Reprezentantii IKEA au demarat oficial lucrarile de constructie la cel de-al doilea magazin din Romania, care va gata la sfarsitul verii viitoare. Initial, oficialii producatorului si retailerului de mobilier si accesorii anuntasera, ca data de finalizare, luna decembrie 2018.

Situat in Bucuresti, pe Bd. Theodor Pallady, al doilea magazin IKEA din Romania reprezinta o investitie de 86 de milioane de euro (constructie si teren). In urmatorii zece ani, IKEA isi propune sa investeasca doua miliarde de lei in noua noi magazine in Romania.

IKEA Pallady, cel mai mare magazin al producatorului mobilier din Europa de Sud-Est va avea o suprafata de 37.000 de metri patrati si va cuprinde, in afara de cei 20.000 de metri patrati de suprafata comerciala propriu zisa, un restaurant de 550 de locuri si 2.000 de metri patrati, precum si spatii logistice si de depozitare. Mai mult, un Customer Service Center, conceput pentru a raspunde clientilor din toata tara, va fi integrat in magazin.

”Magazinul ne va ajuta sa ne dublam capacitatea in privinta livrarii comenzilor online si va fi un magazin sustenabil, cu certificare BREEAM. Va fi un magazin mai aproape de consumatorii bucuresteni si stim care este situatia zilnica cu blocajele din trafic. Vom angaja 300 de colegi in noul magazin, in curand vom incepe procesul de recrutare. Noi nu ne uitam asa de mult la diplome, ci la valorile oamenilor, aptitudinile si abilitatile lor. Romania este tara din regiune in care avem cele mai ambitioase planuri. Planuim sa crestem de la 3 la 13 magazine pana in 2025, in regiunea South-East Europe formata din Romania, Croatia, Slovenia si Serbia, iar 9 dintre aceste magazine vor fi in RomaniaPallady este primul pas. Estimam o investitie in Romania, in urmatorii zece ani, de mai mult de doua miliarde de lei”, spune Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.

Retail jobs

Stefan Vanoverbeke a adaugat ca urmatoarele trei orase in care IKEA va deschide magazine in Romania sunt Timisoara, Brasov si Cluj, unde constructia depinde de terenurile disponibile, timpul necesar pentru obtinerea autorizatiilor si infrastructura.

”Magazinul IKEA Pallady va oferi intreaga gama de 9.200 de articole, cu toate facilitatile unui magazin IKEA, cu 1.300 de locuri de parcare, cu 550 de locuri in restaurant, loc de joaca pentru copii, food market suedez, bistro. Vom folosi tehnologii inovatoare si metode eficiente de management pentru a avea un nivel mare de eficienta enegetica”, spune Vladislav Lalic, Property and Expansion Manager IKEA SEE.

De la intrarea, acum zece ani, pe piata din Romania, IKEA a vandut pe piata locala mai mult de 120 de milioane de produse, iar magazinul din Baneasa, singurul de pana acum din Romania, a fost vizitat de peste 30 de milioane de oameni. In plus, IKEA lucreaza cu cateva zeci de furnizori de mobilier din Romania, cei mai mari 20 dintre acestia livrand pe pietele externe produse de peste 400 de milioane de euro.

In anul financiar 1 septembrie 2016-31 august 2017, IKEA Romania a inregistrat o crestere de 14% si vanzari in valoare de 586.594.326 lei, fara TVA. Magazinul IKEA din nordul Bucurestiului a fost vizitat, in anul financiar 1 septembrie 2016-31 august 2017 (FY2017), de 3.323.181 de oameni, iar numarul de produse IKEA care au ajuns in casele romanilor a crescut considerabil. Din cele 18,3 milioane de produse vandute, 23% au fost produse de mobilier si 77% decoratiuni si accesorii. Cea mai bine vanduta familie de mobilier a fost familia de sufragerii Besta, cu 93.851 de bucati, in timp ce accesoriile care s-au vandut cel mai bune au fost farfuriile Oftast, cu 903.353 de bucati.

Citeste si:
IKEA lanseaza o colectie pentru cei care stau in chirie
IKEA lanseaza Ombyte, o...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri