nu poate fi îmbunătățită decât dacă ne menținem sănătatea și dacă ne educăm să mergem regulat la medic. De aceea o asigurare de sănătate ne ajută să prevenim din timp anumite afecțiuni sau să le tratăm pe cele care există deja.

„Analizăm permanent beneficiile pe care le oferim angajaților în raport cu piața și, astfel, oferim echipei pachetele de beneficii flexibile - care includ și produse pe care le oferă NN, precum asigurare cu componentă de sănătate, asigurare de viață sau pensie facultativă - și inclusiv posibilitatea să aleagă anumite componente specifice din pachetele lor de beneficii”, mai precizează Meliha Yardim, Chief HR Officer NN România.

Un lucru e cert: o companie orientată spre oameni este și va fi mereu apreciată. Prin urmare, angajamentul și eforturile sunt recunoscute și de organizația de prestigiu Top Employers Institute din Olanda, care a premiat NN România pentru al treilea an consecutiv cu certificarea Top Employer în 2021. Toate acestea au fost şi în ultimul an, un motor pentru dezvoltarea strategiei orientate spre oameni și pentru introducerea de noi tehnologii, practici și beneficii care vor continua să mențină compania printre angajatorii de top din România.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri