Dacă 2020 ne-a revoluționat modul de viață, 2021 ne-a reconfigurat stilul de muncă pentru totdeauna. 2022 oare ce a pregătit pentru noi? Hard skills, soft skills, pe ce mizăm anul următor? La ce lucrăm și care o fi direcția de urmat pentru reușita în carieră?

În timp ce suntem împinși de la spate să ne punem la punct cu noile tehnologii, cu aplicații de comunicare și editare de tot felul, studiile arată că în 2030 piața muncii va fi dominată de joburi în care soft skill-urile primează. Așadar, cum ne orientăm pe mai departe începând cu 2022?

De unde privesc eu, în 2022 se „va purta” să fim oameni de echipă, indiferent de poziție și rol. Și poate mai presus de toate, să fim OAMENI, pur și simplu. Să simțim nevoile și aspirațiile celor din jurul nostru, să răspundem empatic acestora și să rămânem conectați la principiile noastre în tot ceea ce facem.

În ceea ce privește cele două tipuri de abilități - hard skills și soft skills, 2022 va fi, fără doar și poate, anul minților deschise.
Cu mulți angajatori care semnalează minusuri raportat la gândirea analitică, la abilitatea de a găsi soluții rapide și eficiente, nu putem să negăm că atenția noastră trebuie îndreptată către ‚antrenarea’ propriilor emoții, modului de a gestiona diferite situații și de a analiza obiectiv orice provocare întâlnită.

Retail jobs

Am putea spune că cei șapte ani de acasă în termeni de calități esențiale pe care trebuie să le aibă un profesionist revin în atenția noastră. În goana după colecționarea competențelor tehnice, care mai de care mai interesante pentru CV, antrenarea unor abilități precum comunicarea sau flexibilitatea în gândire au fost lăsate pe plan secund. Iar asta se observă cu ușurință atunci când angajatorii se confruntă cu situații specifice în care angajații sau candidații nu manifestă o gândire deschisă, ieșită din tiparele regulilor sau protocoalelor tehnice.

Nu e greu să înțelegem de ce se întâmplă asta, având în vedere abordarea sistemului nostru educațional, aproape exclusiv orientată spre învățare mecanică și mai puțin pe înțelegere sau analiză.

Ce putem face, cu toate astea, e să ne îndreptăm atenția în 2022 către cele mai căutate ingrediente ale unui profesionist ideal:

Citeste si:
Cum să-ți atingi obiectivele în carieră, în 2022. Sfaturi de la...
Cum să-ți atingi obiectivele...

1. Comunicarea – abilitate mai importantă ca oricând, grație schimbării modului în care lucrăm. A comunica eficient devine o superputere (mai ales, dar nu numai), în realitatea fenomenului remote.

2. Flexibilitate și adaptabilitate – dacă înainte asociate cu mobilitatea fizică în interes de serviciu, în 2022 flexibilitatea înseamnă a lucra eficient sub presiunea deadline-urilor de oriunde, în timp ce adaptarea la schimbări constante ocupă și ea un loc fruntaș în topul soft skill-urilor necesare unui profesionist

3. Managementul – sub toate formele lui și indiferent de rolul ocupat în echipă – managementul conflictelor, propriului timp, managementul resurselor proprii și ale echipei, abilitatea de a organiza taskurile eficient

4. Acceptarea criticii constructive – poate suna ciudat, însă a lua în considerare feedback-ul celor din jur și a acționa în consecință, în vederea îmbunătățirii performanței noastre este o calitate foarte apreciată și necesară evoluției în carieră

Citeste si:
FOTO | Șapte hoteluri de lux care se deschid anul acesta, în Europa
FOTO | Șapte hoteluri de lux...

5. Abilități tehnice – din ce în ce mai necesare și înainte de pandemie, în 2022 abilitățile tehnice sunt un must-have categoric, grație nevoii și pentru multi, opțiunii de a lucra remote. De la aplicații de comunicare și până la ultimele aplicații specializate pe varii domenii de activitate, e esențial să ne menținem la curent cu noile tehnologii și să automatizăm pe cât posibil din procese, pentru o mai bună organizare a resurselor proprii.

Cât despre rezoluții pentru noul an, dacă ultimii doi ne-au învățat ceva, e să nu ne avântăm în planuri pe termen lung, ci mai degrabă să le creionăm. Altfel spus, să ne păstrăm și antrenăm constant flexibilitatea. Atât în planuri, cât și în execuția lor.
Nimeni nu mai îndrăznește să facă previziuni. Totuși, direcția este clară: viitorul aparține celor cu rezistență la liniar, celor pentru care zona de confort e ceva străin. Cei care acceptă, îmbrățișează schimbarea și nu se uită înapoi.

Citeste si:
Top 10 competențe pe care un om de vânzări ar trebui să le aibă
Abilitățile de comunicare,...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Leonard Rizoiu
HR Expert & Managing Partner la leoHR - o voce puternică in zona de capital uman din România, cu peste 15 ani de experiență în business și management în diferite industrii. Leonard Rizoiu este definiția profesionistului cu gândire strategică, orientat spre rezultate, care înțelege în profunzime nevoile afacerilor, construind soluții complete și personalizate pentru acestea. Promotor al empatiei și umanității în piața muncii, Leonard Rizoiu...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri