13 Aprilie 2011

Ce lasa in urma Patrice Lespagnol dupa trei ani la carma Carrefour?



Carrefour Romania a anuntat plecarea lui Patrice Lespagnol de la conducerea companiei pentru un post similar in Grecia. In locul sau va veni, incepand cu luna urmatoare, Francois-Melchior de Polignac, promovat din interiorul grupului francez.

Francezul Patrice Lespagnol (foto) a venit la conducerea retelei de hipermarketuri Carrefour in aprilie 2008, in locul lui Jacobo Caller Celestino, care avusese un mandat de doi ani. Era momentul cand Carrefour tocmai integrase operatiunile retelei de 21 de magazine Artima, preluata in toamna lui 2007 de la un antreprenor local, miscare ce i-a facilitat retailerului francez intrarea pe segmentul supermarketurilor.

Sosit din Spania, acolo unde ocupase functia de director de exploatare a hipermarketurilor pe plan local, Lespagnol prelua in Romania o retea de 12 hipermarketuri, puternic extinsa in ultimul an. Chiar la debutul mandatului sau, Carrefour inaugura un nou hipermarket, la Suceava, si anunta investitii de 100 de milioane de euro in cinci noi unitati, estimand afaceri de peste un miliard de euro numai pentru segmentul de hipermarketuri, in 2008.

Sub conducerea lui Lespagnol, reteaua de hipermarketuri aproape ca s-a dublat, pana la numarul de 23 de unitati, cate functioneaza in prezent. In ultima vreme, expansiunea a fost ceva mai agresiva pe segmentul supermarketurilor, francezii ajungand sa detina in prezent o retea de 35 de magazine la nivel national. La inceputul acestui an, francezii au decis ca toate supermarketurile sa fie operate sub un singur brand – Carrefour Market.

Lespagnol isi incheie misiunea in Romania intr-un moment in care Carrefour ameninta pozitia de lider a germanilor de la Metro Cash & Carry, care detin o retea de 26 de magazine cu vanzare de tip angro. Asa cum arata rezultatele pentru 2010, distanta dintre Carrefour si Metro Cash & Carry, in termeni de vanzari pe piata locala, este foarte mica. Astfel, Carrefour a finalizat anul trecut cu vanzari de 1,130 miliarde de euro, in timp ce casele de marcat ale Metro au batut de 1,137 miliarde de euro.

Ecartul dintre cei doi retaileri s-a redus dramatic in 2010, dupa ani in care Metro Cash & Carry conducea detasat plutonul jucatorilor din retailul modern romanesc. Astfel, in 2009, diferenta dintre cei doi, in termeni de cifra de afaceri, era de circa 280 de milioane de euro, iar in 2008 de aproape jumatate de miliard de euro.

In aceste conditii, batalia pentru primul loc pe piata de retail modern se anunta a fi stransa in 2011. Carrefour si-a anuntat deja planul de expansiune pentru anul acesta. Retailerul francez va deschide doua noi hipermarketuri – in Botosani si in Bucuresti. In paralel cu extinderea lantului de supermarketuri, Carrefour isi va face intrarea si pe segmentul magazinelor de proximitate, concurand direct cu Mic.Ro, retea controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu.

Afla aici mai multe detalii despre noul sef al Carrefour Romania.



Citeste si