“Piata materialelor de constructii a avut un trend puternic de scadere in ultimii ani din cauza lipsei unor investitii mari. Este momentul ca aceasta scadere sa se opreasca, asa cum se intampla cu orice fenomen economic atunci cand se atinge limita de jos, groapa de potential. Oricum, datele primite din piata in ultimii 3 ani evidentiaza faptul ca aceasta scadere a pietei materialelor de constructii a inceput sa se atenueze. Acest lucru se intampla si din cauza faptului ca zona de renovari a continuat sa se dezvolte. Anul 2014 a avut un trend de usoara crestere in prima parte, dar care a fost totusi un rezultat general al unor cresteri si scaderi conjuncturale. In perioada de vara lucrurile s-au linistit, din pacate, iar perspectivele nu sunt incurajatoare in ceea ce priveste o revenire spre sfarsitul anului. Prin urmare, fata de 2013 vorbim de o stagnare, poate chiar scadere usoara”, a declarat Sorin Pana (foto), directorul URSA Romania.

Potrivit reprezentantului URSA, anul 2014 a adus o relaxare in domeniul pietei constructiilor fata de anii de criza 2008-2009. “In perioada de criza oamenii se fereau sa cheltuie bani, faceau economii stricte, tocmai pentru ca nu puteau face o evaluare corecta a situatiei viitoare. In acest an, din pacate, nu au existat investitii foarte mari, in schimb nu au lipsit lucrarile de amenajare si de refacere a locuintelor. Fata de perioada de criza vorbim despre o crestere mica, dar totusi o crestere in zona materialelor de constructii. Din pacate constatam ca nu exista o revenire consistenta a consumului, cu tot avantul de la inceputul anului”, a mai aratat Sorin Pana.
Oamenii intorsi din concendiu ar trebui sa-si pregateasca casele pentru lunile de iarna

Reprezentantul URSA Romania a mai precizat ca este momentul oportun pentru oamenii intorsi din concendiu sa isi pregateasca casele pentru lunile de iarna. “Aceste lucruri ar trebui sa se exemplifice in cresterea vanzarilor si dinamizarea sau activarea pietei de constructii. In plus, toata discutiile pe plan intern si extern privind eficienta energetica, dependenta energetica si costurile aferente etc. ar trebui sa genereze o dorinta a fiecaruia de a-si asigura un climat confortabil in locuinta fara a mai depinde atat de mult de decizii luate la nivel international. Pana atunci, stim ca piata se va schimba semnificativ atunci cand mentalitatea se va schimba, asa ca avem de lucru”, a conchis Sorin Pana, directorul comercial al producatorului de solutii pe baza de vata minerala URSA.

Miza pe afaceri de 6 mil. euro in 2014

URSA Romania, filiala locala a producatorului spaniol de vata minerala din sticla cu acelasi nume, mizeaza in acest an pe afaceri in crestere cu 6%, dupa ce la nivelul anului trecut a incheiat cu un rulaj de 5,5 milioane de euro. “Ne-am propus o crestere bazata in special pe aportul unor poruduse noi, dar si pe cresterea grosimii iziolatiei folosite in cadrul constructiilor”, a aratat Sorin Pana, care apreciaza ca decalajul va fi recuperat inainte de sosirea verii, dar mai ales in toamna, cand, in mod traditional, se realizeza cele mai mari volume pe piata de profil.

Producatorul de vata minerala Ursa tinteste afaceri de circa 6 mil. euro in 2014

Producatorul de vata minerala Ursa tinteste afaceri de circa 6 mil....

Potrivit informatiilor reprezentantului URSA, piata de profil a inregistrat o injumatatire in perioada crizei, iar revenirea in acest sector va fi lenta si de durata. “Piata de vata minerala din sticla se ridica in prezent la circa 15.000 de tone, in volum, si la circa 15-16 milioane de euro, in valoare, in conditiile in care in anul 2008 capacitatiile de productie depaseau 25.000 de tone, respectiv 30 de milioane de euro. Pentru acest an mizam pe o crestere a pietei de profil de 5%, iar evolutii timide, de acest fel, se vor mentine si in anii urmatori”, sustine Sorin Pana.
Din datele directorului comercial Ursa, cota de piata a companiei se ridica la circa 36-38%, pe o piata unde mai concureaza cu Isover, Knauf Insulation sau Gecsat.