Marcel Barbut (foto), proprietarul AdePlast, unul dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din industria locala a constructiilor, ia in calcul achizitia unui jucator local si are in plan extinderea business-ului in Europa Centrala, tot prin achizitia unui jucator mic sau cu dificultati financiare.

“Suntem foarte atenti la ce se intampla in piata si daca avem posibilitatea sa facem o achizitie vom incerca sa profitam si sa o ducem la bun sfarsit. Suntem in discutii deja cu o firma care are ceva probleme, dar procesul de achizitie poate dura mai mult deoarece sunt multe lucruri de lamurit”, a declarat omul de afaceri pentru wall-street.ro . Marcel Barbut nu exclude posibilitatea sa isi extinda business-ul AdePlast si peste hotare, principala sa tinta ramanand zona Europei Centrale, in Austria sau Germania.

“Exista oportunitati atat in Romania cat si in strainatate. Ne uitam cu interes spre Austria si Germania, unde studiem cu atentie evolutia din piete. Cautam producatori de materiale de constructii mici, cu probleme, pe care sa le cumparam, ocazie cu care sa intram pe pietele respective. Sa te aventurezi de unul singur pe o piata straina pe care nu o cunosti poate fi un mare risc. Austriecii vand mai greu o afacere, asta deoarece sunt si putini producatori. Piata de acolo si cand aud ca esti roman sunt surprinsi (…) Momentan ne concentram pe integrarea a tot ceea ce am construit in ultimii ani si targetul nostru momentan este sa facem cat mai mult profit cu care sa ne acoperim datoriile, dar ramanem atenti la tot ce se intampla in piata”, sustine Marcel Barbut.

AdePlast a preluat anul trecut operatiunile nemtilor de la Schomburg

AdePlast a anuntat in urma cu un an de zile achizitia operatiunilor Schomburg la nivel local, astfel ca o data cu preluarea operatiunilor grupului german, compania patronata de catre omul de afaceri Marcel Barbut si-a propus dublarea cifrei de afaceri a companiei de la un an la celalalt.

„Preluarea a fost gandita ca o mutare de sah pe piata de produse speciale. Tintim dublarea cifrei de afaceri de la an la an pe acest segment. Prin preluarea productiei si distributiei produselor si sistemelor Schomburg sfera noastra de competente se extinde pe o nisa pe care intentionam sa ne dezvoltam rapid. Cu produsele marca Schomburg vizam un nivel al business-ului de peste 700.000 euro in primul an de activitate”, a declarat Marcel Barbut, in luna august a anului trecut.

Negocieri blocate in Ucraina

Antreprenorul roman cocheteaza cu ideea prezentei AdePlast in regiune de mai mult timp, dar inca de la inceputuri si-a propus sa duca brandul pana in inima Europei. In primavara anului trecut, Marcel Barbut isi anunta intentiile de a construi doua fabrici langa Kiev, insa planul a fost amanat din cauza dificultatii negocierilor, iar mai tarziu a conflicutului din tara vecina.

Barbut sustinea atunci ca a avut discutii cu unul dintre proprietarii grupului Meffert din Ucraina, companie de la care AdePlast a preluat brandul de vopsele Dufa pe pietele din Romania si Bulgaria la finalul lunii martie. „Viitoarea facilitate de productie va fi una identica cu cea de la Roman. Ea va veni practic in completarea actualei unitati de productie de vopsele, detinuta de grupul Meffert Ucraina. Investitia se va ridica la circa 16 milioane de euro si va fi reprezentata dintr-o fabrica de adezivi si mortare uscate (circa 12 mil. euro), dar si in ridicarea unei fabrici de polistiren (circa 4 mil. euro) si va fi realizata in proportie de 50% de catre AdePlast”, a declarat Marcel Barbut. Potrivit sefului AdePlast, suprafata disponibila pentru cele doua fabrici ar fi trebui sa fie de aproximativ cinci hectare.

Barbut a tinut sa sublinieze la acel moment ca piata din Ucraina are un potential foarte ridicat, in special datorita numarului de trei ori mai mare de locuitori comparativ cu cel al Romaniei. "Piata din Ucraina devine foarte importanta pentru noi. Partenerul firmei Meffert AG din Ucraina este interesat de o investitie intr-o fabrica de mortare uscate si una de polistiren. Am stabilit o strategie clara ca aproximativ 1-2 ani AdePlast sa produca sub eticheta privata polistiren si adezivi, dupa care se va face o investitie comuna in doua fabrici identice cu cele din Romania. Am stabilit deja ca dupa sarbatori sa ne intalnim pentru a semna contractele de colaborare", a mai spus Barbut in luna mai a anului trecut.

AdePlast a renuntat la constructia fabricii de vata bazaltica

Omul de afaceri Marcel Barbut, proprietarul producatorului de materiale de constructii AdePlast, a renuntat la constructia fabricii de vata bazaltica in aceasta vara, un proiect estimat la o valoare de circa 20 de milioane de euro, care ar fi generat un numar de aproximativ 100 de angajati.

Proiectul fabricii de vata bazaltica a fost anuntat inca din toamna anului trecut, ca parte a planului de listare la bursa a AdePlast. In ciuda faptului ca listarea a esuat, omul de afaceri a obtinut o finantare de 7 milioane de euro de la stat, iar la momentul respectiv anunta ca proiectul si constructia fabricii vor demara in cursul acestui an. Potrivit lui Marcel Barbut decizia de a renunta la proiectul fabricii, care ar fi creat peste 100 de locuri de munca, vine in principal din lipsa identificarii unui producator de echipamente de incredere, motivand ca o fabrica de vata bazaltica este una mult mai complexa si costisitoare decat ceea ce AdePlast detine in prezent. Mai mult, antreprenorul roman sustine ca mediul economic actual si mai ales riscul ca statul sa intarzie plata ajutorului de la stat reprezinta un risc prea mare pe care nu si-l poate asuma in prezent.

AdePlast isi va continua procesul investitional in acest an, directionandu-si fondurile disponbilie doar catre dezvoltarea activitatilor de baza. “Vom face investitii doar din fonduri proprii si cu ajutorul finantatorilor nostri traditionali. Astfel, am anuntat deja investitii de 775.000 de euro in upgrade-uri tehnologice si intr-un centru de dezvoltare si cercetare format din 450 mp de laboratoare. Acestea au obtinut chiar in aceasta saptamana autorizatia de functionare din partea Inspectoratului de Stat in Constructii”, a precizat Marcel Barbut.

AdePlast mizeaza pe afaceri in crestere cu cel putin 20% in 2014

Dupa ce la nivelul anului trecut business-ul AdePlast a depasit estimarile de crestere, reusind sa ainta circa 57 milioane de euro, Marcel Barbut spune ca in cel mai pesimist scenariu se asteapta la o evolutie de cel putin 20% a rulajului, la 68-70 de milioane de euro.
“Avem o estimare pesimista si una optimista. Business-ul poate evolua intre 20-35% in 2014, bazat pe vanzarile obtinute de pe cele trei linii de productie din prezent – adezivi si mortare, polistiren si vopsele”, a completat Barbut.

AdePlast este unul dintre cei mai mari producatori de materiale pentru constructii din Romania, detinut de catre omul de afaceri Marcel Barbut. In 2013, compania a fost a fost unul dintre cei mai activi investitori in domeniul constructiilor, finalizand nu mai putin de patru noi facilitati de productie, investitii care s-au ridicat la circa 20 de milioane de euro. Compania a inaugurat in 2013 platforma industriala de la Roman, a finalizat platforma industriala din Ploiesti prin deschiderea unei noi fabrici de vopsele precum si finalizarea fabricii de polistiren de la Oradea.

Principalii concurenti ai Adeplast sunt Henkel (Ceresit), Baumit sau Duraziv.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri