Afacerile celor trei mari producatori de tigari din Romania au luat avant in 2011 pe masura ce ponderea contrabandei in piata a scazut considerabil, dupa nivelul maxim de 36% de la inceputul lui 2010.
Contrabanda, cel mai mare jucator de pe piata tigarilor, la inceputul lui 2010, a scazut considerabil in ultimii 2 ani, asa ca marii productorii si-au recastigat locul dominant pe piata, iar afacerile au crescut cu procente de 2 cifre anul trecut.

Astfel, British American Tabacco a inregistrat o crestere de 25% a cifrei de afaceri in 2011, pana la peste 6 miliarde de lei, iar profitul a crescut cu 42% de la 222 mil. lei, la peste 317 mil. lei.

Japan Tabacco International (JTI) a inregistrat o crestere de aproape 25% in 2011 a afacerilor, businessul crescand de la 1,9 mld. lei, la 2,37 mld. lei. De asemenea, compania JTI a trecut pe profit in 2011. Anul trecut JTI a inregistrat un profit de 6 milioane de lei.

Philip Morris Trading a inregistrat o crestere de aproape 20%, de la peste 2 mld. lei, la 2,36 mld. lei. Profitul companiei a scazut, in schimb de la peste 29 mil. lei, la aproape 15 mil. lei.

Industria tutunului este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat. In 2011 cele trei companii au contribuit la bugetul general consolidat cu circa 2,75 miliarde de euro, reprezentand accize si TVA.

In general, circa 80% din pretul unui pachet de tigari este reprezentant de accize si TVA.

In mai 2012, contrabanda de tigari era estimata la 13% din piata, mult sub nivelul de 36% de la inceputul lui 2010.

Scaderea contrabandei cu tigarete vine ca urmare a intensificarii controalelor. Producatorii de tigarete colaboreaza cu autoritatile pentru a combate acest fenomen.

„Pe langa proiectele legislative, avem si proiecte de training pentru recunoasterea tigarilor contrafacute, iar JTI s-a implicat si in programul echipelor canine pentru depistarea tigaretelor”, a spus Gilda Lazar, corporate affaires&communication manager al JTI Romania.

Este posibila o scadere a contrabandei la sub 10% din piata pana la finalul anului? Gilda Lazar a spus ca sunt sanse de reducere a nivelului contrabandei in continuare, mai ales ca Ministerul de Finante a asigurat producatorii, ca majorarea taxei de viciu, intiativa a Ministerului Sanatatii, nu va presupune o crestere a accizei totale, prin urmare nu se va reflecta in pretul pachetelor de tigari.

Astfel, daca preturile nu cresc in mod neasteptat, atunci contrabanda poate fi tinuta in continuare in frau.

Totusi, cresteri de preturi ar putea fi posibile in acest an, ca urmare a cresterii cursului valutar. Daca cursul la care se plateste accizele este stabilit cu un an inainte si este stabil, totusi companiile se confrunta cu efectele cresterii cursului atunci cand vine vorba de achizitiile de materii prime.

„Speram ca dupa referendum, situatia cursului sa revina la normal”, spune Gilda Lazar. In cat timp ar putea veni cresterile de pret, in cazul in care cursul nu se normalizeaza? Lazar a mentionat ca aceste majorari vor fi operate daca se va trece de gradul de suportabilitate, fara a face mentiuni clare.

JTI a finalizat in acest an o investitie de 25 mil. euro in extinderea productiei de la fabrica din Pipera.

Compania are aproape 1.000 de angajati si exporta 65% din productia locala.

Compania Philip Morris a anuntat la inceputul anului ca va instala o noua unitate de racire eficienta din punct de vedere energetic in fabrica din Otopeni, investitie de 1 milion de euro.

Philip Morris Romania are in jur de 800 de angajati, din care aproximativ 500 lucreaza in fabrica din Otopeni. Printre marcile companiei se numara Marlboro. Peste 80% din productia Philip Morris a fost destinata exportului in 2011.

BAT, cel mai mare productor de pe piata romaneasca, are peste 650 de angajati si produce atat pentru piata locala cat si pentru cea internationala.

Sursa foto: JTI

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri