Pandemia de coronavirus, care se resimte la nivel global, a avut un impact semnificativ asupra carierei oamenilor. Scăderea ofertei locurilor de muncă, înghețarea angajărilor și concedierile au creat tulburări în toate domeniile. Mulți profesioniști sunt acum în situația de a aplica pentru un job, în timpul uneia dintre cele mai provocatoare perioade din istoria modernă. Trebuie știu că acum abordarea managerilor și a recrutorilor necesită și mai multă atenție și eforturi pentru a ieși în evidență ca un candidat viabil.

Iată greșelile pe care multe persoane aflate în căutarea unui loc de muncă le fac și cum pot fi evitate.

Folosesc aceleași tactici depășite de a vâna joburi

Coronavirusul a schimbat radical lumea. În contextul distanțării sociale, multe companii nu mai efectuează interviuri în persoană, iar candidații rămân blocați în vechile lor modalități de a trimite pur și simplu un CV și o scrisoare de intenție sau de a da un telefon.

Potrivit lui Lewis Fawsitt, directorul de vânzări al Acorn Global Recruitment, candidații vor trebui să găsească alte modalități de a ieși în evidență pe o piață a celor care sunt în căutarea unui loc de muncă din ce în ce mai aglomerată, scrie Forbes.

„Candidații de succes s-au gândit proactiv dincolo de CV-ul obișnuit, ocolind factorii de distanțare social, prin producerea de videoclipuri scurte care permit recrutorilor și clienților lor să își facă o imagine mai bogată a acestora”, explică acesta.

Recrutorii obișnuiți să primească sute de CV-uri în fiecare zi încurajează, de asemenea, candidații să găsească modalități mai atrăgătoare de a aplica. „În condiții normale, un apel telefonic ar putea să fie suficient, dar acum, candidații trebuie să fie mai proactivi și să solicite un apel video pentru a se conecta și construi raport”, spune Chris Underwood, directorul general al Adastrum Consulting.

Sfat: înregistrați un videoclip scurt și profesional pentru mesaje introductive sau de mulțumire. Este nevoie de mai mult efort, dar dacă este făcut bine, vă va ajuta să ieșiți în evidență.

Citește și TOP: șase abilități care îți vor fi necesare în piața muncii, după pandemia de coronavirus

Aplică oriunde, la întâmplare

S-ar putea să fiți dornici să vă repuneți cariera pe un traseu după orice întârziere cauzată de pandemia actuală, dar aveți grijă să nu aplicați la fiecare anunț care apare. Sarah Doughty, directorul de recrutare la Talentlab, spune că în prezent, prea mulți candidați cad în această capcană. „Aplicarea în masă, indiferent de interesul real, este destul de comună acum. Am observat o creștere semnificativă a numărului candidaților care recunosc că nici nu-și amintesc că au aplicat rolul și nu s-au deranjat să se pregătească pentru interviu. ”

În calitate de candidat în această nouă piață a forței de muncă, trebuie să rețineți că există acum mai multă concurență pentru fiecare job disponibil.

Sfat: aplicați doar la acele joburi în care înțelegeți complet cerințele rolului și simțiți că puteți ieși în evidență ca un candidat puternic.

Citește și Rata ocupării forței de muncă în România, printre cele mai mici din UE

Au așteptări salariale nerealiste

Deși nu este nimic în neregulă cu scopul de a ținti sus, să ceri un salariu mai mare sau beneficii mai variate în mijlocul unei pandemii globale este posibil să nu sune bine cu recrutori. Companiile sunt deja sub presiune extremă pentru a-și gestiona propriile costuri în timpul acestei pandemii, astfel încât înțelegerea acestui lucru vă poate avantaja pe termen lung.

Sfat: amintiți-vă că salariile pot să nu fie la fel de competitive ca în ultimii ani, așa că urmăriți cu atenție atunci când abordați discuții despre compensații.

Îți recomandăm și Șapte idei pentru a implementa cu succes în companie o politică de muncă de acasă

Nu manifestă empatie

În contextul în care atât de mulți oameni se confruntă cu provocări atât personale cât și profesionale, în fața pandemiei coronavirusului, nereușind să recunoască deschis momentul dificil în care suntem cu toții, un candidat poate fi perceput ca având un ton surd și indiferent. Iar în această perioadă, inteligența emoțională este primordială.

Să fii sensibil la impactul pe care pandemia l-a avut asupra unei organizații este, de asemenea, o modalitate prin care poți demonstra că ești pe deplin conștient de circumstanțele dificile în care ne aflăm.

Sfat: verbalizați în mod explicit faptul că sunteți conștienți de momentelor dificile pe care orice organizație le experimentează, în mod inevitabil, în acest moment.

Nu dau dovadă de flexibilitate

În ciuda faptului că acum este o piață a angajatorilor, mulți candidați refuză în continuare să fie flexibili cu cerințele pe care le au.

Flexibilitatea ar putea implica o deschidere către rolurile part-time, către locații diferite sau niveluri diferite de compensare. De asemenea, flexibilitate poate însemna luarea în calcul a unor idei precum începerea unui loc de muncă online de la domiciliu, fără a avea o dată de început sigură, eventual freelancing sau renunțarea la unele beneficii specifice normei întreagi, până la data oficială de începere.

Sfat: modul în care abordați această vânătoare de locuri de muncă spune multe despre așteptările voastre în calitate de angajat, așa că într-un mediu de incertitudine și tulburări, găsiți o modalitate de a vă transmite adaptabilitatea.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri