British American Tobacco (BAT) anunta ca, incepand din aceasta saptamana, extinde reteaua de distributie a glo, produsul sau care incalzeste tututnul in loc sa il arda, pe pietele din sapte orase mari din Romania, prima tara din Uniunea Europeana in care acest produs a fost introdus de catre BAT. Ce spune Asli Ertonguc, South Central Europe Marketing Director BAT, despre posibilitatea ca produsele din tutun ce se folosesc cu glo, denumite Neostiks, sa fie produse in fabrica BAT de la Ploiesti?

Incepand cu aceasta saptamana, consumabilele de tutun pentru glo, numite Neostiks, sunt disponibile in aproximativ 2.000 de magazine, lanturi internationale de supermarket-uri si benzinarii din Bucuresti, Constanta, Craiova, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov si Iasi. De asemenea, o echipa dedicata de ambasadori glo a fost recent infiintata pentru a le facilita fumatorilor accesul la produs, precum si pentru a le oferi acestora mai multe informatii cu privire la caracteristicile cheie si modul de utilizare.

Dispozitivul glo poate fi achzitionat online, in magazinul dedicat din Baneasa Shopping City, inaugurat de British American Tobacco (BAT) in luna decembrie 2017 si printr-o retea de ”ambasadori” creata de companie pentru a populariza produsul in randul consumatorilor. Pretul promotional la prima achizitie a dispozitivului, impreuna cu 10 pachete de Kent Neostiks, este de 200 de lei. Un pachet de Kent Neostiks se va comercializa la un pret comparabil cu cel al unui pachet de tigarete (17 lei).

British American Tobacco, bat, Neostiks, glo, Asli Ertonguc

”Romania este prima tara din Uniunea Europeana in care am lansat glo. Suntem pe primul loc in Romania, cu o cota de piata de 55% din piata tutunului si intentionam sa devemim lideri si pe segmentul produselor care inclazesc tutunul. Fabrica din Ploiesti este una dintre cele mai mari fabrici ale BAT din Europa si investim mult acolo pentru a fi o platforma de export catre alte tari. Am inceput sa investim pentru a produce Neopod, capsula pentru iFuse, la Ploiesti. Romania este unul dintre principalii candidati din Uniunea Europeana pentru inceperea productiei de Neostiks. Avem doua fabrici unde producem glo si Neostiks, una in Coreea de Sud si una in Rusia”, spune Asli Ertonguc, South Central Europe Marketing Director BAT.

Produsele din tutun, 6% din...
Citeste si: Produsele din tutun, 6% din exportul de bunuri de larg consum in 2017

Reprezentantii companiei spun ca BAT a investit peste 2,5 miliarde dolari in alternative sale ”cu potential de risc redus la fumatul traditional”, dupa cum le caracterizeaza reprezentantii BAT, citand rezultatele unor cercetari potrivit carora ”vaporii produsi de glo prin incalzirea tutunului contin cu aproximativ 90%-95% mai putine substante nocive decat fumul de tigara”. Tot reprezentantii companiei spun ca ”nu inseamna neaparat ca acest produs este mai putin nociv decat alte produse de tutun”.

British American Tobacco este al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al Romaniei, contribuind anual cu aproximativ 1,6 miliarde de euro, sub forma de accize si impozite (din totalul de trei miliarde de euro, contributia totala a industriei tutunului). In ultimii zece ani, intre 2007 si 2016, compania a contribuit cu mai mult de 12,5 miliarde de euro la economia din Romania. BAT creeaza in mod direct aproape 2.500 de locuri de munca.

Concurentii British American Tobacco (BAT), compania Philip Morris International, care comercializeaza IQOS si produsele din tutun Heets, au demarat deja lucrarile la transformarea fabricii din Otopeni intr-o unitate de productie care va produce exclusiv Heets, o investitie de 490 de milioane de euro. In 2017, fabrica a trecut printr-o prima faza a transformarii, care a presupus instalarea de echipamente tehnologice noi, cu ajutorul carora a fost demarata o prima faza a productiei de heets. O alta etapa importanta in procesul de transformare a presupus recalificarea profesionala a angajatilor actuali, aceasta presupunand training-uri si schimburi de experienta la fabrica din Bologna si la centrul de cercetare si dezvoltare din Elvetia, precum si training-uri locale. Pana in 2020, in fabrica din Otopeni va fi finalizat procesul de transformare prin extinderea cu inca o sectie de procesare a tutunului. Philip Morris International a lansat IQOS in Romania in noiembrie 2015.

Industria tutunului, in fata...
Citeste si: Revolutia industriei tutunului. Reportaj in centrul de cercetare IQOS


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
BAT investeste 800 milioane euro in fabrica de la Ploiesti