Compania AHI Carrier ES Europe are asteptari “mari“ in acest an pe piata sistemelor de aer conditionat. AHI Carrier, in parteneriat cu Toshiba, va aduce pe piata din Europa Centrala si de Sud-Est o noua generatie de aparate de aer conditionat, mai eficiente si cu randament ridicat.

“Acest produs (noul sistem SMMSe de la Toshiba) ar putea deschide piata. Acest produs a patruns de curand pe piata europeana si este fabricat in Thailanda si Japonia”, a declarat pentru WALL-STREET.RO, Katerina Dimas, managing director al AHI Carrier SE Europe Air-Conditioning SA.

Compania este un join venture intre Carrier Corporation din Statele Unite si Ahi Carrier din Sharjah, Emiratele Arabe Unite.

Piata de sisteme de aer conditionat industrial din Romania este estimata la 50-55 milioane de euro. Pe segmentul rezidential si centre comerciale mai mici, piata se apropie 40 milioane de euro.

Dimas a daugat ca piata din Romania este “chiar mare” in regiune, fiind a doua sau a treia din centrul si sud-estul Europei. Pe primul loc in regiune se situeaza Grecia.

“Este dificil de facut estimari, nu se cunosc cifrele exacte. Dar, piata totala a sistemelor de aer conditionar ar fi intre 100 si 110 milioane de euro. Potentialul e mare pentru ca rata de penetrare a aerului conditionat e foarte mica fata de alte tari din regiune”, a adaugat ea.

Bogdan Cazacu, branch manager pe Romania, a spus ca “se simte o efervescenta” pe piata constructiilor, iar perioada actuala seamana cu cea de dinainte de 2008.

“Avem asteptari mari pentru 2016, sunt multe proiecte in constructie. Am vrea sa vindem in acest an 250 de module din noul sistem Toshiba (un sistem de aer contionat poate avea pana la 3 module). Asta ne-ar aduce o cota de piata de pana in 10%”, a precizat Cazacu.

Aceste sisteme noi Toshiba pot produce si apa calda.

Ahi Carrier: “The future is in front of us”

Din regiune, Grecia este cea mai mare piata, cu o rata de penetrare a aparatelor de aer conditionat de peste 75%, asta pentru ca in acest stat, orice licitatie pentru constructii noi inlude si achizitia aparatatelor de aer conditionat, spre deosebire de Romania unde nu e asa.

Piata de aer conditionat din Bulgaria e mai mare ca in Romania, intrucat aparatele de aer conditionat se folosesc si pentru incalzire, avand in vedere ca reteaua de gaze naturale nu este foarte dezvoltata.

Pe zona rezidentiala locala, penetrarea sistemelor de aer conditionat este “foarte mica”, cu exceptia Bucurestiului.

“In Romania sunt foarte multi designeri pentru sisteme de aer condionat clasice, nu pentru sisteme moderne, spre deosebite de Bulgaria. Sistemele VRF (variable refrigerant flow) castiga teren, se folosesc la racire mai ales in cladiri istorice. Cladirile mari folosesc mai mult sistemele clasice”, a mentionat Cazacu.

Pana in prezent, compania a livrat sisteme de aer conditionat pentru clienti ca Iulius Mall, Palatul Parlamentului, Asmita Garden, Petrom City, Lake View, Green Court, Cocor. De asemenea, majoritatea magazinelor Lidl sunt climatizate cu echipamente VRF Toshiba.

AHI Carrier Romania, subsidiara de pe piata locala a companiei, a avut in 2014 o cifra de afaceri de 10,4 milioane de lei si un profit de 0,2 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice. In 2013, afacerile au fost de 6,5 milioane de lei, insa compania raportat pierderi in valoare de0,4 milioane de lei.

Sursa foto: AHI Carrier Toshiba

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri