Afacerile Danone in Romania au inregistrat anul trecut o scadere de 5%, pana la 481 milioane lei, pe fondul unui consum redus si a preturilor la materia prima, anunta compania.

“Ne asteptam la aceasta usoara descrestere in 2013. Consumul nu a inregistrat o revenire anul trecut, consumatorii ramanand prudenti si cheltuind mai putin, si, in plus, am avut un impact nefavorabil din evolutia preturilor la materii prime si a hedging-ului financiar”, spune Dieter Schulz, director general Danone Sud Estul Europei.

Consumatorii au fost prudenti si au cheltuit mai putin: cosul mediu de cumparaturi pentru alimente s-a redus cu 50% fata de 2008. “In 2014, vedem ca piata lactatelor proaspete ramane o provocare, cu consumatori care cheltuiesc cu atentie, costuri mai mari de productie care trebuie compensate printr-o eficienta interna mai mare”, adauga Dieter Schulz.

Danone este prezent pe piata locala din anul 1996, odata cu achizitia fostei unitati Miorita Fundeni, care nu mai functiona la acel moment. Investitiile realizate in Romania se ridica la peste 300 mil. lei, dintre care 22 mil. lei au fost investite in fermele partenere. Fabrica Danone din Bucuresti produce zilnic peste 1 milion de iaurturi pentru noua tari europene.

Danone Romania a devenit anul trecut centrul regiunii Europei de Sud Est, care include Romania, Bulgaria, Grecia si tarile Adriatice, servind o piata potentiala de peste 60 milioane consumatori.

Citeste si:
Tarom: 6 directori care au dus compania la al 12-lea an de pierderi
Retrospectiva Tarom 2019: 6...

Piata lactatelor din Romania este estimata la 880 mil. euro, printre cei mai importanti jucatori numarandu-se Albalact Alba-Iulia si FrieslandCampina.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Pierderi semnificative in 2019 pentru TAROM, Metrorex si CFR Calatori