Afaceri aproape triple pentru designerul Izabela Mandoiu. Ce planuri are antreprenoarea in 2017

Designerul si antreprenoarea Izabela Mandoiu, care detine din 2014 un business vestimentar, a vandul anul trecut articole de imbracaminte in valoare de 57.000 de euro, de aproape trei ori mai mult ca in 2015. Pentru anul in curs, antreprenoarea tinteste afaceri cu cel putin 10% mai mari si planuieste participarea la targuri internationale, cel mai important de acest fel fiind Pure London.

Initial o afacere axata pe haine cu motive folclorice, de-a lungul timpului brandul Izabela Mandoiu s-a extins cu colectii moderniste. Anul trecut, brandul a inregistrat o cifra de afaceri de 57.000 euro, spre deosebire de 2015, cand a vandut de 20.000 de euro. Cresterea s-a datorat dezvoltarii productiei, a promovarii prin participarea la targuri de profil in mod special si avansului pietei.

In prima jumatate a acestui an, incasarile au fost aproximativ asemanatoare cu aceeasi perioada a anului trecut, cu o valoare a bonului mediu in showroom de aproximativ 1.000 lei, iar in online de 350 lei.

“Se simte o schimbare in 2017, comparativ cu inceputul lui 2016, consumatorii vor mai multe detalii despre materiale si sugestii de purtare. Este bine ca exista initiative precum Fashion ROute, prin care sa dezbatem aspecte ale industriei de fashion; practic sunt informatii care ne vizeaza si ne ajuta sa ne dezvoltam, sa ramanem motivati”, spune Izabela Mandoiu.

In medie, brandul romanesc vine in jur de 100 de produse lunar, insa sunt perioade in care interesul pentru achizitie este mai mare sau in care reducerile sunt strategia de sporire a vanzarilor, mai spune aceasta. Din totalul vanzarilor, 65% provin din mediul offline, in timp ce cumparaturile din shop-ul virtual reprezinta 35%.

Citeste si:
Ea a "construit" o afacere inspirata de tipologia femeii de la tara
A lasat jobul din constructii...

„Comenzile cresc si pe online si este interesant de urmarit de unde vin acestea, de aceea monitorizam atent care este canalul prin care este captata atentia potentialilor clienti. Lucram pe comanda colectiile listate in shop, dar facem si un stoc pentru a expune in showroom si a trimite la magazinele partenere din tara. In showroom avem permanent reduceri, intrucat colectia zero, cea care serveste la realizarea fotografiilor de produs, se vinde cu reduceri de 30% sau 50%”, explica antreprenoarea.

Brandul romanesc lanseaza doua colectii majore pe an, cu 30-40 de produse, dar si colectii capsula, cu pana la 15 articole. Investitia in acestea din urma se ridica la aproximativ 5.000 de euro si consta in materiale, manopera, sedinta foto si promovare.

Daca initial antreprenoarea a pornit business-ul cu creatii inspirate din portul popular, pe parcurs, a inceput sa realizeze si colectii moderniste, care urmeaza trend-urile din sfera fashion, imbinand traditionalul cu contemporanul.

„Cu toate acestea, cele mai achizitionate produse sunt cele cu aplicatii, broderii, tesaturi traditionale. In urma unei analize a reactiilor clientilor nostri, care trebuie sa aleaga intre doua piese vestimentare de la noi, una cu simboluri traditionale si una simpla, majoritatea (78% dintre respondenti) o aleg pe prima. Acest aspect m-a inspirat pentru colectia recent prezentata la mare, IA – legamant de dainuire, prin care promit ca influentele traditionale vor exista mereu in colectiile mele. Frumosul popular nu este doar un trend si acest lucru se va dovedi in timp”, povesteste antreprenoarea.

Citeste si:
Daniel Gross, CEO Penny România: Ne întoarcem încet la normal
Daniel Gross, CEO Penny...

Pe langa showroom, articolele Izabela Mandoiu se vand in shop-ul virtual, dar si in diverse magazine din tara, iar ultimul astfel de parteneriat este Designers Signature, magazin in cadrul hotelului Iaki din Mamaia. „Suntem deschisi colaborarilor de acest tip, stim bine ca proba influenteaza decizia cumparatorului, deci magazinele fizice sunt in plan”, spune Izabela.

Participarea la Pure London: cum ajuta targurile de fashion internationale

Antreprenoarea participa la aproximativ cinci targuri de fashion romanesti, deja cunoscute in domeniu, costurile variind de la 300 de euro pana la 500 de euro, pentru cele care necesita deplasari. „Targurile de profil reusesc de fiecare data sa creasca numarul vanzarilor, de aceea suntem interesate sa participam la initiative de vanzare directa”, spune antreprenoarea.

Anul acesta, brandul romanesc va fi prezent pentru prima oara la un targ de specialitate international, Pure London, cu ajutorul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat. Costul participarii la Pure London depaseste 10.000 euro.

In plan national, targurile sunt initiative de vanzare, ajuta prin prisma interactiunilor cu clientii, analizam reactiile lor, vedem ce aleg, ce se vinde mai bine. In plan international, participarea la targuri presupune sa impresionezi buyerii si, daca produsele se pliaza pe asteptarile lor, se pot realiza colaborari de lunga durata. Publicul extern este diferit de cel national. Noi mai avem de lucrat pe partea de cultura fashion, ce inseamna valoarea unei creatii unicat sau realizata in serie limitata. Tocmai de aceea, repet, conferintele Fashion ROute sunt binevenite.

Citeste si:
5 to go lansează paharul Retro, de 650ml, cu 3 shot-uri de cafea
5 to go lansează paharul...

Pe langa participarea la Pure London, antreprenoarea si echipa sa vor sa se concentreze pe shop-ul de la mare, dar si pe extinderea pe plan local, in judete cu putere de achizitie si interes pentru cultura fashion, desi in acest moment nu au planificat nimic in acest sens.

Atelierul de creatie vestimentara Izabela Mandoiu a luat nastere in 2014, cand tanara a renuntat la o cariera in corporatie si a luat calea antreprenoriatului. Cu o investitie initiala de 5000 de euro, Izabela Mandoiu a avut inca din primul an de activitate o cifra de afaceri de 20.000 de euro.

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri