La inceputul anului, retailerul turc anunta patru inaugurari pentru 2016. Pe langa magazinele din Park Lake si Centrul Vechi al Capitalei, Koton a dechis doua unitati si in Timisoara Shopping Center si Militari Shopping Center, cu investitii de 700.000 de euro fiecare. “In momentul de fata suntem prezenti in 5 orase pe teritoriul Romaniei: Bucuresti, Timisoara, Iasi, Ploiesti si Constanta si detinem un numar de 14 magazine. Privim cu atentie catre orasele mari, deoarece consumatorii romani, in special cei din mediul urban, sunt cei care au o afinitate deosebita pentru moda si doresc sa gaseasca o gama larga de produse la un pret accesibil”, a spus Burak Akbulat.

Pentru anul viitor, Koton isi propune sa deschida patru noi magazine in Brasov, Craiova, Bucuresti si Cluj, cu un buget de investitii de 2,5 milioane de euro, iar pana la sfarsitul lui 2015, retailerul turc vrea sa ajunga la o retea de 25 de magazine. Anul trecut, Koton a vandut articole de imbracaminte de peste 17 milioane de euro, in crestere fata de anul trecut, cand a inregistrat o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante. “Ne asteptam ca pana la sfarsitul acestui an sa inregistram vanzari de 25 milioane de euro. Pentru 2017 estimam o cifra de afaceri de 40 milioane de euro, iar pentru anul urmator, 2018, ne dorim o crestere de 25% si sa ajungem astfel la incasari de 50 milioane de euro”.

Citeste si:

Potrivit lui Burak Akbulat, pretul mediu al produselor din magazinele Koton este de 58 lei, iar valoarea medie a unui bon de cumparaturi este de aproximativ 75 de lei. Totodata, 37% din incasarile Koton provin din articolele pentru femei, 27% din articolele pentru barbati, 13% din vanzarea de accesorii, 12% din departamentul pentru copii si 11% din articolele pentru tineri.

Koton produce anual aproximativ 30.000 de modele diferite, in peste 50 de colectii, adaptate diferitelor tari in care opereaza, “deoarece nevoile locale pot varia foarte mult in functie de diferentele climatice si culturale ale tarii respective”. Produsele sale sunt fabricate in Turcia sau in diverse tari din estul Europei.

Koton a fost fondat in anul 1988, in Istanbul, este lider de piata in Turcia pe segmentul de fast-fashion si are in prezent 8.200 de angajati si 455 de magazine, in 25 de tari. Koton a intrat pe piata romaneasca in anul 2007 odata cu deschiderea unui magazin in Bucuresti Mall. Printre concurentii retailerului pe plan local se numara si grupul Inditex si H&M.