În ultima perioadă, cultura organizațională se remarcă tot mai mult ca o resursă strategică ce contribuie la poziționarea în topul celor mai bune și mai competitive companii. Definirea și includerea unor valori, acțiuni și practici de lucru sănătoase generează rezultate mai bune, motivează angajații și unește compania cu întreaga echipă. Află care sunt avantajele unei culturi organizaționale solide, precum și strategiile ce atrag și mențin angajații în companii.

Cum devine atractivă o companie?

Evaluarea angajaților, pachetul de beneficii și posibilitatea de a evolua în cadrul firmei sunt câteva aspecte care urcă o companie în topul de interes al candidaților și angajaților.

Definită ca un set de valori, credințe și norme, cultura organizațională poate fi considerată un instrument de marketing care atrage talente. Dinamica pieței muncii și schimbările din ultima perioadă influențează semnificativ procesele de recrutare și selecție a angajaților. De aceea, găsirea profesioniștilor pe o piață a muncii în continuă schimbare devine o provocare majoră pentru tot mai multe companii.

Ca să atragă angajații noi și să îmbunătățească procesele de retenție a talentelor, companiile sunt nevoite astăzi să găsească noi strategii, astfel încât să rămână competitive în industriile lor. Fie că este vorba de bonuri de masa, de bonusuri periodice sau alte avantaje, o politică bună de implementare a unor beneficii în rândul salariaților este interesantă atât pentru angajații noi, cât și pentru cei cu vechime mai mare. Indiferent de industria din care face parte, pentru a rămâne atractivă, o companie trebuie să investească în angajați constant și să aibă o cultură organizațională solidă, cu proceduri clare și instrumente de lucru eficiente.

Retail jobs

Investește în beneficiile angajaților

Mulți manageri împărtășesc misiunea, viziunea și valorile companiei, pentru a crește implicarea angajaților. Pe lângă acești factori, motivarea și oferirea de beneficii pot avea un impact pozitiv asupra salariaților, dar și asupra business-ului. Promovarea și cultivarea unor comportamente pozitive, în care etica profesională nu rămâne doar pe documentele interne ale companiei, consolidează echipele și le mențin unite și puternice. Implementarea unui pachet de avantaje și beneficii, printre altele, este o oportunitate pentru companie de a arăta că este deschisă la a investi într-o cultură organizațională care să mențină profesioniștii motivați și mulțumiți. O politică de HR care include beneficii opționale, pe lângă cele stabilite de legislația în vigoare, oferă numeroase avantaje angajatorului:

Citeste si:
O sută de companii britanice testează săptămâna de lucru de 4 zile
O sută de companii britanice...
  • Crește motivația angajaților;
  • Îmbunătățește randamentul și crește productivitatea muncii;
  • Creează un mediu de lucru mai plăcut, ceea ce duce la un sentiment de satisfacție crescut în cultura companiei;
  • Îmbunătățește calitatea vieții angajaților;
  • Aduce plus valoare brandingului de angajator, compania devenind o referință pe piața muncii.

Importanța brandingului de angajator

Succesul unei companii rezidă în angajamentul și capitalul intelectual al angajaților, care sunt motorul unei organizații. De aceea, HR-ul caută tot mai multe soluții și strategii eficiente, care să mențină angajamentul și productivitatea salariaților. Într-o lume în care companiile câștigă tot mai multă vizibilitate, a avea un un brand de angajator coerent este fundamental pentru a gestiona și a promova imaginea companiei. Această strategie consolidează climatul organizațional și atrag noi talente, datorită reputației companiei de angajator atractiv.

Citeste si:
Schimbări pe piața de beneficii extrasalariale. Ce se modifică din...
Schimbări pe piața de...

Oferă flexibilitate angajaților

Deși pachetul de beneficii poate fi foarte atractiv, majoritatea persoanelor care candidează pentru un nou job preferă angajatorii ce oferă locuri de muncă flexibile. Așadar, pe lângă abonamente medicale, tichete de masă, vouchere pentru vacanță, abonamente la săli de sport, SPA sau biblioteci online, asistență psihologică, bonusuri periodice de performanță sau training-uri de dezvoltare personală și profesională, este important ca angajaților să li se ofere flexibilitate. Indiferent că e vorba de un program de lucru personalizat sau de libertate în alegerea beneficiilor, în funcție de nevoile fiecărui angajat, flexibilitatea atrage candidații talentați și menține în companie profesioniștii cu experiență.

Investește în tehnologie

Investiția constantă în tehnologie aduce, pe lângă condiții bune de lucru pentru angajați, și perspective mereu actuale, în linie cu tendințele pieței. Pe lângă faptul că se îmbunătățesc considerabil procesele de muncă, angajații vor fi conectați în actualitate și vor aprecia efortul angajatorilor.

Citeste si:
Căzănescu, TBF: Creșteți salariile! E mai sustenabil decât să...
Sfatul pentru patroni al unui...

Oferă angajaților oportunități de creștere

Crearea și implementarea unor politici de creștere în carieră reprezintă o modalitate excelentă de a atrage noi talente. Stabilește criteriile de performanță și prezintă noilor angajați rolurile pe care le pot prelua, după o perioadă bine stabilită. Celor mai buni angajați le plac provocările și sunt mereu în căutarea unor noi oportunități de a avansa în carieră.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri F