Top 100 cei mai doriți angajatori din România în 2021. Industriile care domină clasamentul

Catalyst Solutions a anunțat primele rezultate ale studiului Cei Mai Doriți Angajatori 2021 în cadrul EBcon, conferința internațională de Employer Branding. Studiul s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 - aprilie 2021, pe un eșantion de 14.347 respondenți cu profil Business, IT&C, Inginerie și Științe Sociale.

Top 100 Cei Mai Doriți Angajatori este realizat la nivel național, pe baza a 14.347 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților întrebați care sunt top 5 angajatori din România pentru care și-ar dori să lucreze. 30% dintre angajatorii din top 100 sunt companii de tehnologie, in timp ce 15% sunt companii ce activează în automotive.

Top 100 cei mai doriți angajatori din România în 2021

Sursa foto: Catalyst Solutions, studiul Cei Mai Doriți Angajatori 2021

După 9 ani, Microsoft revine pe primul loc în topul preferințelor respondenților.

”Suntem încântați să fim recunoscuți ca Cel Mai Dorit Angajator din România. Acest lucru vine ca o confirmare a faptului că viziunea noastră și cultura de a pune oamenii pe primul loc au un impact pozitiv uimitor. Odată cu situația pandemică, am pus și mai mult accent pe angajații noștri venind cu un răspuns rapid la situația globală, concentrându-ne asupra culturii organizaționale și menținerii stării de bine a angajaților, adaptându-ne la mediul de lucru remote într-un ritm accelerat. Starea de bine a angajaților noștri a fost și continuă să fie unul dintre cele mai importante aspecte pe care le urmărim. De asemenea, realizăm zilnic cât de important este acest lucru pentru sănătatea noastră mentală, fiind fundamentul unei culturi organizaționale puternice, orientate către angajați. Vom continua să investim în angajații noștri.” Mădălina Stoian, HR Manager Microsoft.

Citeste si:
Piața muncii în 2021. Spre ce industrii să te orientezi
Piața muncii în 2021. Spre ce...

Conform rezultatelor, industria preferată în care și-ar dori să lucreze, atât studenții, cât și profesioniștii, rămâne industria IT (Software / Hardware), la fel ca în 2018. Totodată, industria Automotive a scăzut în topul preferințelor, pe de altă parte, este o industrie mult mai atractivă pentru candidații experimentați decât pentru studenți. În același timp, respondenții au menționat într-un procentaj mai mare față de acum doi ani, faptul că industria angajatorului în care activează nu este importantă în luarea deciziei de angajare.

Citește și: Top 100 cei mai doriți angajatori în 2020. Ce industrii domină clasamentul

Ce caută românii la un angajator

În ceea ce privește principalele criterii luate în considerare de către candidați când își aleg un viitor angajator, mediul de lucru prietenos, garantarea unui loc de muncă sigur și suportul în dezvoltarea profesională contează mai mult în decizia studenților, în timp ce pentru candidații cu mai multă experiență, cele mai importante criterii devin recunoașterea performațelor de către angajator și oferta salarială.

Luând în considerare perioada actuală, prin intermediul studiului, am evaluat și impactul lucrului de acasă în acceptarea unei noi oportunități de carieră. Astfel, flexibilitatea angajatorilor vis-a-vis de politica lucrului de acasă îi poziționează ca fiind mai atractivi în rândul candidaților. Decizia atât a studenților, cât și a profeioniștilor de a accepta un nou loc de muncă va fi influențată în foarte mare măsură de oferirea posibilității unui mix între lucrul de la birou și lucrul de acasă, 73,9% - studenți și 68,1% - profesioniști.

Citeste si:
Zilele libere spontane pentru angajați, un nou trend global în...
Zilele libere spontane pentru...

LinkedIn câștigă mult teren în rândul candidaților cu puțină experiență

Când vine vorba de canalele de informare în legătură cu angajatorii și joburile de pe piață în ultimul an, față de rezultatele din 2020, LinkedIn câștigă mult teren în rândul candidaților cu puțină experiență (2021-44,6% vs 2020-28,3%), chiar dacă în anii precedenți acest canal era folosit cel mai mult de profesioniști.

Raportându-ne la ultimii ani, observăm eforturi mari de comunicare din partea companiilor concentrate pe rețelele de socializare. Astfel, am considerat important să analizăm ce canale de socializare preferă respondenții să utilizeze pentru a fi la curent cu noutățile despre angajatorii preferați. Așadar, pe lângă LinkedIn (62,1%), studenții preferă Facebook (59,8%) și Instagram (39.3%), în timp ce 3 din 4 profesioniști preferă LinkedIn ca și canal principal pentru a fi la curent cu angajatorii preferați, urmat de Facebook și YouTube într-o proporție mult mai mică.

De unde își iau candidații informațiile despre companii

Întrebați ce categorii de conținut ar fi cele mai de interes pentru ei atunci când caută informații despre un angajator, ambele segmente analizate ar prefera, în principal, să acceseze informații cu privire la beneficiile și oportunitățile de avansare existente în cadrul organizației. Observăm că pentru respondenții la început de carieră este important să regăsească sfaturi pentru a se pregăti pentru procesul de selecție, dar și care este profilul oamenilor căutați de angajator. Pe de altă parte, respondenții cu peste 3 ani experiență profesională, ar fi interesați să cunoască cum este menținut echilibrul între viața personală și profesională în cadrul companiei și informații despre cultura organizațională.

De asemenea, ambele segmente de repondenți au menționat că ar prefera să obțină informațiile de mai sus, în primul rând, citind articole (studenți – 67%, profesioniști – 73%). În timp ce pentru studenți următoarea formă dorită de obținere a informațiilor este participarea la evenimente, profesioniștii preferă conținut ce poate fi consumat în maxim 30 de secunde.

Citeste si:
Porsche Engineering deschide al doilea centru tehnologic în România
Porsche Engineering deschide...

Rezultatele studiului Cei Mai Doriți Angajatori 2021 se bazează pe informațiile colectate în urma unui chestionar online în perioada decembrie 2020 - aprilie 2021. La studiu au participat 14.347 de respondenți cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experientă din toată țara, cu profil Business, IT&C, Inginerie și Științe Sociale.

În urma colectării datelor, informațiile prelucrate sunt centralizate sub formă de rapoarte diferențiate în funcție de interesul candidaților pentru anumite industrii, de background-ul academic și nivelul de experiență. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, Retail, FMCG, Outsourcing/BPO.

Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri