Construirea unei echipe performanțe de oameni care să fie motivată și implicată în sarcinile pe care le are este o prioritate esențială pentru angajatori. De multe ori, această închegare a echipelor este considerată ca fiind un fel de amestec între artă managerială și știință. Dar cum se vede asta în comportamentele de zi cu zi de la birou?
Un sondaj realizat de Ignite80 realizat pe 1.100 de angajați din SUA arată că angajații performanți tind să fie mai glumeți la job, să-și tachineze des colegii de birou sau chiar să și înjure, comparativ cu angajații care au rezultate la slabe la locul de muncă. Totodată, acești angajați au tendința să vorbească mult și despre chestiuni care nu țin de job, dar și să bârfească mult. Ei vorbesc în general despre filme, cărți, ies la cafea sau la bere, folosesc mult rețelele online unde își trimit mesaje cu GIF-uri. Pe scurt, se comportă mai mult ca prieteni și mai puțin ca doar niște colegi de muncă, scrie Business Insider.
Foto: Pexels
Într-un moment în care organizațiile din întreaga lume se confruntă cu provocarea de a găsi cele mai eficiente metode de a ține unite echipele care lucrează în general remote sau hibrid, Ron Friedman, psiholog și realizator al studiului arată că înjurăturile sau bârfele reprezintă un fel de „rău necesar” care contribuie la relații mai puternice.
Citeste si:
Relațiile strânse declanșează o serie de comportamente care la suprafață par să nu semene deloc cu munca grea”, a spus el.
Acest lucru este în concordanță cu cercetările anterioare privind performanța echipei, care arată că, oamenii, cu cât se simt mai aproape de colegii lor, cu atât devin mai productivi.
"Este pentru că noi toți avem o nevoie psihologică umană de bază de relaționare și apartenență", a spus Friedman. "Majoritatea locurilor de muncă se concentrează pe recrutarea de talente de top și plasează conexiunea umană și legătura dintre oameni pe un loc secund. Dar aceasta este o greșeală".
Lecții pentru manageri
Acordarea și primirea recunoștinței este un obicei definitoriu al echipelor performante, conform unui sondaj al Front.
Șefii joacă un rol critic în încurajarea acestui comportament, spune Jack Wiley, psiholog organizațional. Empatia este esențială - mai ales atunci când echipele nu sunt toate fizic într-un singur loc, a spus el.
Citeste si:
Descoperirile subliniază, de asemenea, diferențe distincte între echipele cu performanțe ridicate și inferioare în ceea ce privește cadența comunicării, frecvența și substanța. Echipele de succes, de exemplu, comunică mai frecvent în ansamblu și folosesc voce și video mai des decât omologii lor mai puțin reușiți. De asemenea, este mai probabil să verifice e-mailurile seara, în weekend și în vacanță.
Managerii trebuie să găsească echilibrul corect între cultivarea unor relații strânse și, de asemenea, să se asigure că oamenii simt că se pot opri cu succes. O modalitate de a face acest lucru este prin crearea de norme și așteptări pentru comunicarea intra-echipă.
Sursa foto: Unsplash
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: