Marks&Spencer iese de pe piata locala de fashion, dupa 16 ani

Retailerul de moda si food Marks&Spencer anunta ca va incepe consultarile cu angajatii sai cu privire la propunerile de inchidere a celor sase magazine din Romania, dupa 16 ani de la deschiderea primei locatii pe plan local.

Alaturi de magazinele din Romania Marks&Spencer propune inchiderea tuturor celor 47 magazine aflate integral in proprietatea sa pe aceste zece piete, inclusiv zece magazine in China si sapte in Franta, precum si a magazinelor sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda si Belgia.

„Propunerile au fost elaborate de Marks&Spencer in urma unei analize cuprinzatoare a celor 466 magazine internationale ale sale, desfasurata pentru a obtine o imagine clara a activitatii companiei in prezent si a factorilor determinanti ai rezultatelor. Analiza a examinat performanta si potentialul fiecareia dintre pietele internationale pe care Grupul este prezent. Aceasta a aratat ca activitatea internationala a Marks & Spencer poate fi grupata in doua parti: un segment care include operatiunile realizate, ca model de afaceri, prin companii detinute de Grup si care inregistreaza pierderi pe mai multe piete, si o activitate profitabila, desfasurata in regim de franciza, care a inregistrat un profit de 97 milioane euro anul trecut”, arata un raport al companiei.

Astfel, operatiunile desfasurate de grup prin companii aflate in proprietatea sa pe zece piete au inregistrat o pierdere de 61 milioane euro si venituri de 171 milioane euro, iar activitatile de pe unele piete au acumulat pierderi in ultimii cinci ani. Analiza a indicat ca aceasta situatie este cauzata de o serie de factori, printre care portofoliul fragmentat de magazine detinute si dimensiunea redusa a afacerilor. In plus, exista oportunitati limitate de crestere pe aceste piete in viitor.

In Romania, retailerul avea 101 angajati. Operatiunile locale erau conduse din 2012 de catre Sorin Stancu, manager cu 15 ani de experienta in cadrul grupului RTC. El coordona din aceasta pozitie operatiunile celor 18 magazine detinute de britanici in sase tari din zona Balcanilor. La nivelul anului trecut compania inregistrase o pierdere de aproape 2 mil. euro, la o cifra de afaceri de 7,2 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

Citeste si:
Impactul pandemiei: Marks&Spencer va concedia 950 de angajați
Marks&Spencer va concedia 950...

„Avand in vedere analiza cuprinzatoare a activitatii internationale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundata a activitatii noastre din Romania si a oportunitatilor de crestere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piata. Analiza noastra a aratat ca in ultimii cinci ani am avut mari dificultati in a atinge pragul de rentabilitate si nu mai putem continua activitatea din Romania. Nu este niciodata usor sa propunem schimbari care ii afecteaza pe angajatii nostri si vom asculta cu atentie punctele de vedere ale acestora, in cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre”, a afirmat Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China si India in cadrul Marks & Spencer.

Compania are 268 de magazine in regim de franciza pe 34 de piete, precum si societati mixte in India si Grecia. Pe de alta parte, Marks & Spencer va continua sa dezvolte sistemul de franciza din domeniul alimentar in Franta. In Romania, retailerul inaugurase anul trecut primul magazin cu produse alimentare, in centrul comercial Plaza din Capitala.

La polul opus, Irlanda, China si Cehia sunt tarile in care operatiunile retailerului sunt profitabile. Marks & Spencer efectueaza, de asemenea, vanzari online pe 21 piete, ajungand la clienti prin site-urile pe care le detine si le opereaza exclusiv pe cont propriu, prin platforme de e-commerce precum Myntra in India si Zalando in Europa, precum si prin partenerii sai de franciza existenti.

Sursa foto: Shutterstock

Citeste si:
Retailerii ar trebui sa investeasca in profesionalizarea angajatilor
Burak Akbulat, Koton: Nu...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri