Dacă vrei să devii antreprenor și să fii propriul tău șef, deci să pui pe picioare o afacere, în prealabil este necesar să ții cont de anumite aspecte, ca să pornești cu dreptul în domeniul de business. Drept urmare, iată câteva sfaturi utile pe care să le iei în calcul, astfel încât să ai un start corespunzător și să îți dezvolți afacerea pas cu pas.

Stabilește planul de afaceri

În primul rând, trebuie să începi cu planul de afaceri, ca să ai imaginea de ansamblu asupra businessului pe care vrei să îl deschizi. Așadar, este necesar să pui pe hârtie fiecare aspect care te poate ajuta să pui afacerea pe picioare. Așadar, stabilește-ți bugetul, domeniul de activitate al firmei, gândește-te ce fel de servicii și produse vrei să oferi, creează-ți o strategie de investiții, una de marketing și studiază-ți competitorii. În plus, o să ai nevoie de un sediu, de unde să îți desfășori activitatea profesională și de angajați competenți, cu experiență profesională.

O conduită specifică domeniului de business

Atunci când devii antreprenor, este necesar să respecți o anumită conduită de business. De exemplu, atunci când mergi la o întâlnire de afaceri este necesar să fii punctual, să inspiri încredere, profesionalism și să adopți o ținută elegantă, adecvată pentru un astfel de eveniment. În plus, ca să le arăți recunoștință clienților și partenerilor tăi de afaceri, le poți oferi diverse cadouri de bun-gust precum un vin rosu de calitate, un ceas elegant sau o agendă personalizată. Astfel, vei lega relații de business care vor rezista de-a lungul timpului.

Retail jobs

Apelează la un contabil și la un avocat

Atunci când vei pune pe picioare afacerea, este necesar să apelezi la serviciile unui contabil și la cele ale unui avocat. În primul rând, o să fii nevoit să achiți anumite taxe, impozite și contribuții către stat, deci, ca să te asiguri că respecți regulile în vigoare, ai nevoie de servicii de contabilitate. Pe de altă parte, o să ai nevoie de tot felul de documente, acte și autorizații, așa că un avocat îți poate oferi sfaturi prețioase cu privire la aspectele juridice. Este foarte important să nu te abați de la legislație, ca să nu primești amenzi, deci să nu îți pui businessul în pericol.

Trebuie să atragi personal calificat și competent

Când vine vorba de productivitatea firmei tale, angajații joacă un rol foarte important, de aceea trebuie să îi atragi pe cei mai buni de pe piață. Așadar, este indicat să le oferi salarii peste media pieței și, în același mod, să le pui la dispoziție o serie de beneficii, astfel încât să îi motivezi să dea randamentul maxim. Pe lângă remunerația corespunzătoare, poți să le mai oferi bonusuri de performanță, zile suplimentare de concediu, vouchere de vacanță, decontarea transportului, carduri cadou sau diverse abonamente. În plus, nu omite faptul că personalul trebuie să fie la curent cu noile tendințe de pe piața muncii, deci, este necesar să îi trimiți la cursuri de specializare și traininguri specifice domeniului lor de activitate. Cu ajutorul acestora vor dobândi noi noțiuni și vor obține certificările de care au nevoie pentru a avansa în carieră.

Citeste si:
Metode eficiente pentru a crește productivitatea în cadrul unui...
Metode eficiente pentru a...

Pe lângă aceste aspecte, este necesar să ai și o strategie de marketing bine pusă la punct. Mai precis, să îți promovezi serviciile și produsele în mod eficient, ca să ajungă la potențialii clienți și să îi fidelizezi. De asemenea, ține cont de cum îți întocmești bugetul și include în acesta cheltuielile, mai ales pe cele neprevăzute, ca să nu intri în incapacitate de plată. Drept urmare, atunci când vrei să îți deschizi o afacere, ai nevoie de un plan de afaceri coerent, multă răbdare și decizii de business pragmatice.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri