Carmen Dinca, Dacia Plant: Brandurile ar trebui sa vada dincolo de vanzari imediate prin promotii si discount-uri

Carmen Dinca bifeaza o experienta de peste 18 ani in mari companii din industria bunurilor de larg consum, la care se adauga patru ani in consultanta de marketing si antreprenoriat. De un an gestioneaza activitatile de marketing ale Dacia Plant, unul dintre proiectele coordonate fiind rebrandingul producatorului de suplimente alimentare.

Carmen Dinca a inceput colaborarea cu Dacia Plant in urma cu un an avand ca background experienta in marketing si proiecte speciale la nivel european in cadrul unor compaii precum Colgate-Palmolive, Wella, Coca-Cola, Wrigley/Mars.

”Am absolvit o facultate tehnica la Universitatea din Brasov. Desi pare surprinzator, faptul ca am urmat o facultate tehnica mi-a ajutat foarte mult in cariera, reusind sa sintetizez si sa analizez mult mai bine si mai eficient fluxul foarte mare si foarte eterogen de informatii care vine zilnic catre un director de marketing. Formarea profesionala in domeniul marketingului a venit odata cu primul job in Colgate-Palmolive. A fost una dintre cele mai interesante experiente de lucru din intreaga mea cariera. Erau timpurile de inceput ale marketingului in Romania si am beneficiat de training-uri intensive din partea companiei americane. Eram toti dornici sa invatam cat mai multe. Am <<absorbit>> atunci strategii si tehnici de marketing de la oameni care lucrau de o viata intreaga intr-una dintre cele mai mari companii americane de profil si prima multinationala din Romania. Desi piata romaneasca consuma in acel moment nediferentiat aproape orice, noi eram deja pregatiti pentru momentul in care consumatorul va deveni atent la ce va achizitiona”, povesteste pentru wall-street.ro Carmen Dinca.

Nu suntem doar o companie care <<impacheteaza plante>>

Odata cu intrarea sa in echipa Dacia Plant Carmen Dinca a lucrat timp de un an la elaborarea strategiei pe termen scurt si lung de marketing a companiei. Acest plan avea ca prim pas relansarea identitatii de companie, dar si a brandului Dacia Plant, un proiect pentru care producatorul de suplimente alimentare a alocat un buget de 50.000 de euro. In total, Dacia Plant are pentru acest an a bugetat investitii de 350.000 de euro in marketing.

Citeste si:
Dacia Plant vrea afaceri mai mari cu 10% in acest an
Dacia Plant vrea sa...

”Pe scurt, ne-am dorit sa ajungem mai usor la noi segmente de consumatori si sa le aratam ca Dacia Plant este o companie dinamica, conectata la tot ceea ce inseamna noutate stiintifica in domeniul medical si farmaceutic si care produce suplimente alimentare la standarde inalte. Nu suntem doar o companie care <<impacheteaza plante>>, ci una care creeaza produse eficiente pe baza studiilor stiintifice. Lupul dacic, simbolul Dacia Plant pe care consumatorii il cunosteau de peste 14 ani, paraseste forma orizontala, inspirata din steagurile de lupta ale dacilor, si evolueaza intr-un cerc ce simbolizeaza continuitatea si permanenta. Cercul se inspira din traditie si natura, evolueaza si renaste din nou din vechile sale valori. Deci, plecam de la natura si ne reintoarcem la natura pentru a ne pastra sanatatea”, explica directorul de marketing al Dacia Plant.

De asemenea, produsele sunt impartite pe branduri care comunica diferit pentru segmentul tinta carora li se adreseaza: Ingerasul este brandul de produse pentru copii, Sublima acopera produsele destinate sanatatii femeilor, Specialistii Plantelor este brandul produselor create in colaborare cu personalitati ale lumii medicale romanesti, Dacia Plant acopera produsele destinate sustinerii organismului in anumite tipuri de afectiuni.

Se mizeaza excesiv pe oferte si gratuitati in defavoarea calitatii si eficientei produselor

Citeste si:
Dacia Plant pune în vânzare 30.000 de măşti FFP2, la preţ de...
Dacia Plant pune în vânzare...

Daca in urma cu 14 ani canalul de intrare al produselor Dacia Plant in piata a fost reprezentat de magazinele naturiste, in prezent distributia se face si prin intermediul lanturilor de farmacii, a farmaciilor independente si, mai nou, a marilor lanturi de magazine din retail. Produsele sunt disponibile in peste 5.000 de puncte de vanzare.

Afaceri de milioane de euro din suplimente alimentare

Anul trecut producatorul a raportat o cifra de afaceri de 28,9 mil. lei (6,56 mil. euro), iar pentru 2016 estimeaza un avans de 10%, pana la 32 mil. lei (7,2 mil. euro).

”Piata de suplimente alimentare a devenit mult mai competitiva si de aceea multe din companii si-au angajat specialisti de marketing. Totodata se mizeaza excesiv pe oferte si gratuitati in defavoarea calitatii si eficientei produselor. (…)Brandurile din Romania ar trebui sa se focalizeze pe cresterea notorietatii brandurilor si fidelizarea consumatorilor, deci pe construirea unei afaceri pe termen lung si nu pe atingerea imediata a vanzarilor prin promotii, oferte si discount-uri”, crede Carmen Dinca.

Afacerea Dacia Plant a fost infiintata in anul 2002 de catre Calin Ianta si Radu Ionescu, fosti colegi de facultate, care au imprumutat de la parinti 100 de euro pentru a investi in plante medicinale. Patru ani mai tarziu, cei doi antreprenori cumparau terenuri pentru culturi proprii, iar in 2010 deschideau, langa Brasov, fabrica de la Bod. In prezent, compania are 205 angajati.

Citeste si:
Proces de rebranding: PENNY Market devine PENNY.
Proces de rebranding: PENNY...

Piata suplimentelor alimentare era estimata anul trecut la peste 250 mil. euro, unul dintre principalii competitori ai Dacia Plant pe acest segment fiind compania Secom.

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri