18 Februarie 2015

Seful Regina Maria: Preferam cresterea prin investitii greenfield. Vrem o marja EBIDA de 18% in 2015



Operatorul servicii medicale private Regina Maria prefera sa continue, la nivel strategic, extinderea afacerii prin crestere organica in detrimentul unei dezvoltari prin achizitii.

Dupa ce Regina Maria a crescut anul trecut, organic, cu 19%, cu o cifra de afaceri de 55 milioane euro, managementul companiei insista pe o strategie similara in 2015. “Mizam pe o crestere organica care include si deschideri de noi clinici”, spune Fady Chreih (foto), directorul executiv al Regina Maria.

Strategia companiei cuprinde extinderea in orase in care operatorul de servicii private nu este prezent, iar obiectivul actionarilor este o cifra de afaceri in crestere cu 21%, la 67 milioane euro, si un EBITDA de 12 milioane euro, adica o marja a profitului brut de 18%.

“Momentan, suntem concentrati pe cresterea organica prin investitii greenfield si brownfield. Noi am avut in trecut actionari minoritari in anumite locatiii pe care eu, ca manager, le-am mostenit. De-a lungul anilor, am cumparat integral actiunile clinicilor achizitionate si suntem singurii actionari. Preferam sa fim 100% actionari pentru ca in situatii cu actionariat mixt pot exista interese diferite”, adauga Fady Chreih.

Astfel, Regina Maria va investi peste 5 milioane euro in 2015 si isi propune extinderea in alte orase in care nu operatorul nu este prezent dupa ce in 2014 si-a consolidat prezenta in Bucuresti, Cluj, Constanta si a deschis o clinica in Craiova. “Am semnat saptamana acesta contractul de inchiriere pentru Iasi. Acolo vom deschide un centru cu servicii integrate (policlinica, laborator, abonamente, imagistica) intr-un spatiu de 1.200 metri patrati si vom investi 1,4 milioane euro”, spune seful Regina Maria.

El adauga ca 50% din business este generat de abonamente si 50% fee for service (retail), iar pe domenii 50% reprezinta sanatatea femeii si a copilului, insemnand consultatii de obstretica gincologie, mamografii, ecografii, consultatii de pediatrie, interventii.

Potrivit managerului, piata de servicii medicale private are o valoare de 800 milioane euro (spitale, clinici, laboratoare, imagistica), cu o crestere anuala de 9-10%, dintr-un total de 8,3 miliarde euro (stat si privat).

Regina Maria are 275.000 de abonamente, dintre care 3.700 abonamente cu cel mai mare pret (60-65 euro) - Premium Star. Rata de retentie pe segmentul corporate a fost anul trecut de 98%. Piata totala a abonamentelor se ridica la 600.000-650.000 de abonamente.

Reteaua Regina Maria este formata din 21 de policlinici, patru spitale, doua maternitati, trei campusuri medicale, cinci centre de imagistica, 7 laboratoare acreditate, o banca proprie de celule stem si peste 140 de policlinici partenere la nivel national. Spitalele genereaza circa 27% din cifra de afaceri.

Principalii concurenti ai Regina Maria pe piata operatorilor de servicii medicale private sunt Medlife, Medsana, Medicover si Sanador.



Citeste si