Pentru că pandemia a impus un sistem de lucru remote și ulterior hibrid, tot mai multe companii au realizat că nu-și permit să-și piardă angajații buni și valoroși, mai ales în vremuri de criză. În contextul în care mulți specialiști estimează că ne va aștepta o criză de candidați au intensificat în 2021 eforturile de a menține angajații implicați și productivi, investind aproximativ 20% din bugetul de HR în acțiuni dedicate, potrivit datelor furnizate de Exploratist, agenție de employee experience din România.

Bugete triple alocate de companii pentru experiența angajaților

Conceptul employee experience (experiența angajatului) înglobează practic tot parcursul de viață al unui angajat atunci când interacționează propriu-zis cu o companie. Include etapele de recrutare și selecție, procese de onboarding, partea de comunicare internă, învățare și dezvoltare, dar și recompensele și bonificațiile.

Pentru că din cauza crizei sanitare nu a mai existat interacțiune fizică între angajatori și angajați, iar mulți salariați au avut tendința să lucreze mai mult odată cu work from home, business-urile business-urile pun din ce în ce mai mult accent pe importanța programelor dedicate echipelor și coeziunii acestora.

Cât plătesc companiile pentru un teambuliding online și pentru un program de wellbeing

La nivelul lui 2021, costurile generale ale evenimentelor au scăzut cu 35%, valoarea medie alocată per angajat în cazul teambuidingurilor online fiind de 50 de euro (față de 100 de euro/zi costul pre-pandemie), iar în cazul programelor de wellbeing, de 35 de euro/angajat (față de 50 de euro/angajat înainte de pandemie).

Conectarea, colaborarea și consolidarea echipei, impactul imediat al acțiunilor, sunt factorii care influențează luarea deciziei în accesarea experiențelor de employee engagement. Provocarea este în acest context să vii mereu cu experiențe inovative, care să-i țină conectați pe angajați pe tot parcursul acestora, ca informația să fie suficient de relevantă și atractivă. De altfel, două treimi din bugetul alocat este investit în formatul experienței și doar o treime în implementarea acesteia. Mai mult, peste 90% din experiențele oferite de Exploratist sunt personalizate, iar rezultatele nu întârzie să apară.

Retail jobs

Silviu Andrei Petran, managing director Exploratist

Silviu Petran, ExploratistExploratist: Cele mai populare produse de employee experience accesate în 2021

  • comunicare internă și employer branding (33%)
  • evenimente corporate online, integrate cu produse digitale diverse din suita Digital Stage, inclusiv interacțiuni mai puțin formale sau discuții libere (29%)
  • teambuildinguri în online (15%)
  • experiențe de wellbeing și dezvoltare personală, inclusiv dedicate copiilor angajaților (10%)
  • programe de training și învățare prin gamification (8%)

Exploratist este prima agenție de employee experience din România care livrează integrat servicii și produse de HR, marketing și digital ce acoperă toate etapele parcurse de angajați într-o organizație. Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 60% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor Publice.

„Piața este în continuare precaută, însă organizațiile devin tot mai conștiente de impactul pozitiv al acestor programe. Este unul dintre motivele care ne fac să estimăm rezultate pozitive pentru Exploratist pentru 2021, o revenire sănătoasă, după scăderea cu 60% a cifrei de afaceri în 2020 și cu o EBIDTA cu două cifre”, a mai precizat Silviu Petran, unicul administrator al afacerii.

Pentru primele 6 luni ale acestui an, Exploratist estimează o cifră de afaceri cu aprroximativ 10% mai mare față de cea obținută în 2019.

Citeste si:
Noi măsuri pentru prevenirea răspândirii COVID la metrou. Ce a...
Noi măsuri pentru prevenirea...

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri