Ursus Breweries ramane cel mai mare producator de bere din Romania din punctul de vedere al cifrei de afaceri inregistrate in 2016. Vezi in continuare ce afaceri au cei cinci berari care domina peste 80% din piata.

In 2016, anul in care compania a fost preluata de japonezii de la Asashi, in cadrul unei tranzactii care a vizat achizitionarea operatiunilor SABMiller din Europa Centrala si de Est, Ursus Breweries a inregistrat, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de 1,63 miliarde de lei (331,7 milioane de euro, la un curs de 4,94 lei pentru un euro; in crestere cu 3,55% fata de 2015), nivel care situeaza producatorul pe primul loc in topul celor cinci berari care controleaza 80% din piata de profil, in functie de cifra de afaceri. Ursus Breweries detine trei fabrici de bere in Brasov , Buzau si Timisoara si o minifacilitate de productie in Cluj si are in portofoliu marci precum Ursus, Timisoreana, Peroni Nastro Azzuro sau Azuga.

Pe locul al doilea in functie de veniturile realizate se situeaza Heineken Romania, producator ce detine patru fabrici in Romania, cu o cifra de afaceri ce a atins, anul trecut, nivelul de 1,21 mld. lei (245,8 milioane euro), in crestere cu 0,7% fata de acum doi ani. Heineken se situeaza insa pe primul loc in privinta profitului net inregistrat anul trecut, cu un nivel de 162,1 milioane de lei (32,8 milioane de euro), in crestere cu 46% fata de 2015. Si aceasta in conditiile in care Ursus a inregistrat un profit net de 144,6 milioane de lei (29,2 milioane de euro), in crestere cu 227% fata de 2015.

Companiile de mai sus, alaturi de Bergenbier, United Romanian Breweries Bereprod (URBB), Martens si firma timisoreana Berarium, cunoscuta pentru brandul Clinica de Bere, fac parte din Asociatia Berarii Romaniei si controleaza 80% din piata locala, restul de 20% fiind distribuit intre micii berari.

Urmatorul loc in topul celor mai mari producatori de bere in functie de cifra de afaceri este ocupat de Bergenbier, cu afaceri de 571,58 milioane de lei in 2016 (115,7 milioane de euro) si pierdere neta de 5,28 milioane de lei (aproximativ un milion de euro). Bergenbier si-a redus substantial pierderea neta fata de 2015, an in care aceasta s-a ridicat la 54,7 milioane lei.

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care are in portofoliu marcile Tuborg si Carlsberg, a inregistrat in 2016 o cifra de afaceri de 373,45 milioane de lei (75,6 milioane de euro), in crestere cu 11,51% fata de 2015 si un profit net de 8,89 milioane de lei (1,8 milioane de euro), mai mic cu 12,9% fata de acum doi ani; iar Martens, producator de bere din Galati, a inregistrat afaceri in valoare de 26,27 milioane de lei in 2016 (5,31 milioane de euro), in scadere cu 28% fata de 2015 si o pierdere neta de 2,32 milioane de lei (0,47 milioane de euro). Berarium a avut în 2016 afaceri de 705.381 lei si o pierdere neta de 251.321 lei.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Afacerile celor 5 berari care controleaza 86% din piata de profil