Apa si cafeaua sunt bauturile preferate de romani, fiind consumate zilnic de peste 60% din respondentii unui studiu realizat de Operations Research, prezentat intr-un eveniment organizat de Lipton.

66,2% din romani spun ca consuma zilnic apa imbuteliata, in timp ce 64% spun ca tot zilnic beau cafea. Laptele este pe locul 3 cu peste 53% din respondent, iar ceaiul acopera 44,5% din preferinte. Potrivit studiului, in top urmeaza bauturile racoritoare (21,7%) si bauturile alcoolice (3,7 %).

Situatia este putin diferita pe momente ale zilei. Astfel, cafeaua este liderul diminetilor cu 83% din respondeti, iar bauturile alcoolice sunt in topul preferintelor seara.

Ceaiul este consumat cu precadere tot dimineata , 46,6%, ca si laptele (52% din respondenti). Pe parcursul zilei romanii aleg de obicei apa imbuteliata si bauturile racoritoare, in timp ce seara peste 74% din respondeti aleg bauturile alcoolice.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 1.200 de persoane din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 55 de ani, in perioada ianuarie-februarie 2012.

In ceea ce priveste ceaiul, majoritatea respondentilor, 50%, consuma infuzii din plante medicinale si infuzii aromatice (44%). Ceai verde cald consuma in jur de 19% din romani si doar 6% beau ceai verde rece. Conform studiului romanii beau ceai verde ca urmare a problemelor de sanatate sau la dieta.

Contrar tendintei generale de pe piata bunurilor de larg consum, care au fost in usoara crestere, ca urmare a inflatiei, cheltuielile pentru bauturi (sucuri, cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent, potrivit unui studiu GfK.

"Chiar daca gospodariile achizitioneaza aceste produse cu o frecventa mai mare (in special apa minerala), valoarea medie pe act de cumparare este mai mica cu aproximativ 6%", se arata intr-un comunicat al GfK

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri