De pe portile fabricii de la Bod (judetul Brasov) ies, lunar, 80.000 de cutii de ceaiuri, peste 120.000 de flacoane de comprimate si peste 120.000 de tincturi si siropuri, toate vandute cu precadere in Romania, prin propria retea de distributie sau prin alti distribuitori.

Investitia in fabrica, incluzand facilitatile de productie, utilajele, terenurile pentru culturi si infrastructura de distributie, s-a ridicat la 2 milioane de euro, in majoritate fonduri proprii. In total, la Bod lucreaza 150 de persoane, incluzand personalul productiv si administrativ, echipa de vanzare si cea de reprezentanti medicali.

Anul trecut, compania fondata de Ianta si Ionescu a avut o cifra de afaceri de aproape 19 milioane de lei, iar pentru anul in curs tinta este de crestere a acesteia cu peste 30%.

„Estimam ca in 2012 cifra de afaceri a companiei Dacia Plant va creste cu minim 30% in conditiile in care consumatorii se orienteaza din ce in ce mai mult catre produse naturiste si, in plus, devin tot mai atenti la calitatea si compozitia acestora”, a spus Cosmina Oprea (foto), directorul general al producatorului de remedii naturale, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Oprea explica totodata ca si farmaciile au inceput sa fie mai deschise spre suplimentele naturale, motiv pentru care incepand cu anul trecut echipele de agenti si reprezentanti ai Dacia Plant s-au implicat mai mult in listarea produselor in lanturi importante precum Catena, Help Net, Centrofarm, 2na, Belladona si Ropharma.

Pentru moment, compania nu detine informatii suficiente de la distribuitori privind vanzarile derulate prin farmacii, insa Oprea mentioneaza ca exista o tendinta de crestere a acestora.

Citeste si:

„Orientarea consumatorilor spre suplimente, chiar farmaciile ne-au semnalat cresterea cererii pentru aceste produse, deci ne asteptam la un avans semnificativ al pietei”, a mentionat sefa Dacia Plant.

In prezent, produsele Dacia Plant sunt disponibile in cantitati mici si in Ungaria si Spania. Produsele vizate pentru export sunt cele sub forma de comprimate (Detoxicolon, Interferonat, Normocolesterol) si siropurile. Compania tatoneaza si exporturile catre alte state – Moldova, Israel, Germania, dar procesul este ingreunat de procedurile de avizare foarte complexe, potrivit Cosminei Oprea.

Pe plan local, accizele pe alcool, plata in avans a TVA (la facturare) si intrarea in incapacitate de plata a unor parteneri de business sunt cele mai mari probleme pe care Oprea le mentioneaza. Ea sustine ca ratiunea accizelor este impozitarea produselor de lux, dar ca aceasta devine nejustificata in cazul alcoolului folosit ca ingredient de baza pentru unele suplimente alimentare. „Din cauza faptului ca platim o acciza de 700% pe alcool, costurile noastre de productie la tincturi si gemoderivate se dubleaza”, subliniaza sefa Dacia Plant.

Cat cheltuie romanii pe suplimente alimentare?

Daca intre 2004 si 2007 piata suplimentelor alimentare din Romania a cunoscut rate anuale de crestere de 20-30%, in 2009 avansul a fost de numai 1%, estima compania de cercetare PMR intr-un raport emis in 2010. In 2009, vanzarile de suplimente alimentare au atins pragul de 100 de milioane de euro. Peste 90% dintre vanzari au fost realizate prin intermediul magazinelor naturiste/bio si al farmaciilor, iar restul de 10% prin supermarketuri si magazine online.

PMR estima totodata ca piata suplimentelor alimentare din Romania va creste cu 10-16% intre 2010 si 2012 si ca in 2013 va reveni la un avans de 30%, ceea ce inseamna un consum de peste 8 euro/cap de locuitor/an.