Productivitatea la locul de muncă nu depinde doar de o foarte bună pregătire profesională a angajaților și de dotarea cu echipamente performante, ci și de felul în care reușești, ca manager al companiei, să-i motivezi pe oamenii din echipa ta. Unul dintre cele mai importante aspecte este să le arăți, prin strategiile pe care le construiești, că îți pasă de nevoile și de aspirațiile lor.

Este vorba despre un proces constant și pe termen lung, care poate fi o provocare dificilă, mai ales într-un context economic și social incert. Din fericire, însă, există soluții, iar în cele ce urmează, vei descoperi câteva metode eficiente prin care să te asiguri că salariații tăi sunt stimulați și, implicit, mai eficienți:

Asigură-le angajaților tăi accesul la programe de pregătire

Ca manager, îți dorești performanțe pe toate planurile și un profit pe măsura investițiilor făcute. Pentru aceasta, ai nevoie de o echipă solidă și foarte bine pregătită din punct de vedere profesional. Trăim într-o lume în continuă schimbare, în care noile tehnologii se dezvoltă cu o viteză uluitoare și în care este evident că nu poți rămâne pe loc, dacă vrei să faci față unei concurențe acerbe. Prin urmare, este esențial ca politica pe care o promovezi în companie să se focuseze asupra nevoilor și asupra aspirațiilor oamenilor.

Din aceasta perspectivă, una dintre ele mai eficiente metode de a avea angajați motivați și eficienți este să le facilitezi accesul la programe de pregătire profesională, traininguri, workshopuri, conferințe naționale și internaționale, cursuri online, cărți și reviste de specialitate. Astfel, te asiguri că angajații tăi sunt la curent cu cele mai noi evoluții din domeniul în care activează, că se simt apreciați pentru efortul de a se dezvolta continuu și de a găsi mereu cea mai bună versiune a lor. Poți organiza astfel de programe în cadrul companiei sau în afara ei și îi poți implica pe membrii echipei în alegerea subiectelor pentru cursuri, astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor lor și celor ale companiei, per ansamblu.

Acordă-le beneficii relevante pentru ei

O altă variantă prin care te asiguri că angajații tăi se simt motivați este să le demonstrezi că îți pasă nu doar de evoluția lor profesională, ci și de nevoile lor personale. Așadar, acordă-le beneficii relevante pentru ei, cum ar fi asigurarile de viata pentru angajati, adică forme de protecție financiară pentru oamenii din echipa ta și pentru familiile lor, esențiale în cazul în care apar situații neprevăzute, așa cum sunt accidentele sau afecțiunile medicale. Astfel de polițe acordate încă de la angajare pot reprezenta un motiv în plus pentru ca un candidat valoros la un post vacant din compania ta să accepte oferta în procesul de recrutare, în vreme ce, pentru salariații care au deja vechime în companie, poate fi un mod prin care să-i fidelizezi.

Dincolo de astfel de instrumente de protecție financiară, poți să le oferi angajaților tăi abonamente medicale sau la sălile de fitness, tichete de masă sau de vacanță. De asemenea, le poți asigura cheltuielile de transport pentru serviciu sau le poți oferi posibilitatea de a deconta aceste cheltuieli, indiferent dacă vin la birou folosind mașinile personale sau mijloacele de transport în comun.

Oferă-le feedback constant și onest

Studiile au demonstrat că există mai multe tipuri de recompense pentru ca angajații să se simtă motivați pe termen lung, cum ar fi cele materiale (bonusuri, prime, sporuri) și cele non-materiale (care țin de satisfacția pe care o au atunci cînd vin la locul de muncă). Acestea din urmă sunt, de foarte multe ori, mai importante chiar decât veniturile salariale pe care le poți oferi și depind într-o foarte mare măsură de construirea și aplicarea unei politici a comunicării transparente.

Este vorba despre două aspecte importante: feedbackul constant și onest pe care tu, în calitate de lider, îl dai angajaților și, pe de altă parte, de transparența decizională. Oricât de motivați ar fi din punct de vedere material, nu este suficient pentru a-ți păstra oamenii valoroși în companie mulți ani. Este nevoie ca ei să simtă că pot comunica direct, deschis și onest cu tine. Prin urmare, ascultă-le opiniile, vezi ce argumente au, cu ce probleme se confruntă și ce soluții propun pentru rezolvarea lor.

Transmite-le prin email sau la ședințe care este feedbackul tău față de felul în care ei își îndeplinesc atribuțiile. Fii onest și spune-le dacă au greșit cu ceva și explică-le cum puteau gestiona situația respectivă mai bine. Prezintă-le periodic ce proiecte noi se dezvoltă în firmă, care este evoluția celor deja începute, ce decizii se vor lua în viitorul apropiat, din ce motive și cu ce scop. Cu cât politica de comunicare este mai transparentă, cu atât mai multă încredere vor avea oamenii din echipa ta să te urmeze, chiar și în momentele de criză.

Dă-le posibilitatea de a avansa în cadrul companiei

Un alt aspect esențial atunci când vrei să ai angajați loiali, motivați și productivi este să le oferi în permanență posibilitatea de a se dezvolta profesional în cadrul companiei și de a avansa. Invită-i pe membrii echipei tale să participe la toate proiectele importante și încurajează-i să vină cu idei pe care să le dezbateți constructiv. În felul acesta, îi determini să fie activi, nu pasivi, să simtă că parerea lor este importantă și că și-au adus aportul la performanțele companiei.

Dacă vrei ca angajații tăi să se simtă motivați, să aibă satisfacția muncii și să perceapă jobul lor nu doar ca pe o simplă sursa de venit, este foarte important să construiești o strategie eficientă pe termen lung. Aplicând metode precum cele de mai sus, poți să ai o echipă eficientă, iar rezultatele se vor vedea în performanțele companiei.

Sursa foto: Monkey Business Images/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri