Daniela Marișcu a decis să devină antreprenor în anul 2008, pe când era director comercial la o companie din domeniul metalurgiei. Deși câștiga un salariu de câteva mii de euro și semna contracte de milioane de euro, a hotărât să se alăture soțului său în construcția de piscine și parcuri acvatice. Așadar, în plină criză economică, a înființat Aquatica Experience, companie care anul trecut a raportat o cifră de afaceri de 6 milioane de lei, în creștere cu 27% față de anul precedent. Pe lângă business-ul pe care îl deține, Daniela Marișcu este și unul dintre jurații de la show-ul de televiziune „Imperiul Leilor”, difuzat de PRO TV.

“Noi spunem că suntem creatori de bucurie profitabilă. Dacă înțelegem toți că avem șansa să creăm de la zero o industrie extrem de profitabilă în alte părți ale lumii, poate că ne vom juca bine cartea chiar la nivel mondial ca țară”, declară Daniela, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Afacere pornită cu know-how și cu 300 000 de euro

Investiția importantă a fost inițial tot know-how-ul acumulat din activitatea de proiectare și construcție de piscine, dar și aproximativ 300 000 euro, bani investiți cu precădere în a crea echipa și instrumentele unui work-flow eficient și care să dezvolte creativitatea. Aici este inclusă și investiția într-o aplicație IT menită să faciliteze activitatea echipei de proiectare prin cloud - sharing securizat, astfel încât să se poată lucra pe un proiect de oriunde din lume, folosindu-se în timp real de informațiile tuturor specialităților implicite proiectului.

Proiecte în toată țara și chiar în lume

Antreprenoarea a construit până în prezent aproximativ cinci hectare de piscine și peste un kilometru de tobogane, fiind implicată în proiecte precum Parquarium (Cluj-Napoca), Primus (Sângeorz Băi), Aqua Parc (Prundu Bârgăului) Centrul Balnear Legacy, Plaja Urbană Dunărea (Galați), Centrul de Agrement Aria (Sibiu) sau extinderea Aqua Parc Arsenal.
Recent a semnat un contract pentru un proiect în Thailanda, demers ce face parte din intenția sa de a internaționaliza activitatea, cel puțin pe segmentul serviciilor de proiectare.
“Ne dorim să construim cât mai mult din ceea ce proiectăm, întrucât de la expertiza practică a pornit totul. Realizarea unui proiect de tip aqua parc sau parc tematic de la concept la operare durează aproximativ 2-3 ani în România, în condiții corespunzătoare de finanțare, iar aceasta este o situație fericită comparativ cu Europa, unde doar perioada de autorizare este de 2-3 ani”, mai spune investitoarea de la Imperiul Leilor.

În această industrie, un proiect pleacă de la o valoare de minimum 1 milion de euro. Ponderea din valoarea unui proiect a echipamentelor specifice și serviciilor este de minimum 65%, incluzând proiectarea generală și livrarea de atracții, piscine, tobogane, sisteme acces și control, restul reprezentând construcția.
“Ca principiu de business, noi avem doar parteneri pentru tot ce este esențial în proiect. Nu vindem doar niște echipamente sau materiale, ci livrăm sisteme integrate”, mai explică Daniela Marișcu.
În medie, firma Danielei Marișcu are capacitatea de a susține anual 3-4 proiecte majore, iar anul trecut a lucrat la patru parcuri acvatice în toată țara - Brașov, Galați, Lugoj și Beclean - Bistrița.
Ca manager, crede foarte mult în ideea de angajat intraprenor și cultivă în echipa sa această abordare.
Mi-aș dori să inspirăm fiecare angajat să devină antreprenor sau intraprenor sub umbrela activității noastre.

Unica franciză pentru piscine rezidențiale din Europa

De la această abordare s-a născut și franciza pentru piscine rezidențiale sub brandul Aqua Azur.
Partenerii francizați primesc toată expertiza tehnică și susținerea comercială pentru a construi piscine rezidențiale și a livra servicii profesionale de întreținere a piscinelor.
„Anul trecut s-a născut ideea de a crea o franciză pentru piscine rezidențiale. Valoarea unei francize este între 5.000 și 30.000 de euro, în funcție de pachetul ales de francizat. Creăm opțiunea ca fiecare francizat să se dezvolte atât ca business, cât și personal, prin integrarea unor programe de antrenamente pentru business, precum programele Bucharest Business Institute”, mai afirmă femeia de afaceri.
Franciza este susținută de o platformă online ce asigură vânzarea piscinelor, precum și suport tehnic și logistic atât francizatului partener, cât și clientului final. La acest moment sunt în lucru două francize pionier prin care este verificat sistemul creat.
Industria piscinelor rezidențiale în Europa este pe un trend de creștere anuală cu câteva procente, după ce s-a contractat semnificativ în anii de criză. România are mult potențial de creștere până va ajunge la statisticile vest europene - o piscină rezidențială la 100 de familii.
„Estimăm o piață a piscinelor rezidențiale în țara noastră de aproximativ 100 milioane de euro pentru piscine rezidențiale, dar și comerciale sau publice, astfel încât vizăm un potențial de business al francizei Aqua Azur de minimum 5 % din cota de piață, respectiv cel puțin 500 mii euro pentru fiecare francizat”, susține Daniela Marișcu.
Deși franciza este focusul principal în acest an, antreprenoarea cochetează și cu oportunitatea unui tichet de finanțare de minimum 2 milioane de euro, în vederea accelerării dezvoltării vizate în piața de rezidențial, atât la nivel național cât și internațional, în Europa de Sud-Est.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri