24 Iulie 2012

Topul retailerilor din bricolaj: Dedeman vinde cat Praktiker, Bricostore si Baumax la un loc



Afacerile retailerilor din bricolaj au cunoscut schimbari in 2011: Dedeman si-a continuat expansiunea si evolutia afacerilor, Ambient a urcat in clasament, in timp ce Praktiker si-a continuat declinul. Vezi cum arata topul celor mai puternice lanturi D-I-Y din Romania in slide-urile de mai jos.

10. Leroy Merlin

Cifra de afaceri: 6 milioane euro
Pierdere: 5,6 milioane euro
Angajati: 142
Magazine: 1

Retailerul francez Leroy Merlin, intrat pe piata din Romania in anul 2008 a deschis la sfarsitul verii din 2011 primul magazin in complexul comercial Colosseum din zona Chitila.

Afacerile grupului, la nivelul anului 2011, s-au ridicat la 6,06 milioane euro (25.718.471 milioane lei), in timp ce pierderile s-au situat la 5,68 milioane euro (24.106.160 milioane lei).

Leroy Merlin estimeaza pentru 2012 afaceri de peste 30 milioane euro.

*NOTA1: Calculele au fost realizate pe baza informatiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
**NOTA2: Cotatia medie a leului in raport cu moneda europeana la nivelul anului 2011 a fost de 4,2379 lei/euro, potrivit site-ului Bancii Nationale a Romaniei.


9. Mr. Bricolage

Cifra de afaceri (2010): 17 milioane euro
Pierdere (2010): 2 milioane euro
Angajati (2010): 247
Magazine (2010): 3

Mr. Bricolage inca nu a facut publice informatiile privind evolutia financiara pe anul 2011.

Potrivit Ministerului de Finante, la nivelul anului 2010, grupul francez prezent pe piata locala, totaliza afaceri de 17,19 milioane euro si pierderi cumulate in valoare de 2,28 milioane euro.

8. OBI

Cifra de afaceri: 42 milioane euro
Pierdere: 12 milioane euro
Angajati: 632
Magazine: 7

Retailerul german OBI a raportat o crestere de 7% a cifrei de afaceri, de la 39,31 milioane euro in 2010 la 42,12 milioane euro anul trecut.

Compania a continuat seria de pierderi atat in 2009 (12,33 milioane euro ), cat si in 2010 (18,37 milioane euro), pentru ca la nivelul anului 2011 sa inregistreze pierderi cumulate in valoare de 12,02 milioane euro.

7. Hornbach

Cifra de afaceri: 85 milioane euro
Pierdere: 7,5 milioane euro
Angajati: 506
Magazine: 5

Retailerul german Hornbach, care de curand a inaugurat al cincilea magazin al retelei, a inregistrat o crestere de 18% a rulajului de la 71,42 milioane euro in 2010 la 84,69 milioane euro in 2011.

Pe pierdere a mers si Hornbach, grup care activeaza pe piata din Romania din 2007: acesta a inregistrat un declin de 145% in 2011 fata de anul fiscal 2010, de la 3,07 milioane euro la 7,55 milioane euro.

6. BauMax

Cifra de afaceri: 135 milioane euro
Pierdere:13 milioane euro
Angajati: 1175
Magazine: 15

Austriecii de la Baumax, prezenti pe piata din Romania din 2006, au raportat o crestere de numai 2,5% a cifrei de afaceri cu 20,15%, de la 132,27 milioane de euro in 2010 la 135,53 milioane euro in 2011.

In 2011, Baumax a mers pe pierdere, valoare care s-a ridicat la 12,92 milioane euro.

5. Ambient

Cifra de afaceri: 138 milioane euro
Pierdere: 4 milioane euro
Angajati: 1363
Magazine: 14

La nivelul anului 2011, reteaua sibiana de bricolaj Ambient a depasit pe austriecii de la Baumax si ocupa pozitia a cincea in topul celor mai mari retaileri de profil de pe plan local.

Ambient a inregistrat o cifra de afaceri de 138,23 milioane euro in 2011 in crestere cu 28% fata de rulajul inregistrat in 2010.

Pierderi a raportat si grupul din Sibiu: 6 milioane de euro (2010) si 4 milioane euro (2011).

Nota: Reteaua realizeaza 45% din vanzarile anuale prin intermediului retailului (bricolaj), iar restul din distributia de materiale de constructii.

4. Bricostore

Cifra de afaceri: 145 milioane euro
Pierdere: 0,7 milioane euro
Angajati:1584
Magazine: 15

Si grupul francez Bricostore a raportat o scadere: cifra de afaceri s-a erodat anul trecut cu 6% de la 152,92 milioane euro in 2010 la 144,35 milioane euro in 2011.

Bricostore a mai recuperat din pierderile suferite in 2010 cand acestea s-au ridicat la 4,1 milioane euro. Anul trecut, retailerul francez a raportat pierderi de numai 0,68 milioane euro.

3. Praktiker

Cifra de afaceri: 156 milioane euro
Pierdere: 20 milioane euro
Angajati: 1905
Magazine: 27

Afacerile grupului Praktiker au continuat sa scada si in 2011 la 156,2 milioane de euro, valoare cu circa 26% mai mica fata de anul 2010.

Grupul german nu a inregistrat profit nici in anul 2011, inregistrand pierderi cumulate de circa 20 milioane euro.

2. Arabesque

Cifra de afaceri: 400 milioane euro
Profit: 8 milioane euro
Angajati: 2530
Magazine: 18

Pe treapta a doua a clasamentului se situeaza galatenii de la Arabesque cu afaceri care au depasit 400 milioane euro (404,8 mil. euro), in crestere cu 14% fata de nivelul anului precedent.

Compania a mers pe profit si in 2011, dupa ce in 2010 a inregistrat un plus de peste 9 milioane de euro.

Arabesque a continuat in aceeasi linie, iar anul trecut a raportat un profit de 8,17 milioane de euro.

Foto: captura video


1. Dedeman

Cifra de afaceri: 475 milioane euro
Profit: 49 milioane euro
Angajati: 4646
Magazine: 30

Dedeman isi pastreaza suprematia pe piata D-I-Y din Romania, afacerile grupului totalizand 475,79 milioane euro in 2011, in crestere cu 28% fata de nivelul anului 2010.

Profitul companiei bacauane s-a ridicat la 48,53 milioane de euro, comparativ cu nivelul anului 2010 cand acesta se situa la peste 36 milioane euro.



Citeste si