Cum percep IMM-urile din Romania tehnologia digitala

Business-urile romanesti au o atitudine pozitiva in ceea ce priveste epoca digitala, dispozitivele si aplicatiile fiind mijloace care contribuie la dezvoltarea afacerilor, insa, la nivel general Romania se plaseaza pe penultimul loc in UE la capitolul de competente digitale.

IPSOS MORI a realizat in 2016, pentru Microsoft, un studiu la nivel european printre companiile mici si mijlocii, categorie ce formeaza aproape 99% din totalul companiilor de pe continent. Studiul a abordat teme legate de folosirea datelor si a tehnologiilor de ultima ora pentru a atrage noi clienti, a creste productivitatea si a inova in domeniul de activitate in care activeaza.

Lucratorii romani din IT, mai pregatiti decat cei din Europa Occidentala

In cadrul studiului, 84% din respondentii romani ( lucratori IT din companii mici si mijlocii) au declarat ca se simt pregatiti sa foloseasca aplicatiile si dispozitivele pe care le au in companie, comparat cu doar 59% in Europa Occidentala. In acelasi timp insa mai putine dintre companiile romanesti au un website (55%) sau o zona dedicata clientilor (16%) fata de media occidentala (69% respectiv 21%).

La nivel general, Romania nu sta prea bine in ceea ce priveste competentele generale, ocupand penultimul loc in UE, iar cand vine vorba de integrarea tehnologiei in mediul de afaceri, tara noastra este pe ultimul loc, conform DESI.

Citeste si:
Cum poți fi aproape de consumatorii tăi și să le oferi informații...
Business pe timp de criză:...
Citeste si:
Coronavirus - cum se transmite, simptome, tratament
Coronavirus - cum se...

Afacerile romanesti, atitudine pozitiva in ceea ce priveste epoca digitala

Un alt aspect relevat potrivit studiului consta in atitudinea pozitiva cu care afacerile romanesti privesc epoca digitala raportat la cele din vestul Europei, respondentii considera ca tehnologia le va ajuta si fluidiza deciziile operationale si strategice (79% versus 59%) sau le va aduce mai multe date relevante despre clienti ( 67% vs 53%)

In ceea ce priveste mobilitatea angajatilor, Romania are in continuare o rata scazuta fata de majoritatea statelor europene, 7 din 10 angajati declarand ca trebuie sa fie prezenti la birou pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu; totusi se constata o crestere a flexibilitatii fata de 2015, cand 8 din 10 angajati declarau ca trebuie sa fie prezenti la birou pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu.

Foarte putini din cei ce activeaza in domeniul informatiei simt ca tehnologia digitala a avut un impact negativ asupra activitatii lor. Opt din zece (80%) spun ca a avut un impact pozitiv asupra abilitatilor lor, trei sferturi confirma acelasi impact pozitiv cu privire la capacitatea lor de a inova (75%), cooperarea intre echipe (76%) si motivatia lor de la locul de munca (74%).

Aceiasi lucratori din Romania, sunt in general de acord ca tehnologia le imbunatateste relatia cu clientii si le permite sa isi dezvolte afacerea. Sapte din zece (71%) sunt de acord ca sunt in masura sa ramana conectati cu clientii si sa isi imbunatateasca loialitatea clientilor, in timp ce intr-o proportie similara sunt de acord ca tehnologia le permite sa construiasca relatii mai bune cu clientii existenti (73%).

Lucratorii romani din sectorul IT considera ca dezvoltarea de competente (49%) si strategia companiei lor (43%) sunt cele mai mari provocari interne cu care companiile lor se vor confrunta in urmatoarea perioada. Doua cincimi mentioneaza, de asemenea, inovarea de noi produse si servicii (38%), vanzarile companiei si strategia de marketing (38%).

Factorii de decizie romani (BDMs) estimeaza ca vanzarile si strategia de marketing vor reprezenta provocarile cele mai stringente cu care organizatia se va confrunta in urmatoarele 12 luni; trei sferturi (76%) mentioneaza acest lucru. In acelasi timp, si acestia sunt de acord ca dezvoltarea competentelor angajatilor (72%) si strategia companiei (72%) sunt, de asemenea, probleme care cer atentie speciala.

Perceptie asupra securitatii

Un procent de 80% din angajatii chestionati in Romania simt ca informatiile proprii sunt protejate oriunde s-ar afla, comparat cu 67% in vestul Europei. Intre manageri, 79% sunt de aceeasi parere cand vine vorba de datele firmei fata de 58% in Europa occidentala. Dintre aceiasi manageri, 72% declara ca afacerea lor dispune de protectie avansata a datelor fata de media vestica de 54%.

Pe de alta parte, un raport Microsoft Security arata ca tara noastra are rate de aparitie a riscurilor de securitate consistent superioare mediei mondiale-(31,3% versus 20,8% pentru Q4 2015) si o medie mai mare de calculatoare detectate ca infectate – 36,4 din 1000 fata de 16,9 media mondiala.

Citeste si:
Bugete de securitate IT, mai mici decat media pentru marile companii
Jumatate din marile companii...

Sursa foto: Antonio Guillem /Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri