“2014 a fost un an imposibil din punctul de vedere al business-ului in domeniul constructiilor in Romania. Au fost miscarile din piata de bricolaj, au fost insolvente care au afectat pe unii din cei mai mari sau vechi constructori si pe unii vanzatori de materiale de constructii. Si mai rau este ca in piata sunt promovate produsele ieftine, de volum, de multe ori neadecvate scopului lucrarii. Toata aceasta practica este in detrimentul cumparatorului si favorizeaza cresterea consumurilor de energie, in sensul in care acesta foloseste la izolarea casei produse ieftine care nu reusesc sa scada costurile de incalzire sau racire”, a declarat Sorin Pana, directorul comercial al URSA Romania.

Pentru sfarsitul acestui an si inceputul lui 2015 URSA Romania asteapta o evolutie constanta a vanzarilor. ”La inceputul lunii decembrie vanzarile catre clientul final erau aceleasi ca acum un an si volumele de marfa vanduta catre distribuitori sunt constante. Acest lucru ne face sa speram ca scaderea pietei de constructii inceputa in 2009 s-a oprit in 2014 si ca 2015 poate aduce o usoara relansare a vanzarilor” declara Sorin Pana, directorul comercial al URSA Romania.

URSA Romania isi propune ca anul urmator sa continue educarea consumatorului in vederea folosirii unor produse adecvate pentru izolarea caselor. Practic, se doreste o crestere a vanzarilor venita din modificarea obiceiurilor de cumparare a beneficiarilor finali. Orientarea lor catre produse adecvate, mai bune calitativ, care sa asigure o izolare optima a locuintei si economii reale in bugetul familiei.

Miza pe afaceri de 6 mil. euro in 2014

URSA Romania, filiala locala a producatorului spaniol de vata minerala din sticla cu acelasi nume, mizeaza in acest an pe afaceri in crestere cu 6%, dupa ce la nivelul anului trecut a incheiat cu un rulaj de 5,5 milioane de euro. “Ne-am propus o crestere bazata in special pe aportul unor poruduse noi, dar si pe cresterea grosimii iziolatiei folosite in cadrul constructiilor”, declara Sorin Pana la jumatatea anului 2014, apreciind ca decalajul va fi recuperat inainte de sosirea verii, dar mai ales in toamna, cand, in mod traditional, se realizeza cele mai mari volume pe piata de profil.

Citeste si:

Potrivit informatiilor reprezentantului URSA, piata de profil a inregistrat o injumatatire in perioada crizei, iar revenirea in acest sector va fi lenta si de durata. “Piata de vata minerala din sticla se ridica in prezent la circa 15.000 de tone, in volum, si la circa 15-16 milioane de euro, in valoare, in conditiile in care in anul 2008 capacitatiile de productie depaseau 25.000 de tone, respectiv 30 de milioane de euro. Pentru acest an mizam pe o crestere a pietei de profil de 5%, iar evolutii timide, de acest fel, se vor mentine si in anii urmatori”, sustine Sorin Pana.

Din datele directorului comercial Ursa, cota de piata a companiei se ridica la circa 36-38%, pe o piata unde mai concureaza cu Isover, Knauf Insulation sau Gecsat.

URSA Romania este subsidiara companiei internationale cu acelasi nume, unul dintre cei mai mari producatori de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului international Uralita. In Romania, URSA este prezenta cu produsele sale de 20 de ani, comercializand doua branduri de vata minerala URSA Glasswool si URSA Terra, fabricate in Slovenia. URSA Romania S.R.L. activeaza pe piata din anul 2003.