Distribuitorul si furnizorul de electricitate Electrica SA a inregistrat in primul trimestru un profit net de 142 milioane lei, in crestere cu 12%. Compania a furnizat in perioada ianuarie-martie cu 8% mai multa energie electrica, fapt care a dus la crestere cu 3% a veniturilor aferente acestei activitati.

In primul trimestru din 2015 compania a raportat un profit net in valoare de 127 milioane de lei.

Chiar daca a distribuit cu 3% mai mult, acest segment de business i-a adus companiei venituri mai mici cu 10%, in principal din cauza scaderii tarifelor, potrivit unui comunicat al Electrica SA.

Veniturile operationale ale Electrica SA au totalizat, in primul trimestru, 1,51 miliarde de lei, in crestere cu 6%, fata de perioada similara din 2015. De asemenea, cheltuielile operationale au crescut cu 5%, in principal prin achizitionarea unei cantitati mai mari de energie, corelata cu cresterea cantitatilor distribuite si furnizate, raportat la primul trimestru din 2015.

In anul 2016, Electrica are in plan investitii de 834 milioane de lei.

Anul trecut, Electrica a distribuit aproximativ 17,1 TWh (in crestere cu 5%), Electrica Furnizare fiind lider de piata atat pe piata reglementata, cat si pe cea concurentiala, cu o cota de 37,98%, respectiv 14,13% in 2015, conform datelor comunicate de ANRE pentru primele 9 luni din 2015.

Electrica SA detine filialele de furnizare si distributiei a energiei electrice Transilvania Nord, Transilvania Sud si Muntenia Nord. Statul detine cel mai mare pachet de actiuni la Electrica, de 48,7% din capital. Compania este listata secundar la bursa de la Londra.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri