Peste 75% din magazinele deschise inainte de 2008 folosesc echipamente video instalate la acea data si care, desi furnizeaza imagini de buna calitate si pot fi conectate la internet, ofera mult mai putine detalii comparativ cu camerele IP moderne si identifica mai greu chipul hotilor, potrivit UTI, scrie Mediafax.

Intr-un hipermarket exista pana la 100 de camere de supraveghere, iar zonele critice, in care sunt amplasate cele mai multe echipamente video, sunt casele de marcat, casieriile si zonele de receptie de marfa.

Potrivit UTI, la producerea unui eveniment de securitate, mentinerea unor echipamente uzate fizic si moral peste durata de viata normala poate duce, in situatii extreme, la riscul de a nu putea fi utilizate in scopul pentru care au fost instalate: cercetarea evenimentului, identificarea cauzelor si autorilor si punerea la dispozitie a dovezilor video. Nivelul total al pierderilor cauzate de furturi in lanturile mari de retail, potrivit cifrelor vehiculate in piata, se ridica la 0,5%-1,5% din volumul vanzarilor. Astfel, la un lant de magazine cu o cifra de afaceri anuala de un miliard de euro (nivel care se regaseste in raportarile lanturilor din Romania) inseamna pierderi din cauza furturilor cuprinse intre 5 milioane de euro si 15 milioane de euro anual.

"Se poate spune, asadar, ca in functie de complexul de masuri de reducere a pierderilor (loss prevention) adoptate de retailer, pierderile pot varia cu pana la 10 milioane de euro anual. Din acest complex de masuri fac parte obligatoriu si sistemele de supraveghere video", a declarat Viorel Luta, director de vanzari sisteme de securitate in cadrul UTI.

Potrivit acestuia, camerele video analogice, care se regasesc in majoritatea hipermarketurilor deschise in Romania, furnizeaza imagini de buna calitate, dar incomparabil mai putine detalii fata de camerele IP. Scaderea consumului dupa declansarea crizei nu le-a permis retailerilor sa aloce bugete pentru tehnologii noi. "Cea mai moderna tehnologie de supraveghere video disponibila in prezent este reprezentata de camerele IP. Iar un sistem de securitate performant trebuie sa urmareasca identificarea rapida a hotilor", a mai spus Viorel Luta.

Citeste si:
Marii retaileri spun NU platformei online "Monitorul preturilor"
Marii retaileri: Monitorul...

El a adaugat ca avantajele camerelor IP sunt date de calitatea imaginii inregistrate, acces facil de pe dispozitive mobile, flexibilitate (li se poate schimba usor locatia) si control total al functiilor si parametrilor (de la calitatea inregistrarii pana la zoom etc.).

Daca la inceput retailerii care au intrat pe piata din Romania foloseau in principal camere de supraveghere alb-negru si doar cateva color, acum toate echipamentele care se instaleaza sunt color. Numarul de echipamente de monitorizare video a crescut in ultimii ani doar cu 5-7%, insa in prezent sunt folosite echipamente mai performante, cu un numar mai mare de linii de inregistrare.

Multi retaileri au ales pentru hypermarketurile existente o solutie de compromis, prin utilizarea tehnologiei HD – SDI. O camera video HD-SDI are capacitatea de a transmite imagini HD catre un inregistrator HD-SDI si nu necesita schimbarea cablului coaxial. Instalate in zonele critice ale spatiului comercial (receptie marfa, casierii, case de marcat, etc), aceste camere permit recunoasterea cu acuratete sporita a persoanelor si identificarea rapida a furturilor.

UTI a anuntat saptamana trecuta ca a inceput un nou proiect de securitate cu Metro Cash & Carry, companie cu care colaboreaza din 1996 si careia i-a asigurat sistemele de securitate pentru toate cele 26 de magazine deschise in Romania.

Citeste si:
Hoții de nisip, spaima Sardiniei
Hoții de nisip, spaima...

Sursa foto: Furt, Shutterstock.com

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri