23 Ianuarie 2014

Cei mai mari consumatori de marci private. Cum arata cosul romanilor?



Vanzarile de marci private in industria bunurilor de larg consum s-au mentinut in ultimii cinci ani pe un trend ascendent, cu o crestere de 24%, pana la valoarea de 352 mld. dolari. In unele tari acest segment a ajuns sa detina si 38% din vanzari, potrivit datelor Euromonitor.

Marea Britanie

Piata britanica este una matura pe fondul unei concentrari ridicate si a gradului mare de sofisticare in cazul sectorului de retail. In ultimii cinci ani cota de piata a brandurilor private a ramas stabila, la 28%.


Spania

In Spania vanzarile de branduri private au crescut cu 48% in ultimii cinci ani, in timp ce cota lor de piata a crescut la 29%, al treilea cel mai mare procentaj din lume. Cei mai multi cumparatori au fost fortati sa isi ajusteze bugetele in contextul unei rate ridicate a somajului si a masurilor de austeritate dure luate de autoritati.


Germania

Germania se afla pe locul doi in clasament din punct de vedere al vanzarilor si penetrarii segmentului de marci private, de aproximativ 30%. Aceste cifre reflecta pozitia puternica a discounterilor in cazul carora marcile private au un rol important in mixul de branduri.


Elvetia

Elvetia este tara cu cea mai mare penetrare a marcilor private, respectiv 38%. Aceasta situatie se datoreaza pozitiei celor mai mari doi retaileri - Migros si Coop - care se concentreaza pe vanzarea de branduri private. Cu toate acestea, valoarea vanzarilor este de doar 9,5 mld. dolari.


SUA

Cele mai mari vanzari de marci private se inregistreaza in SUA, valoarea pietei fiind de aproximativ 80 mld. dolari in 2012. Cu toate acestea, penetrarea brandurilor private este net inferioara tarilor din Europa de Vest, de doar 13%.


Romania

Romanii cumpara din ce in ce mai multe produse sub marca proprie a retailerilor, al caror pret este cu pana la 20% sub cel al brandurilor, acestea ajungand sa reprezinte 15% din piata de retail, adica aproape 2,6 miliarde euro.

Marcile private sunt cumparate in principal de la discounteri (40%) si de la hipermarketuri (32%). De altfel, marcile private detin si cea mai mare pondere gamele de produse ale magazinele cu profil discount, respectiv de 80% in cazul Lidl, 20% in cazul Penny Market si 18% in cazul Kaufland. In cazul hipermarketurilor, ponderea marcilor private este de 13% la Carrefour si de 6% la Auchan.




Citeste si