26 Octombrie 2011

Vanzarile de stilouri si creioane sub marca privata s-au dublat



Vanzarile de instrumente de scris au fost de 2,4 milioane de euro in august - septembrie anul acesta, in crestere cu 6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform companiei de cercetare GFK Romania care a monitorizat datele de la hipermarketuri si magazine tip cash and carry.Cresterea a fost determinata mai ales de marcile private, produsele lansate de diferite lanturi de magazine inregistrand o dublare a vanzarilor fata de 2010.

Consumatorii au cheltuit cele mai mari sume de bani cu cateva zile inainte de inceperea noului an scolar, aceasta fiind cea mai importanta perioada pentru domeniul instrumentelor de scris.

„De la mijlocul lunii august pana spre sfarsitul lunii septembrie, parinti din toata tara incep sa isi faca liste de cumparaturi.O alta perioada importanta, chiar daca nu la fel de efervescenta, pentru piata instrumentelor de scris este cea a sarbatorilor de iarna”, declara Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK Romania.

Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Cea mai mare crestere, de 12% comparativ cu 2010, a fost inregistrata de produsele de colorat (creioane de colorat, carioci si creioane cerate). Acestea au o pondere de 21% din valoarea pietei.

Cel mai important segment in volum (27%) este cel al pixurilor clasice. Acesta a avut vanzari in crestere in valoare de 6%, in linie cu intreaga piata.

Cresteri au inregistrat si finelinerele (16%), rolerele (11%) si stilourile (9%).

Creioanele grafit au inregistrat o usoara scadere de 4%. Categoria markere (markere, text markere si stilouri OHP) a crescut cu 7%, in timp ce produsele de corectat au scazut cu 8% in valoare, comparativ cu aceeasi perioada din 2010.

Romanii au preferat produsele ieftine:

Vanzarile de instrumente de scris sub marca privata, adica acele produse lansate de diferite lanturi de magazine, au inregistrat o crestere 93% in valoare, comparativ cu august - septembrie 2010.

Marcile private sunt mult mai ieftine in comparatie cu alte produse similare din gama lor, printre altele, datorita faptului ca acestea nu includ costurile de promovare. Pentru toate categoriile de instrumente de scris si marci, pretul a ramas relativ stabil in comparatie cu perioada similara a anului precedent.



Citeste si