7 moduri prin care să elimini multitasking-ul din ziua ta de muncă

Pe măsură ce viața noastră continuă să devină mai aglomerată, mulți dintre noi căutăm modalități de a efectua mai multe sarcini, astfel încât să putem face mai mult, în mai puțin timp.

Tehnologia a făcut ca multitasking-ul să fie mai ușor, însă din păcate, dacă este realizat în mod constant, acesta poate duce la probleme de memorie, arată un studiu realizat de Universitatea Stanford.

Iată nouă sfaturi utile prin care poți spune stop multitasking-ului.

1. Nu îți începe ziua de muncă stând cu nasul în telefon

Dimineața, mulți dintre noi suntem tentați să luăm mai ușor lucrurile și să ne mai uităm din când în când la telefon, să vedem dacă am mai primit notificări sau dacă au mai apărut ceva noutăți pe paginile pe care le urmărim pe Facebook, Instagram sau LinkedIn. Ar fi de preferat să nu intercalezi aceste „scroll-uri” date pe rețelele sociale cu munca. Crează un ritual dimineața, bea cafeaua liniștit și începe munca fără distrageri.

2. Creează o listă cu prioritățile zilnice

Fă o listă cu ce ai de făcut în fiecare zi și ordonează-le în funcție de importanța lor. Începe cu cea mai grea activitate și apoi concentrează-te pe celelalte. Dacă nu mai apuci să faci în ziua respectivă anume sarcini, mută-le pe a doua zi. Dacă le îngrămădești în aceeași zi, vei avea tendința să fii distras întrucât creierul tău va fi obosit.

Citeste si:
Angajații sunt de 60 de ori mai stresați decât în anii `70
Angajații sunt de 60 de ori...

3. Elimină „distragerile” din jurul tău

Este foarte important să faci tot posibilul ca atenția ta să nu fie distrasă în timpul zilei. Când îți aloci timp pentru a duce la bun sfârșit o activitate, nu te lăsa distras de telefon, de notificările de pe Facebook sau de cele de la e-mail. Cel mai indicat ar fi să le dai pe mute cât timp ești în mijlocul acțiunii respective.

Citește și: Multitasking-ul, între mit și utilitate. Care-i adevărul?

4. Stabilește un timp pentru „distrageri”

Ei bine, dacă ți-ai setat un anumit timp pentru sarcinile de la job, în care nu trebuie să fii distras, ar trebui să îți stabilești un anumit interval și pentru „a fi distras”. Prin a fi distrat înseamnă să îți verifici e-mailul, să răspunzi la niște mesaje sau să vezi câte like-uri ai mai adunat la poza de pe Instagram. Aceste momente de respiro pot fi realizate în pauza de masă sau într-o altă pauză mai scurtă în care să faci doar asta. Nu pierde toată ziua răspunzând la e-mailuri și la mesaje pe Facebook pentru că vei fi distras.

5. Fii pregătit să spui nu

Uneori s-ar putea să te regăsești făcând multitasking pentru că ai luat o activitate în plus de făcut, pe care nu aveai neapărat timp să o duci la bun sfârșit. Nu îți fie teamă să spui nu, atunci când ți se oferă o activitate de făcut în plus, dacă știi că nu ai timp să o duci la bun sfârșit.

Citeste si:
Cum știm dacă am avut COVID: opt simptome la care să fim atenți
Cum știm dacă am avut COVID:...

5. Menține un spațiu de lucru curat și ordonat

Mizeriile îți pot distrage atenția. Organizează-ți biroul în așa fel încât să poți să scapi de distragerile de pe biroul tău și aici ne referim la diverse obiecte aruncate pe masă, de la dulciuri, la vase adunate care trebuie spălate sau la diverse ambalaje. Fără să-ți dai seama, îți pot distrage atenția.

6. Fii conștient de obiceiul tău de a face multitasking

Un prim pas, înainte de adoptarea unor soluții care să corecteze o problemă este acceptarea. Acceptă că faci asta mai întâi pentru a te putea corecta ulterior.

7. Instalează o aplicație care blochează distragerile

Dacă te știi că ești genul care verifică în mod constan Facebook-ul și alte rețele sociale, ia în calcul să îți instalezi o aplicație care să te oprească din accesa aceste platforme. O aplicație de genul SelfControl îți permite să blochezi anumite site-uri temporar pentru a nu-ți distrage atenția.

Citeste si:
De ce nu ar trebui să te lupți să-ți echilibrezi munca și viața...
De ce work-life balance este...
Sursa foto: Pexels
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri