Presedintele USLM, Ion Radoi, a declarat ca bugetul de 90 de milioane de lei alocat Metrorex in 2013 este de 8,5 ori mai mic decat cel de anul trecut, precizand ca acesta trebuie revizuit intrucat cu aceasta suma nu ar putea continua lucrarile incepute pe tronsonul Drumul Taberei-Ghencea.
Ion Radoi a atras atentia asupra diminuarii semnificative a bugetului alocat Metrorex in 2013, aratand ca suma alocata nu va fi majorata, compania va avea de suferit, potrivit Mediafax.

Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM) a precizat ca bugetul alocat Metrorex in 2013 este 90 de milioane lei, de 8,5 ori mai mic decat cel de anul trecut, cand suma alocata companiei a fost de 750 de milioane de lei.

Radoi a precizat ca daca va fi pastrata suma propusa pentru Metrorex in 2013, nu ar putea continua lucrarile incepute pe tronsonul de metrou Drumul Taberei - Ghencea, existand riscul intrarii in conservare a lucrarilor, riscul platii unor penalitati, a neplatii contractelor si a unor costuri la o eventuala repunere in functiune la momentul la care ar fi fonduri.

Presedintele USLM a spus ca doar intrarea in conservare a lucrarilor de pe tronsonul Drumul - Taberei - Ghencea ar costa 30 de milioane de lei din cei 90 de milioane de lei alocati Metrorex in acest an.

"Astfel, cei ce au gandit bugetul de stat ar trebui sa revina asupra sumei alocate si sa ne ofere posibilitatea sa continuam ce am inceput", a declarat liderul sindical.

Pe de alta parte, Radoi a spus ca pe 31 martie expira contractul colectiv de munca si ca, in acest context, Metrorex nu poate suporta diminuarea altor drepturi. El a precizat ca angajatii au renuntat la al treisprezecelea salariu si la primele oferite in cazul sarbatorilor legale, dar nu mai accepta alte diminuari salariale, cu atat mai mult cu cat Guvernul anunta in prezent o serie de mariri de taxe si scumpiri.

Presedintele USLM a mai spus ca actualul director al Metrorex, Aurel Radu, nu se incadreaza in mod legal in functia in care a fost instalat, pe motiv ca acesta are statut de inginer stagiar, dar a preluat atributii de director general.

Radoi a precizat ca actualul director al Metrorex nu indeplineste conditiile de specialitate pentru acest post intrucat trebuia sa aiba 12 ani vechime in cadrul unitatii, aratand ca "este vorba, pana la urma, si de o chestiune de siguranta in circulatie".

"S-a suparat ca am dat informatii presei din declaratia lui de avere, dar acela este un document public", a mai spus liderul sindical.

Ion Radoi a atras atentia ca sindicalistii Metrorex au sesizat, in repetate randuri, atat primul ministru, cat si oficialii ministerului de resort despre aceste probleme, dar pana in prezent nu au primit niciun raspuns clar si nici nu au fost convocati la discutii.

Liderul USLM a mai spus ca nici pana in prezent nu se stie cu certitudine daca Metrorexul va trece din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Primariei Capitalei. Radoi a spus ca daca se va ajunge la aceasta situatie, sindicatul trebuie chemat neaparat la discutii pentru intocmirea acordului social in ceea ce-i priveste pe salariatii Metrorex.

Ion Radoi a mentionat ca, in opinia sa, Metrorex ar trebui sa ramana in subordinea Ministerului Transporturilor, asa cum regiile de metrou din tarile civilizate sunt coordonate de ministerul de resort, nicidecum de primarie.

Intrebat daca exista riscul declansarii unor greve la Metrorex, Radoi a spus ca nici macar nu au inceput discutiile privind contractul colectiv de munca si nici nu a fost stabilit cu claritate bugetul unitatii pe 2013, lasand sa se inteleaga ca la acest moment nu exista riscul unor forme de protest. Liderul sindical a precizat ca, daca va fi nevoie, ar putea avea loc proteste, dar numai dupa indeplinirea tuturor etapelor si cerintelor legale.

Preluarea de catre Primaria Capitalei a companiei Metrorex a fost convenita in septembrie 2012, intr-o discutie la Guvern la care a participat si primarul general Sorin Oprescu. Pemierul arata atunci ca discutia avuta cu primarul general privind preluarea metroului de catre municipalitate a depasit "zona de principiu" si spunea ca statul va asigura in continuare subventii si derularea investitiilor deja incepute, precum tronsonul catre Drumul Taberei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri