Anul 2012 a fost cel care a adus o usoara dinamizare a recrutarilor in 2012 fata de anul anterior, iar cele mai importante procese de recrutare s-au derulat in cadrul companiilor cu activitate in industria prelucratoare si comert, conform companiei de recrutare ManpowerGroup Romania. Afacerile grupului vor inregistra un avans important in acest an.
"Cresterea oportunitatilor de angajare a fot generata atat de crearea de noi locuri de munca, precum si de inlocuiri in urma migrarii angajatilor de la o companie la alta", a declarat pentru wall-street.ro Sorin Diulescu, regional manager Manpower.

Potrivit acestuia, in 2012 fata de anul anterior, angajatorii au acordat o o atentie din ce in ce mai mare popularizarii posturilor vacante si ulterior identificarii de candidati prin intermediul retelelor de socializare.

"Aceasta tendinta este o urmare fireasca a cresterii gradului de utilizare a acestor retele si de usurinta cu care se pot obtine informatii diverse despre candidati. Desigur, in continuare companiile supun ulterior candidatii identificati la un proces de selectie clasic. De remarcat si aici o usoara tendinta de a folosi din ce in ce mai mult testarea candidatilor pe diverse dimensiuni psiho-aptitudinale, prin care angajatorul sa poata face diferentierea cat mai obiectiva intre candidatii pentru acelasi post", a explicat Diulescu.

Evolutia recrutarilor pe domenii

Mai mult, potrivit acestuia, companiile vor da dovada in continuare de flexibilitate, materializata in folosirea angajarilor pe perioada determinata, cu prelungiri ulterioare, in asa fel incat sa poata reactiona rapid in situatii de scadere a comenzilor sau de cresteri ocazionale.

In 2012, in timp ce unele domenii, precum industria prelucratoare, comertul cu ridicata si cu amanuntul si constructiile au derulat recrutari importante, au fost si arii unde angajarile au scazut. Intre acestea se numara companiile de utilitati (energie electrica, gaze, apa) si cele din industria extractiva.

Potrivit datelor ManpowerGroup Romania, nivelul salariilor a inregistrat o foarte usoara crestere, provenita in special din actualizarea la variatiile de curs valutar.

"Asistam totusi in anumite companii la o usoara crestere a partii variabile evidentiata de prime si bonusuri, ca urmare a unei imbunatatiri a indicatorilor de productivitate si performanta a angajatilor", a explicat Sorin Diulescu.

Provocarile anului 2012

"In ceea ce priveste recrutarile, cea mai mare provocare a fost gasirea si atragerea personalului calificat, pe fondul accentuarii deficitului de talente de la an la an", a precizat Diulescu.

Categoriile de posturi cel mai greu de acoperit la nivel national sunt cele de muncitori califiacti, tehnicieni, ingineri si specialisti.

"De multe ori companiile au fost nevoite sa caute si sa aduca angajati potriviti din alte zone decat cele in care isi desfasoara activitatea, uneori cu costuri mai mari decat se asteptau. Alteori, au fost nevoite sa redistribuie sarcinile in interiorul companiei pana la ocuparea pozitiei, fapt care poate genera supraincarcare, ineficienta sau scaderea productivitatii", a mentionat Sorin Diulescu, regional manager Manpower.

Cel mai profitabil an pentru companie

ManpowerGroup Romania estimeaza pentru acest an afaceri in valoare de peste 35 milioane de euro, dupa ce in anul anterior compania rula aproximativ 26,6 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).

De asemenea, profitul companiei va avea un ritm similar de crestere. In 2011 compania a obtinut un profit de circa 132.000 euro, conform MFP.

"Aceste rezultate fac ca anul 2012 sa fie cel mai profitabil pentru compania noastra de la infiintarea in Romania in 2003. Vom avea o imagine completa asupra anului 2012 raportat si la obiective in februarie-martie anul viitor. Cu toate acestea estimam ca evolutia ManpowerGroup Romania din acest an reprezinta (ca si anul trecut) o crestere peste media pietei locale. Obiectivul nostru principal pentru anii urmatori ramane centrat pe eficientizarea activitatilor, dezvoltarea solutiilor si calitatii oferite clientilor", a declarat Valentin Petrof, country manager al ManpowerGroup Romania (foto).

El a adaugat ca principalii factori care au contribuit la aceasta evolutie sunt largirea si diversificarea portofoliului de clienti, alaturi de "o mai buna colaborare a liniilor de business si un control eficientizat al costurilor".

ManpowerGroup Romania este specializata in recrutare permanenta si pe baza de contract, evaluare si selectie, munca temporara, payroll, gestiune si administrare de contracte, externalizare si consultanta in domeniul resurselor umane.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri