Teilor, bijutierii care isi tes o retea nationala: perioada de amortizare a investitiei intr-un magazin, 5 ani

Teilor, reteaua de magazine de bijuterii fondata in 1998 in Pitesti de omul de afaceri Florin Enache, a pus piciorul pe acceleratie anul acesta, inaugurand pana acum 5 noi magazine, in timp ce alte doua inaugurari sunt in plan pana la finalul anului. Pe termen mediu, compania Teilor are ca obiectiv sa ajunga la 5-6 unitati in Bucuresti si cate doua in toate orasele cu peste 200.000 de locuitori din Romania.

Compania are in prezent o retea de 14 magazine, din care 4 sunt in Bucuresti, 3 in Pitesti, 2 in Craiova si cate unul in Brasov, Sibiu, Iasi, Targoviste si Targu Jiu. Din aceste magazine, 5 au fost inaugurate in 2015 ( 3 in Bucuresti si cate unul in Brasov si Iasi). Pana la finalul anului, compania mai are in plan deschiderea a inca doua unitati in Cluj si Ploiesti, iar in 2016 pe lista deschiderilor se afla Constanta si Timisoara.

“Deschiderea unui nou punct comercial Teilor este de fiecare data o provocare, din variate puncte de vedere: amplasarea corecta, adaptarea la cerintele clientilor din regiunea respectiva, intelegerea specificului local si a sistemului local de reguli, cat si gasirea personalului calificat”, au spus reprezentantii Teilor.

Teilor

Strategia de expansiune a magazinelor Teilor

Cum arata strategia de expansiune a companiei pe termen mediu? “In primul rand, ne-am setat ca obiective deschiderea a 5-6 locatii Teilor in Bucuresti si a cate doua magazine in orasele mari din Romania, care se incadreaza in tiparul celor cu o populatie de peste 200.000 locuitori. Urmeaza deschiderea punctelor comerciale Teilor in orasele cu un grad mediu de populare, intre 100.000 si 200.000 de locuitori, selectate in functie de competitor, puterea de cumparare si cerintele posibililor clienti”, spun oficialii companiei pentru wall-street.ro.

Citeste si:
Momente de diamant, in doi: alege cadoul ideal pentru Sarbatori
Momente de diamant, in doi:...

In medie, compania investeste aproximativ 1.800 euro pe mp in spatiile destinate magazinelor, care au o suprafata intre 75 si 80 de mp, exceptand investitiile in stoc. Perioada de amortizare a investitiilor intr-un punct comercial Teilor este de aproximativ 5 ani, iar marja bruta de profit oscileaza intre 30 si 60%. Costurile de dezvoltare, actiunile privitoare la strategia de marketing si cheltuielile operationale sunt incluse in aceasta marja bruta.

Deschiderile din acest an sunt doar inceputul procesului de constructie a retelei de magazine. “Obiectivul nostru, in ansamblu, este construirea unei retele de magazine de bijuterii din aur si pietre pretioase, la scara nationala, urmat de optimizarea si reafirmarea brand-ului Teilor - odata incheiat procesul de expansiune”, au declarat reprezentantii companiei.

Piata bijuteriilor, dominata de produsele cu profil traditional: cele mai apreciate piese la Teilor sunt cerceii

Expansiunea Teilor are loc intr-o piata a bijuteriilor care este inca dominata de produsele traditionale. “Piata din Romania este dominata de comercializarea bijuteriilor cu profil traditional: verighete, inele, cercei, lantisoare si bratari – piese ce se incadreaza perfect in tiparul clasic al accesoriilor pentru ea si pentru el”, spun oficialii companiei.

In ultimele 12 luni, brand-ul Teilor a vandut aproximativ 31.780 de bijuterii. “Cele mai apreciate piese sunt cerceii (9.950 perechi), urmate de inele (5.822, fara sa includem inelele de logodna si verighetele). Cea mai scumpa piesa vanduta intr-o locatie Teilor este o bratara incrustata cu diamante, in valoare de 30.000 euro”, au mentionat oficialii companiei.

Citeste si:
Afaceri românești cu iz american: ce intenționa fiul lui Joe Biden...
Afaceri românești cu iz...

Observam, din ce in ce mai mult, apetitul clientilor nostri pentru bijuterii unicat

Media de varsta a clientilor Teilor depaseste 30 de ani, iar veniturile acestora sunt peste medie. In ceea ce priveste specializarile profesionale ale acestora, printre clienti se numara antreprenori, manageri ai unor companii din domenii diverse de activitate si profesionisti ce activeaza independent.

Este achizitia de bijuterii perceputa ca o investitie de romani? “Tendinta de a investi in aur prin achizitionarea de bijuterii a ramas un trend al trecutului in Romania. Observam, din ce in ce mai mult, apetitul clientilor nostri pentru bijuterii unicat, lucrate manual din aur si pietre pretioase, realizate sub semnatura unor adevarati artisti - design-ul, finisajul sofisticat al pieselor si autenticitatea pietrelor pretioase incrustate sunt aspectele care primeaza pentru cei care aleg sa achizitioneze bijuterii”, spun oficialii companiei.

Compania Teilor, infiintata in Pitesti in 1998, s-a extins la nivel national incepand cu a doua jumatate a anului 2013, atunci cand a aparut primul magazin in Bucuresti. Investitia in magazinul din Baneasa Shopping City a depasit 200.000 euro. In medie, compania investeste aproximativ 1.800 euro pe mp in spatiile destinate magazinelor, care au o suprafata intre 75 si 80 de mp, exceptand investitiile in stoc. In anul 2014 cifra de afaceri a fost de 20,5 milioane lei, cu 48% mai mare decat in anul 2013, cand a fost de 13,8 milioane lei. Din anul 2013 Teilor dispune si de magazinul online, utilizand platforma bijuteriateilor.ro.

Citeste si:
Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, însă a mărit salariile
Drulă: Metrorex nu şi-a...

Compania Teilor a fost fondata de Florin Enache, care a decis sa dezvolte acest business imediat dupa absolvirea facultatii. Teilor comercializeaza bijuterii din aur de 14K si 18K. Toate bijuteriile incrustate cu pietre pretioase au in componenta lor si diamante, pe langa selectia de geme naturale, precum: safirul, smaraldul, rubinul, ametistul, cuartul, agata, citrin-ul sau perla.

Printre principalele magazine de bijuterii din Romania se numara si Pandora, B&B Collection, Coriolan, La Rosa sau Cellini.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri