25 Aprilie 2017

Care sunt cele mai bune zece companii din industria de fashion pentru care sa lucrezi



Industria de fashion este una dintre cele mai competitive si dinamice sectoare ale economiei globale, cu companii de top care-si disputa pozitiile dominante in randul celor mai profitabili si sustenabili jucatori globali. Va prezentam un clasament al celor mai bune companii de moda, realizat de publicatia Business of Fashion, pe baza cercetarii a peste 2.600 de profesionisti, reprezentand mai bine de 190 de companii de top din industrie.

Zara

Cu afaceri nete de peste 15,4 miliarde euro in 2016 si o retea de magazine in continua expansiune – in prezent are peste 2,200 de magazine la nivel global – Zara este leviathanul industriei de fashion. Compania isi datoreaza pozitia de lider de piata vitezei cu care isi desfasoara operatiunile.

“Procesul nostru de productie ne permite sa oferim magazinelor articole noi de doua ori pe saptamana”, spune un reprezentant al companiei. Din fericire, compania este constienta ca pentru a atrage si a mentine o echipa care sa sustina operatiuni de o asemenea amploare necesita o remuneratie competitiva si o startegie de HR proactiva.

Pentru a-si proteja eficienta fortei de munca si a-si fortifica productia, Inditex, compania-mama a brandului Zara, detine o camera centrala de control, situata in A Coruna, in Spania, care functioneaza non-stop si unde o echipa de oameni urmareste in timp real fiecare magazin Zara, precum si centrele logistice si fabricile Inditex si previne sau administreaza orice problema care ar putea aparea.

Pe langa concentrarea in eliminarea tututor obstacolelor cu care se confrunta forta de munca, profiturile in scadere ale companiei (profitul maxim s-a inregistrat in urma cu patru ani) nu au influentat pachetele salariale, iar Zara a continuat sa le ofere angajatilor o remuneratie destul de buna.

Sursa foto: Viorel Dudau/Dreamtime


Gucci

Performer de top in leadership si oportunitati de dezvoltare: Impactul unui lider motivational

Odata cu numirea lui Marco Bizzarri in pozitia de CEO, Gucci a experimentat o evolutie impresionanta datorita transparentei si deschiderii spre comunicare pe care aceastea le-a implementat.

In al patrulea trimestru, veniturile Gucci au crescut cu 21%, aproape dublu decat estimasera analistii. Aceste rezultate au fost dovada vie a reiventarii Gucci. “Odata cu noul CEO si noua viziune Gucci, cultura companiei s-a imbunatatit vizibil, iar motivatia la locul de munca a crescut fulminant”, spune un angajat. “Pentru a reinventa brandul Gucci, Marco Bizzari a fost nevoie sa reinventeze insasi compania si pentru a face acest lucru s-a concentrat asupra unui lucru, inainte de toate: comunicare clara, concisa si eficienta”.

“Trebuie sa comunicam foarte deschis pentru a fi siguri ca oamenii inteleg schimbarea. In moda, barierele tehnologice nu sunt foarte mari, comparativ cu alte industrii, prin urmare oamenii sunt cei care fac diferenta. A trebuit sa fiu sigur ca toti cei care lucrau pentru Gucci imbratisau aceasta schimbare”, spune CEO-ul Gucci, care s-a intalnit cu 4.000 de angajati ai brandului din lumea intreaga, la trei luni dupa ce s-a alaturat companiei.

Despre impactul strategiei asupra culturi organizationale, Bizzarri spune: “Principiul care ne ghideaza este: <<nu nu este o optiune>>. Adesea, reactia oamenilor cand incerci ceva nou este sa iti spuna ca nu e posibil. Pentru a reinvia un brand precum Gucci, aveam nevoie sa fim deschisi la toate propunerile, la fiecare etapa din proces”, spune acesta.

Dupa aproape o suta de ani de existenta, Gucci continua sa fie unul dintre cele mai influente branduri din industria de moda, cu afaceri de peste patru miliarde dolari in 2015.

Sursa foto: Bankoo/Shutterstock


Gap Inc.

Performer de top in ceea ce priveste recompensele si beneficiile acordate angajatilor, Gap Inc. ofera unul dintre cele mai atractive pachete de compensatii din industrie. De cand s-a deschis, din 1969, retailerul american a incercat sa faca lucrurile diferit, mai ales in privinta practicilor de HR.

Pachetele de beneficii sunt destul de generoase in cadrul companiei americane, pe langa dorinta de a retine talentele si de a-si recompensa angajatii intr-o perioada in care retailerul se chinuie sa-si gaseasca locul in noul comert american. Intr-un efort de a elimina diferentele salariale de gen si competitia interna neproductiva, compania a lansat in 2014 o schema de remuneratie bazata pe performanta.

Compensatiile si recompensele sunt acum oferite in functie de performanta in business, in timp ce intalnirile informale lunare cu managerii sunt destinate a crea oportunitati pentru angajati de a invata atat din succes, cat si din esec. Un angajat Gap spune: “Gap este extrem de generos in privinta salariului, dar ofera de asemenea feedback si stimulente pentru performanta”.

Compania care detine brandurile Gap, Banana Republic si Old Navy, a inregistrat anul trecut vanzari de 15,8 miliarde dolari.

Sursa foto: Eric Broder Van Dyke/Shutterstock


Calvin Klein

Un alt lider in privinta recompenselor si a beneficiilor, Calvin Klein e compania care-si ajuta angajatii sa se asigure financiar pe termen lung. Brandul, iconic pentru lenjeria si parfumurile sale, incearca sa aplice estetica exigenta a unuia dintre cei mai mari designeri ai industriei. Recent numitul director de creatie Raf Simons supravegheaza fiecare aspect al productiei creative. Aceasta ambitie este transpusa si in modul in care compania abordeaza securitatea financiara si bunastarea angajatilor sai.

Un performer de top in ceea ce priveste planurile de pensionare ale angajatilor sai, compania considera ca asociatii sai trebuie sa fie bine pozitionati din punct de vedere financiar – atat in timpul slujbei, cat si la pensie. Compania a atras de aseemenea laude si pentru cultura organizationala: “Cred ca CK se gandeste la bunastarea angajatilor sai, la balanta munca-viata personala, la nutritie, salarii si altele”, spune un manager.

Afirmatia companiei conform careia se angajează sa furnizeze un program competitiv de plati si pachete de beneficii a fost confirmata in datele sondajului, desi performanta sa in domeniul remuneratiei este descrisa mai degraba ca fiind buna decat exceptionala. In schimb, este clar ca indivizii care cauta o cariera pe termen lung, cu beneficiile si securitatile financiare ce decurg dintr-aceasta, pot lua in considerare o cariera la brandul momentului.

Brandul american infiintat in 1968 a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste opt miliarde de dolari.

Sursa foto: TonyV3112/Shutterstock


H&M

De la un singur magazin in Suedia la o retea globala cu peste 4.600 de locatii, H&M este unul dintre cei mai mari retaileri din industria de fashion, cu mai bine de 160.000 de anagajati. Sustinand ca nu este un retailer fast fashion, H&M se defineste ca fiind un brand democratic, atat in ceea ce priveste modelul de business, cat si in cultura sa organizationala.

Potrivit angajatilor H&M, a lucra intr-o echipa a retailerului suedez nu intervine in progresul individual al carierei. “Sunt intotdeaua oameni dispusi sa te ajute sa treci la urmatorul nivel. Intreaba, cere feedback si munceste din greu. Vei avansa repede!”, spune un manager de departament al H&M. Numerele confirma spusele companiei: in 2016, doar in Statele Unite ale Americii, H&M a promovat aproape 700 de persoane si in ulimii cinci ani, pana la 7.000 de angajati au fost avansati.

Sursa foto: H&M/Shutterstock


Adidas

Gigantul sportiv a castigat teren impotriva rivalilor sai plasand creativitatea la baza tuturor operatiunilor globale, gasind astfel noi oportunitati comerciale. In ciuda amplorii si a complexitatii sale, gigantul de echipamente sport a castigat consecvent laude din partea angajatilor sai in ceea ce priveste programele sale de instruire si dezvoltare.

Prezenta globala a retailerului ofera oportunitati ample pentru mobilitate si crestere in peste 160 de tari. De asemenea, compania incurajeaza schimburile dintre talentul local si cel global in operatiile sale, pe langa faptul ca isi incurajeaza angajatii sa-si construiasca cariere in toate departamentele si locatiile sale de pretutindeni.

Adidas este de asemenea un performer de top in dotarea angajatilor sai cu instrumentele si informatiile necesare pentru a-si face treaba. Retailerul a obtinut scor suplimentar in clasamentul BoF prin faptul ca ofera angajatilor sai beneficii precum asigurare de sanatate, indemnizatii de calatorie, de pensie, de bunastare si sanatate.

In 2015, Adidas a inregistrat vanzari de aproape 17 miliarde euro.

Sursa foto: pio3/Shutterstock


Tommy Hilfiger

Brandul Tommy Hilfiger si-a restabilit pozitia dominanta in industria de moda datorita initiativelor sale “vezi acum, cumpara acum”. Pentru a-si reduce timpul de productie si a obtine produsele mai repede, compania si-a unificat echipa de 17.000 de membri intr-o entitate unica si coerenta, investind in medii de lucru concentrate pe echipa si incurajarand dezvoltarea conexiunilor intre angajati, prin evenimente, petreceri si cursuri de formare. Se pare ca a functionat. Dupa ce si-a schimbat cu succes procesele de operare, Tommy Hilfiger a creat o cultura deschisa atat schimbarii, cat si colaborarii. Pe langa schimbare, compania se concentreaza si asupra satisfactiei angajatilor si a inteles ca un loc de munca vesel nu diminueaza productia, ci din contra, o mareste.

Sursa foto: Sorbis/SHutterstock


Levi Strauss

Filozofia companiei americane Levi Strauss & Co. este de a-si pune angajatii pe primul loc in ceea ce priveste remuneratia. Pachetele salariale sunt gandite pentru a promova productivitatea, oferind angajatilor venituri adecvate oraselor in care locuiesc si permitandu-le sa se concentreze mai degraba asupra muncii si nu asupra conturilor bancare.

Dar schemele de remuneratie ale Levi Strauss nu se limiteaza doar la plata salariilor de baza. Compania urmareste sa construiasca “o cultura a proprietatii, a performantei inalte si a mandriei in care angajatii sa poate prospera”, oferind stimulente si compensatii in functie de performanta.

Sursa foto: Northfoto/Shutterstock


Galeries Lafayette

Cu mai bine de doua miliarde de euro venituri anuale doar in locatia de pe bulevardul Haussman si mai bine de 50 de magazine in orase din Franta, precum si locatii internationale in Berlin, Beijing, Jakarta – si altele ce vor urma in Doha, Milan si Istanbul- Galeriile Lafayette sunt unele dintre cele mai de succes branduri de retail franceze.

Galeriile Lafauette folosesc strategii simple, dar eficiente pentru a-si motiva forta de munca, demonstrand cum performanta individuala poate avea un impact major asupra business-ului. Carierele angajatilor sunt trasate in raport cu cele mai mari aptitudini ale acestora. Pe langa rolurile personalizate si recunoscute in functie de aptitudinile fiecaruia, Galeriile Lafayette isi motiveaza angajatii sa-si depaseasca asteptarile printr-un sistem de remuneratie variabil, bazat atat pe performanta individuala, cat si cea colectiva, dar si prin bonusuri.

Sursa foto: HUANG Zheng/Shutterstock


Berluti

La capitolul cultura organizationala, retailerul francez Berluti, cu o vechime de peste 130 de ani, are totusi o atitudine moderna, concentrata pe crearea unui mediu de lucru motivant.

Incepand cu 1985, talentul lui Berluti in marochinarie a dat nastere la unele dintre cele mai bune incaltari pentru barbati din lume. Astazi, compania ofera aceeasi atentie la detalii mediului si culturii organizationale. Pe langa faptul ca angajatii beneficiaza de servicii de concierge, de cizmarie si de calcat la presa, cursurile de yoga saptamanle si fresh-urile intra si ele in ofera Berlutti.

Compania este destul de mica – are doar 148 de angajati in sediul principal – insa se mandreste a fi foarte agila in operatii. In plus, incurajeaza comunicarea intre echipe si departamente ca parte a proceselor de a intari relatiile intre angajati, precum si team building-urile.

Fondat in 1895 in Paris, Berluti face parte din grupul Moet Hennessy Louis Vuitton (MHLV) si a inregistrat in 2015 o cifra de afaceri de 150 milioane euro.

Sursa foto: Sorbis/Shutterstock




Citeste si