Guvernul a aprobat suplimentarea personalului din casele teritoriale de pensii pentru a acoperi deficitul de angajați care să participe la procesul de evaluare a celor aproximativ 5 milioane de pensii din sistemul public aflate în plată. Procesul de evaluare va sta la baza recalculării ulterioare a pensiilor, după o nouă formulă care să înlăture inechitățile din prezent, astfel încât, pentru contribuții egale, pensiile să fie egale indiferent de gen sau de data ieșirii la pensie.

Ordonanța de urgență adoptată astăzi stabilește selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare și 200 cu studii liceale, care vor desfășura activitatea în baza unor contracte individuale de muncă încheiate pe perioadă determinată, până la 31 decembrie 2022, se arată într-un comunicat de presă venit de la Ministerul Muncii.

Ne-am asumat, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență, să finalizăm procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii până la sfârșitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgentă de suplimentarea personalului din casele de pensii din toată țara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapă esențială a procesului de reformă, pentru că ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din România conform noii legi pe care o avem în lucru. Vrem să respectăm calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru că au fost deja prea mulți ani în care pensionarii au avut de suferit.

ministrul Muncii, Raluca Turcan

Raluca TurcanFoto: Facebook/ Raluca Turcan

Retail jobs

Un funcționar public la 1.800 de pensionari

Datele din prezent arată că un funcționar dintr-un compartiment de specialitate din casele teritoriale de pensii prestează deja servicii în folosul unui număr de aproximativ 1.800 de pensionari.

În aceste condiții, numărul necesar de personal în structurile CNPP este estimat la 5.500 de angajați, față de 3.480 câți există în prezent, din care doar 3.186 au atribuții de stabilire și plată a pensiilor și a altor drepturi prevăzute de acte normative cu caracter special gestionate de Casa Națională de Pensii Publice, precum și de evidență a asiguraților și activitățile conexe.

Salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi cele prevăzute de Legea - cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și vor fi suportate din bugetul asigurărilor sociale de stat. Metodologia de repartizare a posturilor urmează să fie stabilită de președintele Casei Naționale de Pensii Publice.

Citeste si:
Cine câștiga cel mai bine în România. Topul salariilor de la stat,...
Cine câștiga cel mai bine în...
Sursa foto: Agerpres

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri