Ovidiu Neacsu, Silva Group: Bugetul nu mai dicteaza achizitia unui brad de Craciun, ci sotia sau copilul

Romanii se pregatesc din timp pentru achizitia brazilor de Craciun, primele comenzi fiind plasate chiar de la mijlocul lunii noiembrie. In schimb, acest tip de cumparatura nu mai este dictata de buget, ci de “sotie, copil sau spatiul pe care il au la dispozitie clientii”, a spus Ovidiu Neacsu, director comercial in cadrul Silva Group.

Brazii pe care ii comercializeaza in prezent Silva Group in cele 18 puncte de retail din Bucuresti si Brasov, respectiv online pe Magazinuldebrazi.ro, provin din tari precum Ungaria, Austria, Scotia, Danemarca si Germania. Compania are acces la 2.600 de hectare de plantatie, respectiv 14 milioane de brazi.

“In fiecare an alegem 85-90.000 de brazi de Craciun. Oferta se imparte in 16 categorii, avem pomi de Craciun taiati de la un metru pana la 12 metri si brazi cu radacina de la 50 de cm la 3 metri. Majoritatea clientilor aleg bradul taiat, din comoditate si lipsa de spatiu sau a unui loc unde sa-l planteze ulterior. Creste insa cererea pe zona brazilor cu radacina cu 30-40% in fiecare an. Acum brazii cu radacina reprezinta 12-15% din cantitatea totala de brazi vanduta in fiecare an”, a spus Ovidiu Neacsu, in emisiunea Profesionistii in Retail.

“Nebunia” vanzarilor de Craciun incepe cu zona de online, undeva pe la jumatatea lunii noiembrie, dupa care urmeaza zona de retail, incepand cu 5-10 decembrie.

“Perioada de achizitie s-a largit, de la ultima saptamana inainte de Craciun acum 7-8 ani, oamenii in prezent vin de pe la inceputul lunii decembrie. Magazinuldebrazi.ro a fost lansat in urma cu sapte ani. Suntem sunati din tara din locuri in care nu ne asteptam, primim comenzi total atipice, de brazi de 5-6 metri, pentru ca e un produs pe care nu il gasesti oriunde si este mai usor sa il comanzi online. Prima comanda online are mai mult de 3 saptamani. In fiecare an avem o crestere de 20% pe zona de online. Anul trecut am avut 1.500 de comenzi, cu o valoare medie de 100 de euro. Anul acesta ne asteptam la o crestere de cel putin 20%. Online-ul detine o pondere de 7-8% din total business”, mai spune Neacsu.

Oferta de pret, neschimbata in ultimii patru ani, este reprezentata de “bradutul entry level, pentru apartament, de 1,3-1,5 metri” pentru un pret de 59 de lei, respective brandul standard, cu preturi intre 99 de lei si 150 lei.

“In retail offline am avut surpriza sa vedem o mutare a cererii dinspre produsul cel mai ieftin catre produse mai potrivite si frumoase pentru un apartament. Decizia nu mai este luata de portofel ci de sotie, de copil, de spatiul pe care il au in casa”, adauga Ovidiu Neacsu.

Propria plantatie de brazi

Silva Group intentioneaza sa se extinda incepand cu anul viitor si pe zona de retail din Republica Moldova si face teste pentru o plantatie proprie de brazi.

“Am plantat anul trecut circa 15.000 de puieti dn 12 soiuri diferite. Anul acesta plantam tot 15.000 de puieti, undeva in zona Buzaului, si dupa 3 ani vom decide cu ce soiuri mergem mai departe. Speram ca intr-un orizont de 7-10 ani sa ajungem un producator national care sa exporte brazi de Craciun”, explica Neacsu.

Potrivit acestuia, Republica Moldova este si piata unde ajung in prezent brazii care nu sunt vanduti in punctele din Romania. O parte din acesti brazi nevanduti ajung si la persoanele cu posibilitati financiare reduse care ii folosesc pentru incalzire.

Tot pentru 2017 compania isi propune sa extinda oferta de franciza pentru punctele de retail si catre zone urbane din afara Bucurestiului, respectiv sa inceapa sa ofere plantatii la cheie.

Setari Cookie-uri